Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

پنتاگون به دلیل نگرانی از فاش شدن محل استقرار نظامیان و نیرو‌های آمریکایی در ماموریت‌های خارجی، دستورالعمل تازه‌ای در ممنوعیت استفاده از نرم‌افزار‌های موقعیت‌یاب در گوشی‌های همراه و دیگر تجهیزات صادر کرد.

طبق گزارش «رویترز»، بنا بر دستورالعمل پنتاگون، ارتش آمریکا درنظر دارد که استفاده از نرم‌افزار‌ها و تجهیزات موقعیت‌یاب در گوشی‌های همراه و دیگر وسایل توسط نظامیان در ماموریت‎های خارجی را ممنوع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که جنجال‌های بسیاری درباره افشای مکان استقرار نظامیان آمریکایی در کشور‌هایی از قبیل: سوریه و عراق، به دلیل استفاده از یک سامانه الکترونیکی به نام «استراوا» (Strava) ایجاد شده؛ سامانه‌ای که از آن برای پیگیری سلامت جسمانی استفاده می‌شود.

براساس این گزارش، جنجال‌ها پس از آن بالا گرفت که با نگاهی به نقشه‌های برآمده از تجهیزات موقعیت‌یاب «استراوا»، حضور نظامیان آمریکایی در برخی نقاط سوریه و عراق قابل رویت بود.

وزارت دفاع آمریکا درباره افشای مکان استقرار نیرو‌های نظامی خود در ماموریت‌های خارجی به شدت ابراز نگرانی کرد و آن را «خطری مهم» خوانده بود.

پنتاگون همچنین استفاده پرسنل آمریکایی از نرم‌افزار‌ها و تجهیزات موقعیت‌یاب در گوشی‌های همراه و دیگر وسایل در ماموریت‌های خارجی و اماکنی که «مناطق عملیاتی» خوانده می‌شود را ممنوع کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا، استفاده از این تجهیزات موقعیت‌یاب، «تبعات ناخواسته و خطراتی» برای پرسنل آمریکا به همراه دارند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سوریه سلامت عراق وزارت دفاع پنتاگون سوریه گوشی های هوشمند نرم افزار وزارت دفاع پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت بهترین بازیکن خارجی لیگ بسکتبال

ستاره آمریکایی تیم بسکتبال طبیعت، در جریان بازی با ذوب‌آهن اصفهان مصدوم شد.

به گزارش ایسنا، جردن استیونس ستاره آمریکایی تیم بسکتبال طبیعت تهران، در جریان بازی سوم سری نیمه‌نهایی لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن که با پیروزی ۷۴ - ۶۸ طبیعت همراه شد، دچار مصدومیت شد و لنگ لنگان سالن را ترک کرد.

استیونس که به ادعای کارشناسان بسکتبال ایران، در این فصل بهترین بازیکن خارجی لیگ به شمار می‌رود، در دیدار سوم مقابل ذوب‌آهن نیز دقایقی را روی نیمکت نشست،‌ اما در کوارتر چهارم با تصمیم شاهین‌طبع وارد زمین شد و بار دیگر در پیروزی تیم طبیعت نقش مهمی را ایفا کرد.

او در دیدار امروز (یک‌شنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقابل ذوب‌آهن، با کسب ۲۳ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن زمین شد. او همچنین ۲ ریباند و ۳ پاس گل را هم به ثبت رساند.

البته طبق اطلاعات کسب شده مصدومیت این ستاره آمریکایی خیلی جدی نیست و به احتمال زیاد، در بازی روز سه‌شنبه این دو تیم که بازی چهارم آن‌ها در سری نیمه‌نهایی است، برای طبیعت به میدان می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا: اولویت اصلی ما استقرار صلح است
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • مصدومیت بهترین بازیکن خارجی لیگ بسکتبال
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران