Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@07:15:49 GMT

سرانه مصرف آب در شهرستان ری 250 لیتر است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۳۷۲۸

سرانه مصرف آب در شهرستان ری 250 لیتر است

شهرری - ایرنا - معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 تهران (شهرری) گفت: میانگین سرانه مصرف آب در شهرستان ری 250 لیتر در شبانه روز بوده که در مقایسه با میانگین جهانی ( متعارف 110 لیتر ) بیشتر است.

به گزارش ایرنا، اصغر کنگرلو روز سه شنبه در مراسم بازدید اصحاب رسانه از تصفیه خانه کهریزک افزود:کنگرلو ادامه داد: فاصله 140 لیتری مصرف روزانه آب با معیارهای روز، توجه به رعایت الگوی مصرف آب را در این شهرستان ضروری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مصرف بیش از حد آب ناشی از کمبود آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب است که باید فرهنگ سازی و آموزش توسط متولیان فرهنگی به صورت مداوم برگزار شود.
کنگرلو ادامه داد: صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف در مصارف خانگی از جمله استحمام، آبیاری فضاهای سبز منازل، انواع شستشوها و حتی مسواک زدن می تواند به کاهش میزان بالای مصرف آب در مناطق شهری کمک کند.

** 60 درصد آب شرب ری از منابع زیر زمینی تامین می شود
معاون بهره برداری شرکت آبفای منطقه 6 افزود: 62 چاه عمیق به متراژ 150 تا 280 متر آب شرب بخش هایی از شهرهای باقرشهر، حسن آباد، کهریزک و قیام دشت را تامین می کند و آب شرب شهرری نیز به طور کامل توسط شرکت تامین و تصفیه آبفا از سد ماملو تامین می شود.
کنگرلو کیفیت آب شهرری را مطلوب بیان کرد و گفت: اگر گاهی تغییر رنگی در آن مشاهده می شود در اثر شستشوی خطوط انتقال آب است.
وی ادامه داد: آلودگی منابع زیرزمینی در بخش های کهریزک و باقرشهر باعث شده چاه های عمیق تامین آب شرب این شهرها در محل دیگری مانند شهر چهاردانگه حفر شود که این امر خطوط انتقال آب را هزینه بر و طولانی کرده است.
کنگرلو با بیان اینکه نشت مواد نفتی آب های زیر زمینی باقرشهر را آلوده کرده است یادآور شد: 19 چاه عمیق برای تامین آب شرب باقرشهر در این منطقه وجود دارد که به دلیل عمق بالا عاری از آلودگی نفتی است.
وی با اشاره به اینکه سختی آب شرب حسن آباد فشافویه بالاست، تاکید کرد: آب شرب این شهر از 15 چاه عمیق تامین می شود و باید سامانه آب شرب و آب صنعتی و کشاورزی مجزا شود.

** 17 دستگاه دیزل ژنرانور ثابت و سیار در شهرری نصب شد
معاون بهره برداری شرکت آبفای منطقه 6 در ادامه گفت:این دستگاه ها به منظور تامین برق تاسیسات و استمرار خدمات رسانی به مشترکان در زمان های خاموشی نصب و راه اندازی شده اند.
وی با اشاره به اینکه 10 میلیارد ریال بودجه صرف خرید ژنراتورهای شده است عنوان کرد: اجرای این طرح در منطقه 6 آبفای تهران باعث شد تا امروز هیچگونه قطع آب و یا افت فشاری را در این شهرستان نداشته باشیم.
کنگرلو اظهار داشت: ژنراتورهای ثابت و سیار با ظرفیت تولید چهار هزار و 500 کیلو وات برق درایستگاه های پمپاژ، مخازن، منابع تولید آب و نقاط حساس منطقه نصب شده اند.
به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 شهر تهران به مرکزیت شهرستان ری منطقه ای به وسعت حدود 138 کیلومتر مربع شامل 80 کیلومتر مربع از شهر تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیامدشت با جمعیت حدود یک میلیون و688 هزار نفر را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.
/6003/3218

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آبفاي شهرري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب هشیلان احیاء شد

محمدحسین فلاحتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه با اشاره به رایزنی‌های گسترده‌ای که برای انتقال بخشی از آب رودخانه رازآور به تالاب هشیلان صورت گرفته، گفت : خوشبختانه این پیگیری‌ها به نتیجه رسید و طی روز‌های اخیر نزدیک به هزار تا ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه آب از رازآور وارد هشیلان شد.

وی با بیان اینکه تامین آب برای تالاب هشیلان از رودخانه رازآور تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت، افزود: تلاش می‌کنیم این تامین آب در اردیبهشت ما نیز انجام شود، اما ادامه این روند به وضعیت خود رودخانه رازآور نیز بستگی دارد.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه می‌توان تا دو هزار لیتر در ثانیه نیز آب از این رودخانه برای هشیلان تامین کرد، یادآور شد: این تامین آب باعث احیاء کامل تالاب شده و اکنون تمام تالاب و اطراف جزایر آن آب دارد.

فلاحتی از تاثیر تامین آب برای هشیلان از رودخانه رازآور نیز یاد کرد که نه تنها موجب احیاء تالاب شده، بلکه می‌تواند روند خشک شدن آن در فصل گرما را نیز تا اواخر شهریور به تعویق بیندازد.

وی تاکید کرد: احیاء هشیلان، مانع از خشکی آن و ایجاد یک کانون ریزگرد در محدوده تالاب خواهد شد.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه، دبی کنونی سراب سبزعلی به عنوان منبع اصلی تامین آب تالاب هشیلان را نیز بین ۵۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد که مناسب است و خاطرنشان کرد: امیدواریم با بارش‌های خوب چند وقت اخیر، هشیلان و زیستمندان آن امسال شرایط بهتری را نسبت به سنوات گذشته تجربه کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توزیع ۲ میلیارد لیتر انواع سوخت در منطقه ارومیه در سال جاری
  • بهره برداری از فاز نخست نیروگاه خورشیدی شرکت نفت منطقه تربت حیدریه
  • تامین ۲ میلیارد لیتر انواع سوخت در منطقه ارومیه
  • سبزوار ۳۷۶ لیتر بر ثانیه کسری تولید آب دارد
  • آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت برای تامین سوخت مسافران
  • مصرف روزانه بنزین مازندران ۵ میلیون لیتر است
  • از اختلال در سامانه سوخت تا انعقاد قرارداد فشارافزایی پارس جنوبی
  • از اختلال در سامانه سوخت تا انعقاد قرارداد فشار افزایی پارس جنوبی
  • سرانه مصرف انرژی اصفهانی‌ها از متوسط کشور پایین‌تر است
  • تالاب هشیلان احیاء شد