Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، فرهاد تجری، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه عمده مبادلات تجاری در کشور با اسناد تجاری مانند چک صورت می‏ گیرد، گفت: به خاطر عمده مراودات مالی که در بازارهای داخلی کشور با استفاده از چک انجام می‏ شود، قانون چک بسیار مهم و حساس است.

تجری افزود: بخش عمده ای از اقتصاد ما دستخوش مبادلات تجاری است که خریداران و فروشندگان با استاد تجاری انجام می‏ دهند و در صورتی‏ که یکی از طرفین در قبال چکی که صادر کرده قادر به پرداخت مطالبات آن نباشد، علاوه بر مشکلاتی که در حوزه قضائی ایجاد می ‏شود باعث کاهش اعتبار او در میان بازاریان نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به ضعف های قانون چک گفت: ما باید این قانون را متناسب با شرایط روز جامعه اصلاح کنیم. در طرح اصلاح قانون چک به موارد مهم و راهگشایی تاکید شده است که با تصویب نهایی آن و تبدیل شدن به قانون قطعا شاهد کاهش مشکلات بانکی و به ویژه در حوزه اسناد تجاری خواهیم بود.

تجری با اشاره به مزایای طرح اصلاح قانون چک اضافه کرد: در این طرح، سامانه ای طراحی و تدوین شده است که بانک‏ها می ‏توانند با استفاده از این سامانه از میزان اعتبارات متقاضیان دسته چک آگاهی کسب کنند و با توجه به وضعیت حساب اشخاص به آن‏ها دسته چک اعطا کنند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کمیسیون اصل 90 قانون چک فرهاد تجری طرح اصلاح قانون چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی، در توییتی نوشت:« با توجه به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، خوب است بدانیم که میانگین صادرات سال گذشته ۱۵ کشور اول آسیا (بدون چین) بالای ۵۰۰ میلیارد دلار بوده‌است. مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران، به رغم منابع عظیم و تمامی توانمندی‌ها، ۷۸ میلیارد دلار شد. کسب جایگاه قابل قبول تجاری در صحنه رقابت بین المللی، در گرو اصلاح شیوه حکمرانی و تلاش موثر و کارآمد برای رفع تحریم‌های تجاری و بانکی است.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900716

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه