Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@22:41:58 GMT

انجام 30 پرواز هفتگی میان ایران و افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۱۸۹۲

انجام 30 پرواز هفتگی میان ایران و افغانستان

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: افزایش تدریجی تردد هوایی بین ایران - افغانستان به 30 پرواز در هر هفته اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

ایران آنلاین / « علی عابدزاده » افزود: اکنون به طور متوسط در هر هفته 9 پرواز بین ایران و افغانستان انجام می شود و در دیدار با « محمد حمید طهماسی» وزیر حمل و نقل و هوانوردی ملکی افغانستان پیشنهاد داده شد تا ظرفیت پروازها بین دو کشور افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه وشهرسازی اضافه کرد: ملت های ایران و افغانستان دارای پیوند های عمیق دوستی هستند و با توجه به ارتباطات نزدیک و ریشه‌های فرهنگی مشترک ایران و افغانستان، پیش بینی می شود که چنانچه سقف پروازها افزایش پیدا کند، مسافران بیشتری قادرند با استفاده از هواپیما بین دو کشور جابجا شوند.
عابدزاده افزایش پروازها میان دو کشور را تدریجی دانست و گفت: پیشنهاد شده تا پروازها بین ایران و افغانستان تا 30 پرواز در هفته افزایش پیدا کند.
به گفته وی، اجرایی شدن توافق، پروازها به 30 پرواز در هفته افزایش پیدا می‌کند، و این افزایش به مرور طی چند سال افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا اوایل هفته جاری محمد حمید طهماسی وزیر حمل و نقل و هوانوردی ملکی افغانستان به تهران سفر کرده بود و در دیدار با عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی راهکارهای توسعه همکاری های حمل ونقلی بین دوکشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

/پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد

صفحه ارگ با نشر خبرنامه ای گفت مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء با عبدالظاهر قدیر، معاون ولسی جرگه و نماینده مردم ننگرهار در اداره پیشین در دفتر کاری اش در قصر سپیدار دیدار کرد.

حاجی عبدالظاهر قدیر تأمين امنیت سراسری از سوی حکومت سرپرست را مورد تقدیر قرار داد. 

حاجی عبدالظاهر قدیر پیشنهادات خویش را با معاون سیاسی ریاست الوزراء مطرح ساخت و بر وحدت میان افغانستانی ها و تقویت همکاری میان حکومت و‌ ملت تأکید ورزید.

از سویی هم مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت که حکومت سرپرست مسئولیت حفاظت از حرمت و عزت تمام افغانستانی ها را دارد و زندگی تمام افغانستانی ها در افغانستان مصئون می باشد.

مولوی عبدالکبیر از تمام افغانستانی های مقیم خارج خواست که به کشور برگردند و در وطن خود زندگی با عزت نمایند.

معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت که دروازه کشور به روی تمام افغانستانی ها باز می باشد و از مشورت ها و پیشنهادات هموطنان استقبال می‌کنند.

پیش از این در آبانماه سال گذشته سخنگوی کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغانستان گفته بود: «۶۸۰ نفر از کشورهای مختلف به افغانستان بازگشته‌اند».

وی تصریح کرد در میان افراد بازگشته به افغانستان مقامات حکومت پیشین در سطح وزرا، معاونان و مقاماتی از ارگان‌های امنیتی و اطلاعاتی حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • طلای جهانی پس رفت