Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خراسان‌ شمالی از کشف جسد یک قلاده خرس قهوه‌ای در شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید اصغر مطهری گفت: طی گزارشی مبنی بر تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در مناطق آزاد و جنگلی شمال غربی شهرستان مانه و سملقان (خارج از مناطق تحت مدیریت اداره کل)، یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به محل اعزام شده و جسد این خرس را جهت بررسی‌های بیشتر به اداره کل منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به علت گرمای هوا و گذشت چند روز از تلف شدن این خرس، قسمتی از بدن این جانور دچار پوسیدگی و کرم افتادگی شده بود و بزرگ جثه بودن خرس و جنگلی بودن منطقه باعث شده بود محیطبانان برای حمل آن به اداره کل با مشکلات زیادی مواجه شوند.

مطهری با بیان این که علت مرگ نامعلوم است، یادآور شد: در بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده توسط کارشناسان حیات وحش و دامپزشک، به علت پوسیدگی قسمتی از بدن امکان تشخیص کشته شدن توسط عامل انسانی یا عامل مرگ طبیعی میسر نشده اما تحقیقات در این زمینه ادامه خواهد داشت.

آشنايي با استان خراسان شمالي در همین زمینه: خرس‌هایی که گیاه‌خوار شدند تلاش برای نجات غمگین‌ترین خرس قطبی جهان زندگی خانوادگی یک خرس

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال طی هفته گذشته و در دو ماموریت جداگانه موفق شدند دو شکارچی متخلف را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.
حسین معصوم زاده افزود: از متخلفان، یک قبضه اسلحه شکاری مجاز، تعداد ۶ قطعه لاشه کبک، ۳ قطعه کبک زنده و 10عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط شد.
وی عنوان کرد: محیط‌بانان این شهرستان به طور شبانه‌روزی به صورت پیاده و خودرویی در زیستگاه‌های منطقه حفاظت شده آق داغ و مناطق آزاد مشغول گشت و کنترل بوده و با هر گونه تخلف زیست محیطی از جمله تخریب، تصرف، آلودگی و آتش‌سوزی برخورد قانونی خواهند کرد.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از مردم، همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی ، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • تحویل ۳ ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی
  • ۳ ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی تحویل داده شد