Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی استان سمنان از نفوذ امواج ناپایدار به آسمان این استان خبر داد و گفت: این پدیده جوی سبب بارش باران در برخی نقاط استان شده و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در سمنان وجود دارد. ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ استانها سمنان نظرات

غلامرضا حسنی غربا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با بیان اینکه ورود این پدیده جوی ناپایدار سبب بارش باران در برخی نقاط استان شده است اظهار داشت: بیشترین بارش‌ها در دیباج با 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلی متر گزارش شده است.

وی گفت: این پدیده جوی در برخی نقاط استان و به ویژه در نواحی شمالی و ارتفاعات استان سمنان به صورت رگبار و رعد و برق بوده و احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی نیز وجود دارد.

حسنی غربا از مردم خواست تا در این شرایط از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به وقوع وزش باد شدید در نقاط مستعد این استان نیز گفت: باید تمهیدات لازم برای خسارات ناشی از وزش باد شدید نیز اندیشیده شود.

انتهای پیام/ ز

R41366/P41362/S6,64/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی از روز فردا جمعه (۷ اردیبهشت) تا شنبه (۸ اردیبهشت)، هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

این سامانه مخاطراتی از قبیل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ را به همراه خواهد داشت.

همچنین سامانه مذکور در روز جمعه استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و در روز شنبه استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان را در برخواهد گرفت.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله اثراتی است که این سامانه می‌تواند به همراه داشته باشد.

در این راستا به احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088811 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی
  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان