Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از تصادف یک قلاده یوز ایرانی در محور میامی خبر داد. ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ استانها سمنان نظرات

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، از تصادف یک قلاده یوز ایرانی در محور میامی خبر داد.

عباسعلی دامنگیر درباره محل اصلی تصادف این توله یوز ایرانی اظهار داشت: این توله یوز در جاده میامی در محدوده عباس‌آباد دچار سانحه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه کارشناسان برای بررسی به این محور اعزام شدند و در حال حاضر علت این حادثه در دست بررسی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه یوز آسیایی یکی از گونه‌های نادر و در معرض خطر انقراض قرار دارد افزود: محور میاندشت ــ عباس‌آباد یکی از محورهای تردد یوز آسیایی است و متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد تلف شدن تعدادی از این گونه‌های نادر بر اثر تصادف بودیم.

دامنگیر با اشاره به اقدامات انجام‌شده این اداره کل در راستای حفاظت از این گونه نادر گفت: با  هدف حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و سایر گونه‌های حیات وحش تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی امضا شده که بر اساس این تفاهم‌نامه در محور پرتردد عبور یوز کریدور سبز ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای فنس‌کشی، احداث روگذر و همچنین نصب علائم ترافیکی مانند محل عبور یوز از موضوعاتی است که در قالب این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اعلام اینکه در حال حاضر پروژه فنس‌کشی در محدود میاندشت ــ عباس‌آباد آغاز شده است ابراز امیدواری کرد با اجرای این تفاهم‌نامه و همچنین ایجاد کریدور سبز در این محور از تلفات این گونه نادر حیات وحش جلوگیری شود.

انتهای پیام/ز*

R41366/P41362/S6,64/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ثبت تصاویری از گله بزرگ‌ترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی در این جنگل‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، حمزه عشوری امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ اظهار کرد: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویر زیبا از چهار رأس گوزن قرمز (مرال) در ارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.

وی افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه باارزش در استان گیلان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های استان گیلان است.

عشوری با بیان اینکه مرال یا گاو وحشی به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند، تصریح کرد: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط‌بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.

وی ادامه داد: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: تنوع سرزمینی و ویژگی‌های آب و هوایی، استان گیلان را به تابلوی متنوع و چشم‌نواز از حیات وحش در شمال ایران تبدیل کرده است.

کد خبر 747472

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • نجات معجزه آسای راننده نیسان از سانحه تصادف + فیلم