Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@15:36:34 GMT

بهره گیری از وقف برای تربیت دینی دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۸۰۴۷

بهره گیری از وقف برای تربیت دینی دانش آموزان

امام جمعه ابهر بر لزوم تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: می توان با بهره گیری از وقف برای تربیت دینی این قشر برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان بر لزوم تربیت دینی دانش آموزان با کمک وقف تاکید و این مقوله را از ضروری ترین نیازهای جامعه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه وقف سنتی کهن است که ریشه در تاریخ  دارد، ادامه داد: مفهوم وقف با بعثت پیامبر اکرم رنگ و جلای خاصی گرفت.

 

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه ایرانیان بعد از ورود به اسلام پررنگ تر با فرهنگ حسنه وقف آشنا شدند، تصریح کرد: وقف به معنای نگه داشتن اصل چیزی و جاری بودن منفعت آن در جهت خیر و رضای خداست.

 

حجت الاسلام رحیمی یکی از خصوصیات انسان مومن و خداباور را  تخصیص قسمتی از مال برای نیازمندان دانست و افزود: اسلام از نظر مالی فکر همه چیز را کرده به این صورت که بخشی از خمس را برای سادات فقیر در نظر گرفته است.

 

به گفته امام جمعه ابهر، اسلام زکات را برای نیازمندان و فقرای غیر سادات و مالیات را برای استفاده در اماکن عمومی و وقف را فرصتی برای کمک به نیازمندان ارتقای سطح زندگی و فرهنگ و ... قرار داده است.

 

وی در ادامه گفت: اگر سنت وقف در تبلیغ و تربیت قرار گیرد و همگان به آن هدایت شوند، نه تنها  آثار مثبت دنیوی بلکه ثمرات اخروی فراوان نصیب واقع می شود.

 

امام جمعه زنجان افزود: روایات متعددی در زمینه وقف وجود دارد؛ شیوه زندگی و سنت پیامبر(صلی الله علیه) و اهل بیت(علیه السلام) موید سنت حسنه وقف است.

 

وی با یادآوری اینکه در قدیم وقف در بین مردم حضور داشت،گفت: متاسفانه با مرور زمان وقف ها به تاراج رفته اند مثل فدک که غارت شد؛ امروز باید موقوفات گذشته را زنده کرد و از دست غاصبین پس گرفت.

 

امام جمعه ابهر خاطر نشان کرد: به عنوان مثال امروز ضروری ترین مسئله جامعه تربیت دانش‌آموزان دینی است به همین علت دلسوختگان دین باید قیام کنند .

 

به گفته وی، مدارسی غیر انتفاعی با نوع آموزش اسلامی بسازند و واقفین خیراندیش می‌توانند برای تاسیس مدارس یا کمک به شهریه دانش آموزان کمک کند.

 

امام جمعه ابهر تربیت دانش‌آموزان دینی را برای آینده کشور ضروری دانست و گفت: اگر امروز از فضای پلشتی و شلخته مدیران ناراحتیم برای این است که نتوانسته ایم مدیر خوب تربیت کنیم.

 

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: می توانیم در مدت زمان زندگی خود درختی بکاریم، برای نظافت شهر ساعتی وقت بگذاریم و با انواع راهکارها سنت وقف را احیا کنیم.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس روز خبرنگار خبرگزاری شبستان تحریم سبک زندگی منتظرانه مهدویت دولت سیاسی اخبار حسن روحانی امام جمعه ابهر وقف و موقوفات وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش‌های زوج فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان هندورابی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، روز معلم بهانه‌ای است برای قدردانی از معلمانی که با عشقی وافر به تربیت نسل‌های آینده ساز کشور، نقشی سرنوشت ساز در تعالی و توسعه کشورمان داشته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی نماد دموکراسی دروغین غرب است
  • معلمان روش تفکر و مبانی عقیدتی را به دانش‌آموزان بیاموزند
  • نقش مهم معلمان در ساختن آینده جامعه
  • معلمان هویت دینی و ملی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • دانش‌آموزان ‌‌باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموزان توجه کنند
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند
  • تلاش‌های زوج فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان هندورابی