Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@22:48:54 GMT

کردستان|‌وضعیت معیشت مردم مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۷۸۰۴

کردستان|‌وضعیت معیشت مردم مطلوب نیست

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس گفت: متأسفانه وضعیت معیشت مردم مطلوب نیست و دولتمردان نیز در اداره کشور عملکرد مثبت نداشته‌اند. ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ استانها کردستان نظرات

منصور مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مریوان، با اشاره به طرح سؤال از رئیس‌جمهور با محورهای "ناتوانی‌ دولت در کنترل قاچاق، استمرار تحریم‌های بانکی، ضعف دولت در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی در سال‌های اخیر، افزایش شتابان‌ نرخ ارز و کاهش ارزش پولی کشور"اظهار داشت: عدم کنترل و نظارت دقیق دولت، سبب نوسانات بازار ارز در جامعه شد و نرخ ارز تا 4 برابر نیز افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت بد معیشت مردم گفت: رئیس‌جمهور موظف است ظرف یک‌ماه پاسخ‌گو سؤال نمایندگان مجلس باشد.

بی‌مدیریتی تیم اقتصادی دولت در عدم کنترل نرخ ارز و بازار سبب گله‌مندی مردم و نمایندگان مجلس شده است

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس تصریح کرد: متأسفانه نوسانات ارزی سبب شده که قیمت اجناس در بازار بالا رفته و توان خرید مردم نیز کم‌تر شود و تیم اقتصادی دولت نیز نتوانسته آن را کنترل و مدیریت کند که این بی‌مدیریتی سبب ایجاد گله‌مندی مردم و نمایندگان مجلس شده است.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس به‌دلیل ناتوانی تیم اقتصادی دولت در کنترل نرخ ارز و قیمت اجناس در بازار مجبور شدند طرح سؤال از رئیس‌جمهور را در دستور کار خود قرار بدهند تا تیم اقتصادی دولت را تغییر بدهد.

مرادی افزود: افزایش نرخ ارز، در افزایش اجناس دیگر و کاهش توان خرید مردم تأثیر دارد و سبب نارضایتی و عدم تأمین معیشت مردم می‌شود و مردم با این وضعیت گرانی نمی‌توانند زندگی کنند.

وی اظهار کرد: افزایش ناگهانی 4 برابری قیمت دلار و اجناس سبب احتکار و خودداری از فروش اجناس شده و این وضعیت سبب ایجاد گله‌مندی در بین مردم شده است.

بازار ارز و قیمت اجناس ثبات ندارد

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس گفت: متأسفانه در این مدت اخیر بازار ارز و قیمت اجناس کالاها ثبات نداشت و حتی توزیع‌کنندگان و فروشندگان به‌دلیل سودجویی بیشتر از فروش کالاها و اجناس خود خودداری می‌کنند که نارضایتی‌هایی در بین مردم جامعه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکلات شدید اقتصادی اذعان کرد: متأسفانه وضعیت معیشت مردم مطلوب نیست و خود مردم گله‌مندند چراکه درآمدی ندارند و قیمت اجناس چند برابر شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس با اشاره به عملکرد دولتمردان در اداره کشور خاطر نشان کرد: گرچه برخی موارد مربوط به مسائل داخلی و خارجی بود اما دولتمردان در اداره کشور عملکرد مثبت آنچنانی نداشته‌اند.

دولت نظارت خود را بر بازار بیشتر کند

وی با تاکید بر نظارت بیشتر دولت بر قیمت اجناس در بازار بیان کرد: دولت می‌تواند مسائل داخلی را طوری مدیریت کند که مردم کم‌تر متضرر شوند و عدم نظارت کافی بر کنترل قیمت کالاها در بازار سبب ایجاد نارضایتی مردم شده است.

مرادی با اشاره به عدم نظارت دولت بر قیمت دلار گفت: دلاری که برای خرید کالاهای اساسی در نظر گرفته شده اما اجناس ضروری با آن خریداری نشده و در داخل با افزایش چند برابر قیمت آن را فروخته‌اند.

اخلال‌گران بازار ارز و سکه شناسایی و با آنان برخورد قانونی شود

وی افزود: انتظار داریم دولت با نظارت محکم‌تر و کامل‌تر بتواند اخلال‌گران اقتصادی و اخلال‌گران بازار ارز و سکه را شناسایی کند و به قوه قضائیه معرفی و برخورد جدی با آنان صورت بگیرد و اموالی که لازم است به خزانه دولت برگشت داده شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس عنوان کرد: از دستگاه قضایی نیز انتظار داریم که اخلال‌گران بازار ارز و سکه را دستگیر و با آنان برخورد قانونی صورت بگیرد و از خود مجلس، دیوان محاسبات و دستگاه‌های اجرایی نیز انتظار می‌رود که نظارت‌های خود را بیشتر کنند.

انتهای پیام/م

R7848/P1486/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزها؛ قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟

بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، نشانه‌هایی از حرکت به سمت مرز ۶۰ هزار دلار را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، شاخص‌های بازار شرایط بالقوه فروش بیش از حد را نشان می‌دهند که باعث ایجاد بحث در بین علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌شود. «جان دو»، تحلیلگر معروف رمزارز می‌گوید: «بازار برای روند صعودی آماده و بیت‌کوین پیشرو است».

قیمت بیت‌کوین در مسیر صعودی ثابتی قرار گرفته و شاخص‌های بازار حاکی از شرایط بالقوه اشباع فروش است که اغلب نشانه روند صعودی است، زیرا مشخص می‌کند که دارایی کمتر ارزش‌گذاری شده و به زودی ممکن است افزایش قیمت را تجربه کند. پویایی بازار فعلی این غول رمزنگاری یادآور رالی اواخر سال ۲۰۲۰ است که شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت آن به بالاترین حد خود بودیم.

به نقل از کریپتو، شاخص‌های بازار ابزارهایی هستند که توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای پیش‌بینی تغییرات قیمت در آینده استفاده می‌شوند. در این زمینه، شاخص قدرت نسبی (RSI)، شاخص حرکتی محبوب، نشانه‌هایی از شرایط بالقوه اشباع فروش بیت‌کوین را نشان می‌دهد و در حال حاضر حدود ۳۰ است که به‌طور کلی آستانه فروش بیش از حد در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند نشان دهد که بیت‌کوین در قیمت فعلی‌اش کمتر ارزش‌گذاری شده و ممکن است به دلیل افزایش قیمت باشد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۰۸ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۵۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳.۶ میلیارد دلار است که ۱۷.۱۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۴ میلیارد دلار است که ۹.۳۳ درصد از کل حجم ۲۴ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۸.۳ میلیارد دلار است که ۹۱.۶۶ درصد از کل حجم ۲۴ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۸:۱۷ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۵۷۳.۸۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۷ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۱۷.۸۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴۸ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۴.۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۲ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۴۷.۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۲۶ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۲۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۳.۷۹ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۰۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۳.۴۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۹ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۸۶ درصد افزایش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۴۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

دیگر خبرها

  • نمایندگان پیروز انتخابات بهبود معیشت مردم را در اولویت قرار بدهند
  • عدالت اجتماعی برای شب بازارهای مشهد، دردسرساز شد 
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها؛ قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟
  • آخرین وضعیت بازار مسکن تهران در فروردین ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک
  • دغدغه اصلی‌ام وضعیت اقتصاد و معیشت مردم است
  • رئیسی: از قیمت کالا‌ها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم / تورم روز به روز کاهشی می‌شود
  • موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • اگر کالابرگ خود را نگرفته اید، بجنبید!/ دولت دارد با فروشندگان اجناس کالابرگی تسویه می کند