Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقامات چین گزارش داده که این کشور نخستین پرتابگر مافوق صوت خود را با موفقیت آزمایش کرده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از سی ان ان، چین  می‎گوید که نخستین پرتابگر مافوق صوت خود را با موفقیت آزمایش کرده است. این گام بزرگ چین در فناوری هوافضا می‌تواند فشار مضاعفی بر ارتش آمریکا وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آکادمی علوم فضایی چین روز سه شنبه در پایگاه اینترنتی خود گزارشی مبنی بر آزمایش پرتابگر جدید مافوق صوت با نام استار اسکای ۲ را منتشر کرد.   بر اساس این گزارش، این پرتابگر با قابلیت حمل موشک‌های هسته‌ای سرعتی شش برابر سرعت صوت دارد؛ این یعنی طی مسیر تا آمریکا تنها در حدود ۳۰ دقیقه. این گزارش حاکی است که با تکمیل این پرتابگر با قابلیت حمل کلاهک‌ها و موشک‌های هسته‎ای، چین می‌تواند در سامانه‌ها و سپر‌های موشکی دفاعی نیز نفوذ کند.
چین آزمایش روز جمعه که در شمال این کشور انجام شد را اقدامی موفق و راهبردی توصیف کرده که آینده مقتدرانه تری را برای نیروی هوایی رقم خواهد زد.
آکادمی علوم فضایی چین تصاویری از این آزمایش را در رسانه‌های اجتماعی نیز منتشر کرده است. بر اساس گزارش‌ها و تصاویری منتشر شده، این پرتابگر با چند راکت به هوا پرتاب و سپس از آن‌ها جدا شده و به هدف اصلی برخورد کرده است.
روزنامه استاندارد نیز پیش بینی کرد چین نزدیک به ۵ سال زمان برای تسلیحاتی کردن این پرتابگر نیاز دارد.
ارتش‌های سراسر جهان در تلاشند تا سلاح‌های مافوق صوت خود را ارتقا دهند. در سال ۲۰۱۵ نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد تا سال ۲۰۲۳ یک سلاح مافوق صوت را رونمایی خواهد خواهد کرد. روسیه در سال جاری اعلام کرد که اولین پرتابگر مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده و فیلم‌های این آزمایش را در ماه جولای منتشر کرد.
آمریکا سالهاست که پرتابگر‌های بدون سرنشین مافوق صوت را آزمایش می‌کند، اما ادعای جدید چین همانطور که ژنرال جان هیتن فرماندهی نیرو‌های راهبردی و هسته‌ای آمریکا در اوایل سال جاری اعلام کرد، می‌تواند فشار بیشتری بر آمریکا وارد کند.
هیتن در ماه مارس به سی ان ان گفت: «چین توانایی‌های مافوق صوت خود را آزمایش کرده است. روسیه نیز آزمایش کرده است. ما هم دارای قابلیت‌های مافوق صوت هستیم. ما در مقابل تهدیدات مافوق صوت نیاز به این قابلیت‌ها داریم.»
به گفته موسسه نیروی دریایی آمریکا، رابرت ورک معاون وزیر دفاع سابق آمریکا در ماه ژوئن هشدار داد آمریکا در معرض از دست دادن انحصار تکنولوژی‌های نظامی خود است.
وی در یک سخنرانی با اشاره به افزایش هزینه‌های دفاعی چین که منجر به پیشرفت قابل توجه این کشور در جنگ‌های الکترونیک، اطلاعاتی و تسلیحات مافوق صوت شده، گفت: «این مسابقه‌ای است که ما باید پیروز آن باشیم.»
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چین مافوق صوت پرتابگر آمریکا تکنولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد

وزارت خارجه فنلاند امروز پنجشنبه معاهده امنینی این کشور و اتحادیه اروپا را عامل تضعیف حاکمیت فنلاند به حساب آورد.

طبق گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه فنلاند با بیان اینکه  معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد، افزود: برای اینکه پارلمان (فنلاند)  این توافق را تصویب کند، به آراء دوسوم نمایندگان نیاز است.

فنلاند که به ناتو ملحق شده است، در دسامبر گذشته توافقنامه‌ای را با آمریکا امضا کرده است که در آن استقرار برخی نیرو‌ها در خاک این کشور قید شده است.

 بر اساس این توافق، پنتاگون به ۱۵ پایگاه نظامی، امکان استقرار تجهیزات دفاعی و تدارکات در خاک فنلاند، ورود و جابجایی هواپیماها، کشتی‌ها و وسایل حمل‌ونقل آمریکایی و تضمین حفاظت از نیرو‌های آمریکایی دسترسی خواهد داشت.

این توافق شامل حضور دائم آمریکا در فنلاند نمی‌شود، به گونه ای که نیرو‌های بالقوه آمریکایی به صورت چرخشی در این کشور حضور خواهند داشت.

النا والتونن، وزیر امور خارجه فنلاند، پیشتر اعلام کرده بود که کشورش قصد دارد طی هفته‌های آینده یک توافقنامه همکاری دفاعی دوجانبه با ایالات متحده امضا کند.

در ابتدای ماه مارس، وزارت دفاع فنلاند فاش کرد که هلسینکی قراردادی با واشنگتن برای خرید بمب‌های JDEM و SDB آمریکایی به ارزش بیش از ۹۶ میلیون دلار منعقد کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، پس از امضای توافقنامه همکاری دفاعی بین واشنگتن و هلسینکی، گفت که مسکو از تصمیم فنلاند برای موافقت با استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا متاسف است.

او با تاکید بر اینکه این امر منجر به افزایش تنش در روابط دوجانبه می‌شود، تاکید کرد که وقتی زیرساخت‌های نظامی ناتو به فنلاند نفوذ کند، آشکارا تهدیدی برای روسیه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • ربات ۲پای چینی با موفقیت آزمایش شد
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • امدادرسانی به ۴۰ گرفتار در آبگرفتگی جهرم
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصار زدایی می‌شود
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم
  • موشک جدید و مخوف کیم‌جونگ‌اون!/ عکس
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • آمریکا: بلینکن درباره عملیات نظامی در رفح با گالانت گفتگو خواهد کرد