Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پرافتخارترين المپين ورزش ايران گفت: من فکر مي‌کنم پس از اتفاقاتي که بعد از المپيک براي کيميا عليزاده رخ داده بود، بايد يک مقدار بيشتر روي رفع آسيب ديدگي تمرکز مي‌کرد و پس از اينکه آسيب ديدگي او کامل رفع شد، تمرينات را آغاز مي‌کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، کيميا عليزاده عضو تيم ملي تکواندو اعزامي به بازي هاي آسيايي جاکارتا يکشنبه هفته جاري در جريان تمرينات آماده سازي دچار آسيب ديدگي عضلاني شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ارزيابي پزشکي و معاينات تکميلي و بررسي MRI توسط دکتر رازي مشخص شد که ACL زانوي چپ کيميا دچار آسيب جدي شده و بر اين اساس عليزاده قادر به همراهي تيم ملي در بازي هاي آسيايي نيست.
گفت‌وگوي هادي ساعي با خبرگزاري فارس را در ادامه مي‌خوانيد:
فارس: قطعا شما هم از مصدوميت شديد کيميا عليزاده با خبر هستيد، نظرتان در مورد اين موضوع چيست؟
از اينکه کيميا عليزاده مصدوم شده و حضور در بازي‌هاي آسيايي را از دست واقعا ناراحت شدم. اميدوارم که او هر چه زودتر به بهبودي کامل برسد. خيلي خوب بود که کيميا پرچم دار کاروان ايران در جاکارتا بود. بنده در هيات اجرايي کميته ملي المپيک وظيفه‌ام بود که از پرچم داري او در بازي‌هاي آسيايي حمايت کنم، حالا متاسفم که اين اتفاق براي او رخ داده است.
فارس: از شرايط مصدوميت و وضعيت کيميا مطلع هستيد؟
خيلي از شرايط او خبر ندارم، اما شنيده‌ام که پزشکان توصيه کرده‌اند که هر چه زودتر بايد تحت عمل جراحي قرار بگيرد. به هر حالا اميدوارم هر چه زودتر او به بهبودي کامل برسد.
فارس: چه فاکتورهاي باعث دليل پارگي رباط صليبي يک ورزشکار مي‌تواند باشد؟
شرايط و اتفاقات مختلف مي‌تواند باعث پارگي رباط صليبي يک ورزشکار شود. اين پارگي رباط چند دليل دارد. شايد ضعف عضلاني باشد چون وقتي عضله ضعيف باشد به رباط و مفصل فشار وارد مي‌شود و در نهايت دچار پارگي رباط صليبي مي‌شود. آماده نبودن بدن از نظر جسماني نيز از ديگر دلايل پارگي رباط صليبي است.
فارس: آيا کم کردن بيش از اندازه وزن هم مي‌تواند دليل پارگي رباط صليبي باشد؟
بله، کم کردن وزن زياد نيز باعث پارگي رباط صليبي شود. وقتي وزن يک ورزشکار بيش از اندازه کم شود، در تمرينات روي رباط فشار زيادي وارد شود. تمرين نامناسب و حتي يک ضربه در حين تمرين و پيچيدگي در تمرين نيز مي‌تواند باعث پارگي رباط شود. شايد در يک مقطع يک ورزشکار با مصدوميت کوچي روبرو شده باشد، اما به مرور زمان با فشار زياد در تمرين در نهايت با پارگي رباط صليبي دچار شود.
فارس: کدام يک از اين عوامل باعث پارگي رباط صليبي کيميا عليزاده شده است؟
چون شرايط و تمرينات بدني کيميا را نديده‌ام، نمي‌دانم چه اتفاقي رخ داده اما اين را مي‌توانم بگويم تغيير وزن به سود او بوده،‌چون در وزني که او فعاليت مي‌کرد با توجه به شرايطي که داشت امکان آسيب ديدگي زياد بود. عليزاده براي کم کردن وزن خيلي سختي مي‌کشيد و براي اعزام به مسابقات وزن زيادي را کم مي‌کرد. برخي از اين آسيب‌ديدگي‌هاي عليزاده براي همان مقطعي است که او وزن زيادي کم کرده است. به هر حال يک ورزشکار حرفه‌اي بايد بيش از اندازه مراقب خودش باشد. البته کادرفني نيز بايد دقت کند که در زماني که فاصله چنداني با آغاز مسابقات باقي نمانده خيلي مراقب ملي پوشان باشد و تمرينات با دقت پيگيري شود.وقتي يک ورزشکار آسيب مي‌بيند طبيعي است که با کوچکترين ضربه مصدوميت او تشديد پيدا کند.
فارس: به نظر شما بهتر نبود که عليزاده پس از جراحي ‌هايي که انجام داده بود، حداقل يک سال دور از ميادين باشد؟
