Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@21:35:06 GMT

دبی لند بزرگترین پارک تفریحی جهان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۱۸۸۸

دبی در حال ساخت بزرگترین پارک تفریحی در این شهر است، که بزرگتر از Hyde Park  لندن است  و در دبی لند قرار دارد. این پروژه توسط دبی هولدینگ و شهرداری دبی امضا شده است و فضایی در حدود 140000 متر مربع قرار دارد. جهت اطلاع از قیمت  تور دبی ، تور مالزی ، تور لحظه آخری مالزی، تور استانبول، تور لحظه آخری استانبول  همراه تورنت باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تکمیل، پارک جدید تقریبا برابر با  Hyde Park  لندن است که 350 هکتار و سه برابر بزرگتر از Zabeel Park در دبی است.  این مکان به عنوان یک مقصد گردشگری جدید و پر بازدید، گردشگران را تشویق می کند که زندگی سالم را انتخاب کنند.

پارک چندین فضا برای فعالیت های ورزشی و طبیعی برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است که شامل: 30کیلومتر مسیر پیاده روی ، 20 کیلومتر مسیر دوندگی ، 14 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ، 7 کیلومتر مسیر در طبیعت ، 55 زمین برای بازی کودکان ، 45 زمین ورزشی و 5 فضا برای خرید کردن، غذا خوردن و کافی شاپ است .

انتظار می رود که مقدار زیاد درختان و کوه های موجود کیفیت هوای اطراف را بهبود ببخشد و موجب حفظ محیط زیست و افزایش فضای محیط شهری بشود.

ساخت اولین فاز پارک که 318000 متر مربع است، قرار است در اواخر سال 2018 آغاز شود، و یک مسیر دوندگی 4 کیلومتری، 7 کیلومتر مسیر پیاده روی و 2 کیلومتر مسیردوچرخه سواری ارائه شود. این پارک همچنین دارای کارت های هوشمند برای خرید بلیط، خرید و اتصال Wi-Fi در سراسر محوطه است.

15000 گونه درخت بومی در این پارک کاشته می شود و با مصرف 5لیتری آب در هر متر مربع در حفظ محیط زیست تاثیر زیادی دارد. شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی، هولدینگ و شهرداری دبی در این پروژه در تلاش هستند که دبی را به عنوان یکی از شادترین شهر های دنیا معرفی کنند.

حسین ناصر لووت، مدیر کل شهرداری دبی، گفت که این پروژه طولانی ترین پارک عمومی در دبی خواهد بود.

احمد بن بای، معاون مدیر و مدیر عامل، دبی هولدینگ افزود که این یک نمونه قابل قبول از مشارکت های خصوصی و دولتی است که به اهداف اجتماعی و اقتصادی جامعه محلی کمک می کند و رقابت را در بازار افزایش می دهد.

هر دوی هولدینگ و شهرداری دبی به عنوان بخشی از تلاش های خود برای حمایت از توسعه اقتصاد پایدار امارات متحده عربی به چنین مشارکتی متعهد هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل دیگر بزرگترین فروشنده موبایل جهان نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق گزارش مذکور در بازه ژانویه-مارس تعداد محموله های بارگیری شده موبایل جهان ۷.۸ درصد رشد کرد و به ۲۸۹.۴ میلیون دستگاه رسید. سهم بازار یک تولید کننده موبایل کره ای ۲۰.۸ درصد رسید و به این ترتیب شرکت مذکور جایگاه بزرگترین فروشنده موبایل را از اپل گرفت.

شیب شدید فروش محصولات اپل در حالی رخ داده که عملکرد این شرکت در سه ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۲۳ میلادی بسیار قدرتمند بود، به طوریکه اپل توانست جایگاه شرکت کره ای به عنوان برترین تولید کننده موبایل جهان را از آن خود کند. اما اکنون اپل دوباره به جایگاه دوم بازگشته و ۱۷.۳ درصد از سهم بازار فروش موبایل در جهان را دارد. در این میان سهم شرکت های چینی از بازار در حال افزایش است.

اپل در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ میلادی ۵۰.۱ میلیون آیفون برای فروش بارگیری کرده که نسبت به ۵۵.۴ میلیون دستگاه بارگیری شده در همین بازه زمانی از سال گذشته میلادی کمتر است. همچنین تعداد محموله های آیفون بارگیری شده به چین درسه ماهه آخر ۲۰۲۳ میلادی نسبت به همان بازه در سال قبل از آن ۲.۱ درصد کاهش یافته بود.

این امر نشان دهنده چالش های پیش روی شرکت آمریکایی در سومین بازار بزرگ خود است. از سوی دیگر برخی شرکت ها و سازمان های دولتی چین نیز استفاده از دستگاه های آیفون را برای کارمندانشان محدود کرده اند. چنین اقدامی در حقیقت نوعی مقابله با محدودیت هایی است که دولت آمریکا بر استفاده از اپ های چینی برای کارمندانش وضع کرده است.

گزارش مذکور یک شرکت چینی را به عنوان سومین تولید کننده بزرگ موبایل جهان معرفی کرده که ۱۴.۱ درصد از سهم بازار این دستگاه ها را در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ میلادی به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6078761

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی وجود نیروی جوان و نخبه است
  • اتمام عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد،به زودی
  • پاریس ۲۰۲۶؛ به سوی یک شبکه کامل دوچرخه‌سواری
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین در رشت
  • اجرای ۲۰ کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز
  • اپل دیگر بزرگترین فروشنده موبایل جهان نیست
  • بزرگترین پارک جنگلی کوهستانی شمال کشور افتتاح می‌شود
  • تفریحی مهیج در دل کوه‌های برفی توچال | بهره برداری از اسنو پارک
  • تفریحی مهیج در دل کوه‌های برفی توچال/ بهره برداری از اسنو پارک