Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@08:28:37 GMT

روحانی به رئیس‌جمهور اندونزی تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۵۶۳۱

روحانی به رئیس‌جمهور اندونزی تسلیت گفت

رئیس‌جمهور در پی وقوع زلزله و جان باختن و زخمی شدن شماری از مردم اندونزی، در پیامی به رئیس‌جمهور این کشور، ضمن ابراز تسلیت و اعلام همدردی، از خداوند متعال برای جان‌باختگان، غفران و رحمت الهی و برای خانواده‌های آنان صبر و بردباری مسالت کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای جوکو ویدودو

رئیس جمهوری اندونزی

وقوع حادثه دلخراش زلزله در جزیره لومبوک که منجر به جان باختن و مصدومیت صدها تن از شهروندان آن کشور شد، موجب تاثر و تالم خاطر عمیق اینجانب گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن ابراز تسلیت و اعلام همدردی این ضایعه دردناک به جنابعالی و خانواده بازماندگان، از خداوند متعال، برای جان باختگان، غفران و رحمت الهی و برای خانواده‌‌‌های آنان صبر و بردباری مسالت دارم.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد

یک نماینده پارلمان اندونزی امروز (شنبه) اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، «جزولی جوینی» عضو پارلمان اندونزی از حزب عدالت و رفاه، بر امتناع قاطعانه کشورش از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وی تنها راه عادی سازی روابط اندونزی با رژیم صهیونیستی را توقف جنایات علیه فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی دانست.

جوینی گفت: گزارش‌های عبری مبنی بر ترویج ایده عادی‌سازی روابط میان اندونزی و رژیم اشغالگر اسرائیل، تلاش‌هایی با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهانی است؛ چراکه اندونزی تنها کشوری در جنوب شرق آسیا است که با عادی‌سازی موافق نیست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها برای معرفی بنیامین نتانیاهو به عنوان «جنایتکار جنگی» تاکید کرد.

در همین راستا، «لالو محمد اقبال» سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی وجود هرگونه برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت: اندونزی که پر جمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است، برای اولین بار در تاریخ، تعهد و موافقت خود را برای برقراری «روابط دیپلماتیک با اسرائیل» با هدف پیوستن به سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • پخش زنده| جشنواره ملی امتنان از کارگران با حضور رئیس‌جمهور
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • ببینید | حواشی جالب سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد