Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی حکمی از سوی رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، رییس و اعضای اندیشکده علم مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت منصوب شدند.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت: براساس احکام صادره از سوی صادق واعظ زاده، رئیس شورای عالی و رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، هادی اکبر زاده به سمت ریاست اندیشکده علم  و علی اکبر موسوی موحدی، مجتبی شمسی پور، محمد رحیم عیوضی، غلامحسین رحیمی، محمد رضا محمدی زاده، محمد مهدی شیخ جباری و پیمان افتخاری به عنوان اعضای اندیشکده علم مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برای مدت دوسال منصوب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 اندیشکده‌های مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به عنوان حلقه مرکزی فعالیت‌های مربوط به تحقیق و طراحی الگو، در مرکز الگو  تعریف و  تاکنون بر اساس تصمیم شورای عالی مرکز، تعداد 13 اندیشکده  راه اندازی و کار خود را برای اجرای وظایف محوله آغاز کرده است.

 

به گزارش دفتر ارتباطات مرکز الگو  براساس نظام‌نامه اندیشکده‌ها  که به تصویب شورای عالی الگو رسیده، هر یک از اندیشکده‌های مرکز  مسئولیت هماهنگی و ساماندهی امر تحقیق و طراحی و تدوین بخشی از الگو و پایش اجرای آن را بر عهده دارند.

 

بر اساس این تعریف، هر اندیشکده، اتاق فکری  است متشکل از 15 الی 25 نفر از: صاحب‌نظران با سابقه فعاليت مؤثر و موفق در فعالیت‌هايی نظیر مدیریت راهبردي، سیاستگذاری و قانونگذاری، اساتيد و فضلاي حوزه و دانشگاه كه در موضوع انديشكده صاحب کرسی و یا  دارای آثار علمی برجسته  باشند.

 

كارآفرينان و فعالان برجسته بخش خصوصی صاحب‌نظر در موضوع انديشكده نیز می‌توانند به عضویت اندیشکده منصوب شوند. علاوه براین ها  سه تا پنج نفر از محققان جوان كه به صورت پاره‌وقت با مركز همكاري دارند بعنوان بدنه كارگروه ویژه انديشكده را تشكيل مي‌دهند.

 

براساس مصوبه شورای عالی مرکز هر یک از اندیشکده‌ها وظیفه دارند مراحل کار اندیشکده در چارچوب روش شناسی و نظام کل الگو را تدوین، روش‌شناسی و مبانی (ارزش‌ها و بینش‌های) مرتبط با حوزه فعالیت اندیشکده را تعریف، مکاتب و نظریه‌های توسعه و کمک به نظریه‌پردازی در باب پیشرفت اسلامی ایرانی را نقد، و خطوط و زمینه‌های پژوهشی مورد نیاز الگو به مراکز علمی و پژوهشی و محققان کشور را پیشنهاد و روند گذشته کشور و تصویر و تحلیل وضعیت کشور در حوزه تخصصی اندیشکده را ارزیابی و آسیب‌شناسی می‌نمایند. همچنین شاخص‌های مقدماتی ارزیابی پیشرفت کشور در شرایط حال را تدوین  نموده  و  اسنادی که در موضوع فعالیت اندیشکده قبلا در مراجع ذیصلاح تصویب و ابلاغ شده را بررسی و تحلیل می‌نمایند. مطالعه تطبیقی (مقایسه‌ای) در خصوص تجربیات سایر کشورها، انجام مطالعات آینده پژوهی،تدوین اهداف بلند مدت و راهبردهای بلند مدت طراحی نظام‌ها و سازوکارهای زمینه‌ساز حرکت جامعه در مسیر پیشرفت نیز از جمله وظایف اندیشکده‌های مرکز الگو  به شمار می‌رود.

 

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس روز خبرنگار تحریم خبرگزاری شبستان دولت حسن روحانی نمایشگاه مطبوعات علی لاریجانی حج سبک زندگی منتظرانه اندیشکده علم انتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام خداویردی حسن‌زاده به‌عنوان نماینده دکتر طهرانچی در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی استان آذربایجان غربی منصوب شد که  پیش از این نیز مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه بود.

همچنین در حکمی از سوی محمدرضا ولیلو،  مریم خدادادی عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به‌عنوان مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان منصوب و از تلاش مریم سامری قدردانی شد.

تشکل‌های دانشجویی فعال موجب افزایش روحیه فعالیت‌های اجتماعی می‌شوند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: سیاست اصلی دانشگاه آزاد اسلامی انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی توسط اقطاب اثرگذار بوده که ازجمله این اقطاب اثرگذار تشکل‌های اسلامی استادان و دانشجویان است.

محمدرضا ولیلو وجود تشکل‌های دانشجویی فعال را منجر به افزایش روحیه فعالیت‌های اجتماعی و تشکیلاتی دانست و افزود: تشکل‌های دانشجویی، دانشجو را آماده نقش‌آفرینی در داخل دانشگاه و پس از آن حضور مؤثر و فعال و سازنده در خارج از دانشگاه می‌کنند و تقویت تشکل‌های دانشجویی در نهایت منجر به تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و انقلابی می‌شود که ثمره آن نیز تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی درباره امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نقش و جایگاه ارزنده بانوان و خانواده در رشد و اعتلای جامعه اسلامی، فعال‌سازی ظرفیت کمیته تعامل دانشگاه و خانواده را برای تصمیم سازی برای شورای فرهنگی دانشگاه و ارتقای فرهنگی، اجتماعی و معنوی بانوان و خانواده‌های عموم دانشگاهیان را ازجمله رسالت‌های این حوزه برشمرد و خواستار ایجاد شبکه بانوان دانشگاهی، شناسایی و معرفی بانوان تأثیرگذار و استفاده از ظرفیت آنان، بسترسازی برای امکانات رفاهی بانوان دانشگاه و برنامه‌ریزی برای شناسایی و برطرف کردن چالش‌ها و مشکلات حوزه بانوان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد