Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@10:22:41 GMT

تغییر لوگوی گوگل برای گرامی‌داشت ابن‌سینا+عکس

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۶۷۳۰

تغییر لوگوی گوگل برای گرامی‌داشت ابن‌سینا+عکس

به گزارش پارس نیوز، 

هم اکنون از آثار ارزشمند ابن سینا بیش از 400 کتاب در دسترس است که  240 مورد  از این کتاب ها در گوگل موجود است.

 

استناد به مدارک تاریخی نشان می دهد .ابن سینا در روستای افشانه نزدیک بخارا (در ازبکستان کنونی و ایران بزرگ در سده پنجم هجری قمری) متولد شد. زبان مادری اش فارسی بود. پدرش که از صاحب منصبان در حکومت سامانی بود وی را به مدرسه بخارا فرستاد تا در آنجا به خوبی تحصیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر و برادر ابن سینا مجذوب تبلیغات اسماعیلیه شده بودند، اما ابن سینا از آن دو پیروی نکرد. وی حافظه و هوشی خارق‌العاده داشت. به‌طوری‌که از آموزگار خود پیشی گرفت.ابن سینا در کشورهای سرشناس جهان اسلام مثل مراکش، الجزایر، لیبی، مصر، عربستان سعودی، عراق، عمان و امارات متحده عربی به عنوان یک افتخار در نظر گرفتهمی شود.

ابن سینا نابغه ای بی بدیل بود که در سن 10 سالگی، قرآن را حفظ کرده بود و در سن 16 سالگی به مطالعه پزشکی پرداخت. او 18 ساله بود که در حوزه طبابت شهره خاص و عام شد. اما با پایان یافتن سلسله سامانیان او به شهرو دیار های مختلف سفر کرد و نه تنها از نزدیک شاهد تحولات سیاسی و اجتماعی بود، بلکه اندک اندک در حوزه فلسفه نیز  به فردی حرفه ای تبدیل شد.

عده ای به ابن سینا لقب «همه چیز دان» داده اند چرا که در حوزه های فیزیک، شیمی، طبابت، فلسفه،ریاضیات، روانشناسی و جغرافیا متخصص بود. یکی از مشهورترین آثار او کتاب «شفاء» است.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: گوگل ایران مدرسه پدر تبلیغات جهان اسلام عربستان عمان امارات متحده عربی قرآن سیاسی و اجتماعی فلسفه روانشناسی روانشناسی سیاسی و اجتماعی عربستان سعودی فلسفه لیبی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: حضور کشور هند در نمایشگاه کتاب تهران منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از این براساس مذاکراتی که مسئولان فرهنگی ایران با مسئولان فرهنگی کشور هندوستان داشتند، این کشور به عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شده بود، این در حالی است که در نتیجه صدور بیانیه‌ای در کشور هند، شهروندان این کشور امکان فعالیت و سفر به ایران ندارند.

در نتیجه این تغییرات علی رمضانی سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748436

دیگر خبرها

  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • از بارسلونا و رئال‌مادرید پیشنهاد نداشتی؟ | احتمالا لوگوی سیتی را تغییر می دادی!
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات