Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@19:13:48 GMT

ثبت نام ۲ هزار گلستانی در سامانه خادم یاران رضوی

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۷۳۲۲

ثبت نام ۲ هزار گلستانی در سامانه خادم یاران رضوی

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در گلستان گفت: از استان گلستان دو هزار نفر در سامانه خادم یاران رضوی ثبت نام کردند که بیش از ۳۰۰ نفر امکان خدمت در استان و حرم را پیدا کردند.

سیدحسین علوی، مدیر دفتر آستان قدس رضوی در گلستان با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در نمایشگاه مطبوعات گلستان گفت: آستان قدس رضوی در زمان تولیت مرحوم آیت الله طبسی توسعه زیرساخت های حرم و زیرساخت های اقتصادی را در دستور کار داشت و در زمان تولیت آیت الله رئیسی علاوه بر ادامه راه سابق دو فعالیت اساسی دیگر هم در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این فعالیت ها شامل؛ تبیین معارف رضوی، سیره عملی و نظری آقا علی بن موسی الرضا(علیه السلام) در سراسر کشور و سایر کشورها و کمک به رفع محرومیت است که برای عملیاتی شدن این دو مهم که در ابلاغیه رهبر معظم به تولیت هم آمده پهنه جغرافیایی حرم به کل کشور بسط داده شده است.

 

علوی تصریح کرد: جنس خدمت و تنوع خدمت و تعداد خادم یاران رضوی از خادمان حرم در سطح کشور ارتقا پیدا کرد.

 

وی ادامه داد: بر این اساس تمامی کسانی که توان، استعداد و تخصصی دارند می توانند با مراجعه به سایت آستان قدس در بخش خادم یاران رضوی خادم حضرت شوند و علاوه بر اینکه یک کشیک در ماه برای آنها در حرم درنظر گرفته می شود، سایر کشیک ها را با هماهنگی دفتر استان و دفاتر شهرستانی در محلات ئ در خدمت به محرومین و تبیین معارف رضوی سپری خواهند کرد.

 

علوی اظهارداشت: در واقع خدمت به امام رضا(علیه السلام) از حرم به کل کشور وسعت پیدا کرد و از خدمت به زائران حرم به کل مردم و به ویژه محرومین کشور گسترده شد.

 

وی خاطرنشان کرد: 30 کانون تخصصی موضوعی با همکاری کانون های محله ای نیاز محرومیت محله را اعم از محرومیت، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار داده و در جهت رفع آن تلاش می کنند.

 

علوی افزود: از استان گلستان دو هزار نفر در سامانه خادم یاران رضوی ثبت نام کردند که بیش از 300 نفر امکان خدمت در استان و حرم را پیدا کردند.

 

وی با اشاره به اعزام زائر اولی ها به مشهد نیز گفت: از بدو تاسیس دفتر آستان تا کنون، 6 هزار نفر با کمک خیرین و آستان قدس رضوی به مشهد مقدس مشرف شدند که استان گلستان بعد از خراسان رضوی رتبه دوم کشور را در اعزام زائران محروم کسب کرده است.

 

علوی در خصوص شرایط اعزام زائران افزود: افرادی که بضاعت سفر نداشته باشند و بین 5 تا 10 سال توفیق تشرف به حرم را نداشته اند به شمهد مقدس اعزام می شوند.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس روز خبرنگار خبرگزاری شبستان تحریم سبک زندگی منتظرانه حسن روحانی دولت سیاسی اخبار نمایشگاه مطبوعات خادم یاران رضوی زائر اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت

با همکاری معاونت رفاه زائرین حرم مطهر، اداره روشنایی و مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در آستانه ایام دهه کرامت، کتیبه‌های دست نویس اجرا و آماده نصب در سر در ایوان های صحن انقلاب و آزادی حرم مطهر است.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز به جزئیات تهیه و نصب این کتیبه‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت رفاه زائرین حرم مطهر رضوی در تمام مناسبت های مذهبی اعم از میلاد و شهادت های ائمه اطهار(ع)، کتیبه‌های متنوعی را تهیه و در ایوان‌های بارگاه منور رضوی نصب می‌کند.

امیر خالقی، تصریح کرد: امسال نیز همزمان با فرا رسیدن ایام میلاد با برکت ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) و دهه کرامت، از یک هنرمند حرفه ای دعوت کردیم تا کتیبه هایی را در ابعاد ۱۶ در ۸ به صورت دست نویس آماده کند.

وی خاطر نشان کرد: این کتیبه‌های دست نویس، مزین به اشعار مرتبط و متن سلام به حضرت رضا(ع) است که امروز ۱۰ اردیبشهت ماه کار آماده سازی آن به اتمام رسیده است و در ایام دهه کرامت در ایوان‌های یاد شده نصب و در معرض دید زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) قرار خواهد گرفت.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد