Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@03:49:36 GMT

آماده‌سازی سیستم ویدئوچک برای لیگ قهرمانان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۵۶۳۶

آماده‌سازی سیستم ویدئوچک برای لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، سومین مرحله آماده سازی داوران پشت دروازه (کمک داوران اضافی) از امروز با حضور 53 داور در مقرر کنفدراسیون فوتبال آسیا  آغاز شد.

در حالیکه پیش از این داوران در دو دوره به ترتیب در دوحه و کوالالامپور در ماه مارچ و آگوست سال گذشته شرکت کردند. کمیته داوران آسیا 53  داور نخبه را طی چهار روز آموزش خواهد داد با تمرکز بر تقویت تعریف، پروتکل و تکنیک سیستم  AAR  (کمک داور اضافی) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوید الری، مسئول فنی بورد بین المللی فوتبال، شرکت کنندگان را از تجربیات سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) از جام جهانی اخیر در روسیه ارائه خواهد کرد. همچنین در این کلاس آخرین اصلاحات قوانین بازی به داوران آموزش داده خواهد شد.

قالب دوره تمرکز بر جلسات عملی، شبیه سازی صحنه های واقعی بازی با هدف تقویت کار گروهی در میان داوران، کمک داوران و کمک داوران اضافی از نظر اولویت در تصمیم گیری و ارتباطات خواهد بود.

 

سیستم AAR برای اولین بار در آسیا در مرحله حذفی لیگ قهرمانان 2017- آسیا معرفی شد، که این سیستم اثربخشی خود را در بهبود فرایند تصمیم گیری، دستیابی به بهبود 13 درصدی ارزیابی اتفاقات در اطراف و یا داخل محوطه جریمه اثبات کرد. 

در دی ماه سال گذشته در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا در چین، از این فناوری استفاده شد. کمک داوران اضافی با میزان دقت 96 درصدی همکاری موفقیت آمیزی به منظور تصمیم گیری با داوران داشتند. در این رقابت ها، تصمیم گیری در مورد تغییر نتیجه بازی در مسابقه نیمه نهایی که بین قطر و ویتنام بود، به وقوع پیوست. کمک داور اضافی به درستی تشخیص داد که توپ به طور کامل از خط دروازه برای تیم قطر عبور کرده است و بازی به تساوی رسید.

لازم به توضیح است، دوره آموزش داوران پشت دروازه (کمک داوران اضافی) از امروز در حالی در کوالالامپور آغاز شد که تیم داوری ایران (علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان) در این دوره حضور دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری

 سید مصطفی موتورچی -دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد- در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است:« با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم.لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر مشخص شد
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
  • «حیدری»‌ها داوران دیدارهای حساس پرسپولیس و استقلال شدند!
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال