Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@14:47:55 GMT

مالزی یک مرکز وابسته به عربستان را تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۳۵۸۳

به گزارش خرداد و به نقل از آسوشیتدپرس، دولت جدید مالزی یک مرکز ضدتروریستی تحت حمایت عربستان سعودی را تقریبا یک سال پس از تاسیس آن، تعطیل کرد. این مرکز حدود یک سال پیش در جریان سفر پادشاه عربستان به مالزی تاسیس شده بود.
محمد سبو، وزیر دفاع مالزی، روز دوشنبه در پاسخی کتبی به یک سوال در پارلمان این کشور گفت: "مرکز صلح بین‌المللی ملک سلمان" فورا فعالیت خود را متوقف خواهد کرد و وظایف آن را موسسه دفاع و امنیت مالزی انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مرکز که هدف خود را جذب محققان اسلامی برای مبارزه با دیدگاه‌های افراط‌گرایانه اعلام کرده است در مارس 2017 طی سفر ملک سلمان به مالزی در زمان نخست‌وزیری نجیب رزاق افتتاح شد.
رزاق که متحد نزدیک عربستان بود، در انتخابات ماه مه در برابر ماهاتیر محمد شکست خورد و اکنون با اتهام فساد مواجه است.
ماهاتیر محمد سیاستی متفاوت از نجیب رزاق را در قبال ریاض در پیش گرفته و هم‌اینک به دنبال خارج کردن مالزی از ائتلاف نظامی عربستان است.
انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: مالزی ، عربستان ، تروریسم

منبع: خرداد

کلیدواژه: مالزی عربستان تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است

دکتر منیره رحیم خانی دکترای علوم آزمایشگاهی، PhD میکروب شناسی بالینی و عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح اهمیت نقش آزمایشگاه‌ها گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص و درمان بیماری‌ها هستند و اگر آزمایشگاهی وجود نداشته باشد، هیچ پزشکی نمی‌تواند به تشخیص قطعی درباره بیمار خود برسد.

وی افزود: با وجود آزمایشگاه‌ها، یک دکتر می‌تواند بیماری را تشخیص دهد؛ ساده‌ترین بیماری‌ها با علائم بالینی زیاد، با وجود آزمایشگاه‌ها تشخیص داده می‌شوند.

این دکتر بیان کرد: بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است؛ من این روز را به تمام آزمایشگاهیان، سفیدپوشان و افرادی که در خط مقدم تشخیص بیماری هستند، تبریک می‌گویم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • صعود رضوانی به دور نیمه نهایی
  • پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان
  • تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان
  • تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • ◄ اجلاس اکو همزمان با نمایشگاه ریلی/ نمایشگاه یازدهم کلید خورد
  • واکنش نخست‌وزیر مالزی پاسخ ایران به اسرائیل