Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@20:09:00 GMT

رئیس‌جمهور مکزیک: ما را با دیوارکشی تهدید نکنید!

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۶۴۹۰

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهوری منتخب مکزیک در اظهاراتی که قطعاً خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ایراد شد، گفت: هدف ما تبدیل مکزیک به کشوری قدرتمند است. هیچ‌کس حق ندارد ما را با بستن یا نظامی‌کردن مرزها یا ساخت دیوار حائل تهدید کند.

گفتنی است ترامپ به بهانه مهار مهاجرت غیرقانونی از مرزهای جنوبی آمریکا، خواستار ایجاد دیوار حائل است حال‌آنکه قصد دارد عمده هزینه ساخت آن را به مکزیک تحمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سخنرانی که چندی‌ پیش در ایالت فلوریدا داشت، مدعی شد عملیات احداث این دیوار از هم‌اکنون آغاز شده است.

پیشتر، لوپز اوبرادور در نامه‌ای خطاب به ترامپ خواستار آغاز فصل جدیدی از رابطه میان ۲ کشور شد و گفت هردو آنها به لحاظ مخالفت با جریان سیاسی غالب، به یکدیگر شباهت دارند.

این درحالی است که علیرغم رکود جریان‌های سوسیالیست در آمریکای لاتین، مکزیک بعد از یک دهه شاهد ظهور دولتی چپ‌گرا است- مسئله‌ای که قطعاً باب میل واشنگتن نخواهد بود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکای لاتین ریاست جمهوری مکزیک مهاجرت غیرقانونی واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طوفان‌الاقصی دانشگاه‌های آمریکا را درنوردید و دانشجویان معترض خواهان آزادی فلسطین هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در توئیتی نوشت:« طوفان الاقصی دانشگاه‌های آمریکا را درنوردید دانشجویان معترض آمریکایی دیگر خواستار به رسمیت شناختن دو کشور در سرزمین‌های اشغالی نیستند بلکه خواهان آزادی فلسطین و اخراج اشغالگر از سرزمین فلسطین می‌باشند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا