Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:10:07 GMT

آموزش نقش کلیدی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۳۶۷۸

آموزش نقش کلیدی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی از موضوعات مهمی و مورد تاکید رهبری است، گفت: آموزش نقش کلیدی در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

به گزارش ایرنا علیرضا رادفر روز سه شنبه در دومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان افزود: اهمیت تدوین برنامه های آموزشی در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست و آموزش به عنوان راهبرد اساسی در این حوزه به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی معتقد است که با آموزش های به موقع و ضروری و ارتقای مهارت های زندگی در جامعه می توان راهبری کرد و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام برداشت.
وی بیان کرد: علاوه بر آموزش باید به نقش سازمان های مردم نهاد نیز در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی توجه شود.
وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد فعال باید در این حوزه تقویت و گسترش یابند و از ظرفیت آنها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح جامع کاهش آسیب های اجتماعی استان در حال تهیه و تدوین است، گفت: کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از این آسیب ها از جمله مباحث مهم کشور در حال حاضر است.
رادفر افزود: با برگزاری جلسات متعدد در این خصوص و اولویت بندی آسیب ها، تکالیفی برای تمامی دستگاه های اجرایی در برنامه ششم توسعه پیش بینی و تدوین شده و دولت مکلف است این تکالیف را اجرا کند.
وی ادامه داد: نقاط آسیب پذیر و آسیب خیز باید به موقع و دقیق شناسایی شوند و اقدامات لازم برای بهبود و رفع این نقاط آسیب پذیر باید به موقع انجام شود.
وی اضافه کرد: مهاجرت معکوس به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی بوده که استان درگیر آن است و در این خصوص پنج شهرستان هدفگذاری و مقرر شده در هر سال 10 درصد از روند مهاجرت های معکوس آنها کاسته شود.
به گزارش ایرنا مقابله و مبارزه با اعتیاد، صیانت اجتماعی برای بهبود یافتگان و ساماندهی کودکان کار از جمله مواردی بود که در این جلسه به عنوان هدفگذاری طرح کاهش آسیب های اجتماعی در استان بررسی شد .
آسیب هایی نظیر طلاق، اعتیاد، آسیب های اخلاقی و مشکلات مربوط به فضای مجازی از جمله مهمترین معضلات اجتماعی در کشور به شمار می رود.
8137/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آسيب هاي اجتماعي آموزش آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا


به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در پانزدهمین جلسه ستاد اجرایی کنگره ملی شهدا با بیان اینکه ماموریت ها، اجزا و شئون کنگره ملی شهدای کاشان باید بین اقشار مختلف تقسیم شود گفت: هنرمان باید این باشد که اینگونه یادواره‌ها و کنگره‌ها مردمی برگزار شود.


حمید رضا محمدی فشارکی پاسداشت شهدای گرانقدر کنگره ملی دارالمومنین کاشان را برای همگان افتخار دانست و افزود: بازخوانی یاد و خاطره شهدا برای نسل کنونی ضروری است.


وی با بیان اینکه به برکت وجود مقدس شهدا مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه برطرف خواهد شد، گفت: با وجود این مشکلات بعضی جا‌ها مانند یادواره شهدا نیاز داریم که مردم تخلیه و آرام شوند.

دیگر خبرها

  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی