Web Analytics Made Easy - Statcounter


نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار درمجلس گفت: دراکثر مناطق کشور ما تالاب‌ها و دریاچه‌ها به دنبال فعالیت‌های کشاورزی نامناسب خشک شدند.

به گزارش خانه ملت جبار کوچکی نژاد درخصوص هشدار‌ها مبنی بر وجود ترکیبات سمی در ریزگرد‌های دریاچه قم، گفت: هیچ کدام از دریاچه‌های کشور درحال حاضر شرایط مساعدی ندارند، دریاچه ارومیه، تالاب‌ها و دریاچه نمک قم از طی چند سال گذشته درمسیر نابودی قرارگرفته اند؛ متاسفانه حال روز فعلی دریاچه‌های کشور حکایت از مدیریت ناکارآمد حوزه محیط زیست از ادوار گذشته تاکنون دارد، ضمن اینکه خطرات زیست محیطی برای منابع آبی خشک شده به مراتب بیشتر از یک منبع آبی زنده، اما آلوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه خشکی تمامی دریاچه‌های کشور و تالاب‌ها از جمله مرداب انزلی و دریاچه نمک قم برای مردم این منطقه از جمله ساکنان تهران خطرات محیط زیستی بسیاری به دنبال دارد، افزود: به طورحتم جداسازی مواد سمی در خاک حاصل از خشکی دریاچه‌ها بسیار کارسخت و زمان بری بوده و حتی می‌توان گفت که غیرممکن است، لذا به هرطریقی باید از افزایش آلودگی‌های زیست محیطی درمنابع آبی جلوگیری کرد؛ متاسفانه درهیچ نقطه از دنیا همانند کشورمان نسبت به حفظ محیط زیست و تالاب‌ها اهمال کاری و بی توجهی نمی‌شود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه همانند دریاچه نمک درقم دریاچه‌های دیگری درکشور‌های دنیا فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: درتمامی نقاط دنیا اگر مسئله‌ای سبب خشکی محیط زیست شود، به طورحتم از آن جلوگیری می‌کنند؛ حتی اگر تولید یک ماده غذایی و یا کشاورزی باشد؛ اما دراکثر مناطق کشورما تالاب‌ها و دریاچه‌ها به دنبال فعالیت‌های کشاورزی نامناسب و یا صنایع آب بردر شرایط نامناسبی قرارگرفتند، بار‌ها به مسئولان درخصوص جلوگیری از فعالیت برخی صنایع غیر ضرور درمحل دریاچه‌ها و تالاب‌ها هشدار‌های لازم داده شده، حتی تاکید شده که رشد و توسعه برخی تولیدات کشاروزی را در این مناطق باید متوقف کرد؛ اما متاسفانه نسبت به این حوزه کسی توجهی نمی‌کند.

نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، با اشاره به اینکه آب و هوای منطقه و عملکرد‌ها درحوزه کشاورزی شرایط تالاب‌ها را روز به روز نامناسب‌تر می‌کند، گفت: درحال حاضر برای احیاء دریاچه ارومیه اقدامات قابل قبولی انجام شده و درمحل ورودی آب به این دریاچه عملکرد‌ها مناسب بوده است، اما درمنابع آبی دیگر چه تالاب‌ها و دریاچه نمک قم تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است؛ بنابراین اگر مسئولان دولتی درکشورمان نمی‌توانند دراین راستا کاری کنند، حداقل می‌توانند از تجربیات کشور‌های دیگر استفاده کنند؛ نمونه دریاچه نمک درکشور‌های دیگر نیز وجود دارد، اما شرایط آن‌ها همانند دریاچه‌های ایران نیست، چرا که درکشورما هیچ گاه محیط زیست دراولویت اول نبوده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ریزگرد تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