Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@11:35:21 GMT

ماجرای شکست ممنوعیت کشت برنج

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۶۹۹۲

ماجرای شکست ممنوعیت کشت برنج

دبیر انجمن برنج گفت: اعلام ممنوعیت کشت برنج جواب نداد و به غیر از استان‌های شمالی، 14 استان دیگر هم برنج کشت کردند.

جمیل علیزاده شایق در گفتگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری آنا اظهار کرد: برداشت برنج آغاز شده و به دلیل اینکه در فصل بهار بارندگی خوبی داشتیم تولید برنج در استان‌های شمالی خوب است.

وی با بیان اینکه 14 استان دیگر کشور نیز همانند سال‌های گذشته به کاشت برنج ادامه دادند، گفت: اعلام ممنوعیت کشت برنج جواب نداد و اگر وزارت جهادکشاورزی با شیوه ترویجی اقدام می‌کرد، شاید کشت در این استان‌ها صورت نمی‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن برنج تاکید کرد: البته مشکل کشور کمبود آب نیست بلکه ضعف در مدیریت و برنامه‌ریزی است که نمی‌توانیم بارندگی‌های بهار و زمستان را مهار کنیم و در مواقع لزوم هنگام کشت از آنها بهره‌برداری کنیم.

علیزاده شایق با بیان اینکه میزان برداشت برنج کشور نسبت به سال گذشته قطعا با کاهش روبه رو نخواهد بود، گفت: امسال از سطح زیر کشت حدود 600 هزار هکتار، دو میلیون و 200 تن برنج برداشت خواهد شد.

علیزاده شایق درباره میزان نیاز کشور به واردات خاطرنشان کرد: با توجه به تولید کشور، 800 هزار تن کسری خواهیم داشت که با احتساب 200 هزار تنی که باید برای ذخیره‌سازی وارد شود در مجموع یک میلیون تن نیاز به واردات داریم که البته بعید می‌دانم این رقم رعایت شود.

دبیر انجمن برنج با اشاره به کشت دوم برنج گفت: کشت دوم متاسفانه منتفی نشده است و سازمان تحقیقات،موسسه تحقیقات برنج و انجمن برنج کشور هیچکدام این موضوع را تایید نمی‌کنند و در این شرایط که با کم آبی مواجه هستیم نباید کشت دوم صورت گیرد بلکه باید کشت‌های دیگر را جایگزین کرد.

وی افزود: برخی کشاورزان در حال آماده‌سازی برای کشت دوم برنج هستند که اینکار ظلم به افرادی است که نیاز به آب دارند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # غذای هندی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان