Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره جوسازی رسانه‌ای علیه اصلاح‌طلبان توسط برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی گفت: جریان برانداز به خوبی می‌دانند تا زمانی که گفتمان اصلاح‌طلبی در کشور وجود داشته باشد جمهوری اسلامی هیچ تغییری نخواهد کرد.

به گزارش رکنا، عبدالله ناصری درباره دیدار رهبران اصلاحات و محصورین با سران نظام چند روزی است که مطرح شده، گفت: با پیگیری‌هایی که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب در این زمینه انجام دادند و البته تلاش‌های معاون اول، شخص رئیس‌جمهور و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، به نظر می‌رسد تلاش‌هایی که عقلا در نظام انجام داده‌اند، به نتیجه می‌رسد و مقدمات آن فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد:‌ نکته که حائز اهمیت این است که در چند روز اخیر آن جریان اقتدارگرایی که بر صدر رسانه‌های قابل توجه، اثرگذار و هزینه‌بر حضور دارند و بعضا از سوی نهادهای ضد‌اصلاحگر و مخالف اصلاحات حمایت می‌شوند، همان روندی را در پیش گرفته‌اند که در زمان اجرای برجام و حتی هنگام خروج آمریکا داشتند؛ یعنی تلاش می‌کنند بازی را کاملا برهم بزنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: برای اینکه امروز این فضای شکل گرفته را کاملا تغییر دهند، تحلیل‌های مختلفی بیان می‌کنند که جبهه اصلاحات و رهبران آن کاملا بی‌پایگاه و به دور از هرگونه اثرگذاری اجتماعی شدند.

وی با بیان این‌که اصلاح‌طلبان از جمله رهبران و بزرگان این جبهه به رغم پرداخت هزینه‌های سنگین و ناحق هیچ‌گاه پیوند خود را با ساختار نظام جمهوری اسلامی خود ندانسته‌اند، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برداشته از روح قانون Law اساسی است و اصلاح‌طلبان همیشه درصدد حفظ این پایگاه البته با حفظ هویت اصلاح‌طلبی که همان گفت‌وگوی دینی برخواسته از اندیشه سیاسی حضرت امام است، بوده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اصلاح‌طلبان همیشه چارچوب، جایگاه و مرزبندی خود را با جریان‌های برانداز و معارض جمهوری اسلامی چه در خارج و چه در داخل حفظ کرده‌اند.

ناصری با اشاره به جوسازی برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی علیه جریان اصلاحات، گفت: شاهد این نکته اتفاقات رسانه‌ای ماه‌های اخیر جریان برانداز است که بیشترین حملات و دشمنی را به اصلاحات بیان کردند.

وی ادامه داد: این جریان در داخل و خارج معتقد هستند تا زمانی که اصلاح‌طلبان در کشور حضور دارند اندیشه از بین بردن جمهوری اسلامی منتفی است و با همین تحلیل که از نظرشان درست و منطقی است، حمله به اصلاح‌طلبان را شدت دادند و این نشان می‌دهد جبهه اصلاحات هنوز مقبولیت و مشروعیت دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر‌نشان کرد: اصلاح‌طلبان با حداکثر امکانات از سال ۹۲ تا ۹۶ وارد انتخابات شدند و آن پیروزی‌های قابل قبول را به دست آوردند. اوج اثرگذاری جریان اصلاحات در بزنگاه‌های تاریخ اجتماعی کشور را می‌توان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران دید و این نشان می‌دهد که اصلاحات علاوه بر تداوم مشروعیت، مقبولیت دارد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت در سایه که در انتخابات ۹۶ خواهان پیروزی رقیب رئیس‌جمهور بودند، اینجور برداشت کرده بودند که با پیروزی رقیب آقای روحانی و با دولت قبلی می‌توانند بسیاری از نیازها و مشکلات خود را حل کنند.

ناصری ادامه داد: این عده در دولت آقای احمدی‌نژاد بسیاری از نیازهای اقتدارگرایانه خود را حفظ و به دست آوردند.

وی با بیان این که به نظر می‌رسد فارغ از همه این مسائل گفتمان اصلاحات و اندیشه‌های اصلاح‌طلبی در لایه‌های اثرگذار و قدرتمند اثر کرده است، گفت: نمی‌توان بدون توجه به اصلاح‌طلبان و گفتمان اصلاح‌طلبی کاری کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به ورود سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد به این شورا بعد از ماه‌ها انتظار عنوان کرد: تاثیر گفتمان اصلاحات رای بیش از دو سوم اعضای اصولگرای تشخیص مصلحت نظام است که به تداوم رسمیت عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد دادند.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان از پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای ابایی ندارند و تلاش می‌کنند گفتمان اصلاح‌طلبی را تعمیق ببخشند و در کنار هزینه‌های ناحق حضور و تدام نظام سیاسی را تضمین کنند.

منبع: ایلنا

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سیاسی قانون Law جمهوری اسلامی رئیس جمهور رسانه معاون اول پیگیری عکس پسر جوان فیلم دختر زندگی من ایران رئیس ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جلسه امروز هیئت دولت با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از برگزاری اجتماع معنوی روز گذشته مردم روزه‌دار در ورزشگاه آزادی، بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تاکید کرد. رئیس جمهور سفر‌های نوروزی را از جمله بستر‌های نشاط آفرین دانست و ضمن تاکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تامین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

ضرورت تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و چهره‌های علمی پیشکسوت در دانشگاه‌ها، از دیگر محور‌های سخنان رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت بود. آقای رییسی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌هاست دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تاکید کرد. رئیس جمهور همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در سال جدید با بهره گیری هر چه بیشتر و بهتر از رسانه‌ها برای تشریح برنامه‌ها و تبیین عملکرد‌ها و بیان دیدگاه‌ها و مقابله با هجمه‌های رسانه ای دشمن برنامه ریزی کنند.
پیش از سخنان رئیس جمهور وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و واردات ۶ هزار خودرو کشنده در سال گذشته، تعداد خودرو‌های وارده شده از این دست به کشور طی دو سال و نیم گذشته به ۲۵ هزار دستگاه رسید و نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور در سطح مطلوبی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال گذشته پرداخت و افزود: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۵۷ هزار و ۶۰۷ خودرو در ناوگان حمل و نقل جایگزین شد به نحوی که تنها در سال گذشته ۶۸ هزار خودرو یعنی ۱۸ درصد بیش از ۴ سال قبل از آن در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز گزارشی از ارتقاء شاخص توسعه ارتباطات در کشور ارائه کرد و گفت‌: مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسعه ارتباطات در کشورها، شاخص اتحادیه بین‌المللی مخابرات (IDI) است که بر اساس ارزیابی‌های این اتحادیه در دو بخش پوشش فراگیر است و کیفیت ارتباطات و میزان استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی، کشور رشد ۴۷ درصدی و ارتقاء ۶ رتبه‌ای داشته است. وزیر نفت نیز در گزارش خود از پیشرفت ۳۶ درصدی پروژه جمع آوری گاز‌های مشعل در دولت مردمی خبر داد و گفت: با جمع آوری ۷ میلیون متر مکعب از گاز‌های مشعل علاوه بر تامین خوراک پتروشیمی‌ها برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

دیگر خبرها

  • دستورات مهم رئیسی پس از یک جلسه ۳ ساعته + جزئیات
  • پیگیری وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • پیگیری وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت در جلسه ۳ ساعته با رئیس جمهور
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات