Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@22:24:53 GMT

خبر خوش از مجلس برای معلمان حق‌التدریس

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۲۵۰۷

به گزارش فارس؛ وزارت آموزش و پرورش مکلف به استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه‌شنبه (۱۶ مرداد ۹۷) طرح الحاق یک ماده به تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح نهایتا پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با ۱۵۴ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

بر اساس ماده الحاقی ماده واحده طرح مزبور، وزارت آموزش و پرورش مکلف است مشمولین قانون اصلاحی تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۳ شهریور ۹۵ را با رعایت موارد ذیل به استخدام درآورد.

۱- کلیه نیرو‌های حق‌التدریس و پیش‌دبستانی مشمول قانون مورد اشاره (شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت‌بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری)، با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و بر اساس نیاز استان‌ها باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) به استخدام درآیند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار برای سال ۱۴۰۳ امروز دوشنبه سوم اردیبهشت اعلام شد.

متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون، در صورتی که جزو معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت برای شرکت در مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش (بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری، معاینات اولیه پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و در نهایت فرآیند سنجش و ارزیابی تکمیلی) وزارت آموزش و پرورش باشند، موظفند برای اقدامات بعدی، ۳ روز پس از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش یعنی از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت به بعد، با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به اعلام آمادگی جهت حضور در فرایند مذکور و تکمیل اطلاعات نمون‌برگ‌های مورد درخواست، با رعایت مفاد دفترچه آزمون و این اطلاعیه اقدام کنند.
پذیرفته‌شدگان در مرحله اولیه باید در مراحل ارزیابی تکمیلی، معاینات پزشکی و گزینش شرکت کنند.

قرار است ۲۸ هزار نفر از طریق این آزمون برای مدارس ابتدایی استخدام شوند و با اعلام نتایج اولیه تا سه برابر ظرفیت برای مرحله مصاحبه و گزینش معرفی شده‌اند.

طبق مصوبه دولت، سقف هزینه ارزیابی تکمیلی به ازای هر داوطلب، ۱۴۰۰۰۰۰۰ ریال و سقف هزینه بررسی صلاحیت‌های عمومی و سلامت پزشکی ۱۴۵۰۰۰۰۰ ریال به ازای هر داوطلب است.

پیگیری برای تعیین مبلغ دریافتی از پذیرفته شدگان اولیه

پیگیری خبرنگار تسنیم برای بررسی این موضوع که آیا قرار است از پذیرفته شدگان مرحله اولیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در مجموع سه میلیون تومان برای ارزیابی تکمیلی و معاینات پزشکی دریافت شود؟ نشان داد که قرار نیست از داوطلبان ۳ میلیون تومان دریافت شود و وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری موضوع است، تیمی از این وزارتخانه با دولت مذاکره خواهند کرد تا میزان رقم دریافتی از پذیرفته شدگان مشخص شود.

پیش از این درآمد حاصل از برگزاری آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش خبر ساز شده بود.

این وزارتخانه برای سال ۱۴۰۳، تعداد ۳ آزمون استخدامی برگزار می‌کند؛ در آزمون استخدامی ویژه شغل آموزگار ابتدایی ۲۸ هزار نفر، در آزمون استخدام دبیر و هنرآموز ۲۴ هزار و ۹۶۱ نفر و در آزمون استخدام مشاغل کیفیت بخش (مشاور، مربی پرورشی، مربی بهداشت و معلم ورزش) ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر استخدام می‌شوند.

با این احتساب آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳، بیش از ۷۲ هزار نفر معلم برای مدارس کشور استخدام می‌کند.

طبق اطلاعات منتشر شده در دفترچه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، هزینه ثبت‌نام در این آزمون‌ها ۳۶۸ هزار تومان بود و درآمدی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از محل برگزاری این آزمون‌ها برای وزارت آموزش و پرورش به دست می‌آید.

دیگر خبرها

  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود
  • استخدام بیش از ۴ هزار مراقب بهداشت و سلامت در آموزش و پرورش
  • تعیین تکلیف دستمزد معلمان حق‌التدریس