Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا "مصطفی محمودی" امام جمعه اهل سنت پیرانشهر و عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی پیرانشهر، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری تقریب، در زمینه وحدت آفرینی مراسم عبادی - سیاسی حج و تأثیر آن در زندگی مسلمانان گفت: همانطور که حج یک عبادت و از ارکان اسلام است چرا که خداوند متعال به همه مسلمانان فرمان داده است که اگر شرایط حج برای انسان مسلمانی به وجود آمد حج بر او واجب می شود، به همان نسبت، مناسک حج راه توحید را به ما نشان می دهد و در وحدت مسلمانان هم نقش بسیار مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: مسلمانان سراسر دنیا در حج به خصوص در عرفات، جمع می شوند و با یک زبان خدا را یاد کرده و دعا می کنند و با هم متحد می شوند؛ حج یک کنگره عظیم است تا مسلمانان در برابر آنهایی که مخالف دین اسلام هستند خود را نشان دهند.
 
ماموستا محمودی در ادامه گفتگوی خود با خبرگزاری تقریب خاطرنشان کرد: حج مایه عظمت مسلمانان است تا کافران و سلطه گران نتوانند به جهان اسلام و فرهنگ اسلامی لطمه وارد کرده و آنها را زیر سلطه خود قرار دهند. مسلمانان در حج باید وحدت داشته باشند و این وحدت را به کشورهای خود به ارمغان بیاورند.
 
عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت تأکید کرد: آنچه باعث قدرت و عزت دنیای اسلام می شود این است که مسلمانان همه دست به دست هم بدهند. در ایران اسلامی اقوام و مذاهب مختلف وجود دارند که در سایه نظام جمهوری اسلامی، همه یکپارچه در برابر کفر ایستاده اند، و این وحدت بر مبنای ولایت فقیه به وجود آمده است، لذا اگر در حج هم مانند ایران اسلامی، مسلمانان متحد شوند و این فکر و اندیشه را داشته باشند که در برابر کفر جهانی و سلطه گران تسلیم نشوند، استقلال خودشان را باز می یابند و وحدت کامل برای مقابله با آنها خواهند داشت.
 
وی درباره تأثیر حج بر زندگی مسلمانان اظهار داشت: حج بر وضعیت اجتماعی و اخلاق مسلمانان تأثیرگذار است. مسلمانان با انجام مناسک حج همه با هم متحد خواهند شد و اخلاق انسانی بدست می آورند. حج بر زندگی و اقتصاد مسلمانان هم تأثیر می گذارد و نقش مهمی در بالابردن فرهنگ اسلام و تبادل نظر مسلمانان با یکدیگر خواهد داشت. زیرا مسلمانان از گوشه و کنار دنیا و با فرهنگ های مختلف جمع می شوند و از فرهنگ و راه و روش یکدیگر، در مسیر اسلام استفاده می کنند و به این وسیله صاحب قدرت می شوند.
 
این عالم اهل سنت در زمینه اهمیت حج در مقابله با دشمنان نیز خاطرنشان کرد: حج برای مسلمانان یک عزت محسوب می شود و خوف و ترس را در دل دشمنان قرار می دهد. این جمعیت عظیم اگر به حرکت درآیند، هیچ قدرتی در جهان نمی تواند در برابر آنها قد علم کند.
 
وی در پایان گفتگو با خبرگزاری تقریب گفت: حج واقعی و حجی که ایران اسلامی معرفی کرده است، قبل از هر چیز باعث ایجاد همبستگی میان مسلمانان است. ولی متأسفانه این اعراب مرتجع که دست نشانده سلطه گران هستند و معنی اسلام و حج را نمی فهمند و تنها به خود می اندیشند، مانع از ایجاد وحدت هستند.
 
تهیه و تنظیم گفتگو: فرشته صدیقی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نظامی ایران بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه امروز نیروهای نظامی ایران در اوج اقتدار هستند گفت:عملیات وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نظامی ایران بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت 29 فروردین، روز ارتش با کارکنان ارتش در استان یزد دیدار کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این دیدار با بیان اینکه ارتش یکی از اعضای بزرگ خانواده انقلاب است که در بدو پیروزی انقلاب اسلامی و حتی قبل از آن، دچار تحول شد و در مسیر انقلاب قدم برداشت. 

وی با تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نظامی ایران بود عنوان کرد: اکنون ارتش و سپاه و نیروهای نظامی و انتظامی ما آگاه هستند که خدمت آنها از چه ارزشی برخوردار است و خوب می دانند که هدف آنها دیگر حفظ تاج و تخت طاغوت ها نیست بلکه حفظ امنیت مردم و کشور است. 

ناصری ادامه داد: تکلیف داریم که در مسیر حاکمیت خدا پیش برویم و وظیفه ما خدمت در جامعه اسلامی است و ایمان داریم که هر چه انجام می دهیم، برای حفظ سعادت خود و جامعه انجام می دهیم. 

وی ادامه داد: ارتش برای حفظ منافع مردم، کشور، دین و دنیا و آخرت خود قدم برداشته و ثمرات بزرگ این خدمات هم در دنیا و هم آخرت مشخص خواهد شد. 

امام جمعه یزد بر لزوم تقویت هرچه بیشتر ارتباط میان نیروهای نظامی تاکید کرد و گفت: همین وحدت سبب پیروزی شده بنابراین هم باید این رویه حفظ شود و هم به تقویت آن کمک شود. 

 ناصری، آموزش را از ارکان اصلی در حوزه دفاعی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه یزد پایگاه ارتش ندارد، آموزش نیروهای ارتش در این استان باید مدنظر باشد.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • کشورهای اسلامی در برابر نسل‌کشی مردم غزه خود را به خواب غفلت زده‌اند
  • به جز جمهوری اسلامی دیگر دولت های اسلامی تنها نظاره گره وضعیت مردم غزه اند
  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نظامی ایران بود
  • اتحاد «میدان و دیپلماسی» و « سپاه و ارتش» در سایه ولایت