قطعا همين طور است. اينکه بخواهيم قبل از ترميم و رفع شدن مصدوميت تلاش کنيم خيلي زود ورزشکار به کوران رقابت بازگردد، خيلي ريسک بزرگي است. در نهايت اين شتابزدگي باعث رخ دادن اتفاقات بدتري مي‌شود. تمرين کردن در چنين شرايطي براي ورزشکار سم است. من فکر مي‌کنم پس از اتفاقاتي که بعد از المپيک براي کيميا عليزاده رخ داده بود، بايد يک مقدار بيشتر روي رفع آسيب ديدگي تمرکز مي‌کرد و پس از اينکه آسيب ديدگي او کامل رفع شد، دوباره تمرينات خود را آغاز مي‌کرد. به هرحال اينکه ما از يک ورزشکار در هر شرايطي انتظار کارآيي لازم را داشته باشيم غيرمنطقي است. شايد يکي از دلايل اين آسيب ديدگي به مصدوميت‌هاي قبل بازمي‌گردد. 
فارس: آيا از شرايط تيم ملي مردان پيش از اعزام به بازي‌هاي آسيايي اندونزي خبر داريد؟
من از تمرينات مردان خبر ندارم، اما اميدوارم تکواندو که هميشه براي کاروان ورزش ما در بازي‌هاي آسيايي و المپيک مدال‌آور بوده، بتواند در اندونزي نيز نتايج خوبي را کسب کند. ما روي مدال‌هاي تکواندو حساب باز کرده‌ايم. اين ميدان، ميدان بزرگي است و فکر مي‌کنم انشاالله بچه‌ها بتوانند موفق شوند. بنده تا حدي که خبر دارم شرايط ملي‌پوشان خوب است و انشاالله اتفاقات خوبي رخ دهد و بچه‌ها تمام توانايي خود را به معرض نمايش بگذارند و مزد زحمات‌شان را در جاکارتا بگيرند.
فارس: سرانجام تکليف شما با فدراسيون تکواندو در مورد مديريت فني تيم‌هاي ملي به کجا رسيد؟
تکليف روشن شده است، آقايان احتمالا نمي‌خواهند من باشم. اگر بنده دو سه بار با مسئولان فدراسيون جلسه داشتم؛ براي اين بود که حس کردم همه خانواده تکواندو مي‌خواهند که من باشم، اما گويا فدراسيون دوست ندارد من باشم. ضمن اينکه بنده درخواست نکرده بودم آن جلسات برگزار شود. فدراسيون درخواست کرده بود و من هم حسن نيت خودم را به آنها و خانواده بزرگ تکواندو نشان دادم. فکر مي‌کنم ماجرا از طرف فدراسيون منتفي شده است. بنده فقط خواستم به جامعه تکواندو نشان دهم در گذشته دين خودم را به تکواندو ادا کردم و حالا نيز حسن نيتم را به خانواده تکواندو نشان دادم، اما متاسفانه گويا اين اراده در فدراسيون نيست که تکواندو به روزهاي خوب خود بازگردد. اميدوارم بچه‌ها در جاکارتا نتيجه بگيرند و ما هم خوشحال شويم.
فارس: صحبت‌پاياني شما را مي‌شنويم.
بنده شخصا با تيم ملي و کادر فني مشکلي ندارم، اگر تکواندو شرايط خوبي داشته باشد پا پيش نمي‌گذارم و از دور به موفقيت‌هاي اين رشته نگاه مي‌کنم و خوشحال مي‌شوم ولي وقتي شرايط اين رشته خوب نيست دلم براي مربيان بازيکن‌ساز، تکواندوکاران و مربيان تيم ملي مي‌سوزد و تلاش مي‌کنم به آنها کمک کنم.من جايگاهم را در بين 52 فدراسيون دارم و با آنها کار مي‌کنم و اين نيست که محتاج باشم که به دور از ورزش هستم. بازهم براي تيم ملي تکواندو ايران در بازي‌هاي آسيايي آرزوي موفقيت مي‌کنم.
انتهاي پيام/ک

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی بر اثر واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین به تهران

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: دیشب گزارشی مبنی بر واژگونی خودرو ماکسیما در کیلومتر ۲۸ آزاد راه قزوین - تهران لاین جنوبی (رو به روی روستای کوندج) به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه محمدیه جمعیت هلال احمر شهرستان البرز به محل حادثه اعزام شدند.

صبوری غیاثوند گفت: این حادثه یک فوتی برجای گذاشت که تحویل مقامات ذی صلاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • باشگاه استقلال پلمپ شد | ادامه اتفاقات عجیب با رفتن خطیر به باشگاه
  • اتفاقات سکوهای زنان دردسرساز شد؛ اولین اقدام کمیته انضباطی در خصوص پرسپولیس و سپاهان
  • اظهارات عجیب جواد نکونام درباره اتفاقات باشگاه استقلال
  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • پیمان جبلی: دوست داشتیم خبرهای خوش المپیک را از زبان او بشنویم
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین به تهران
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد