Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، بسیاری از کشورهای اروپایی، به‌خصوص در جنوب و شرق اروپا، در مقابل سرمایه‌گذاری خارجی‌ها به آنها تابعیت می‌دهند. بروکسل اما در این نوع از اعطای تابعیت خطری بزرگ می‌بیند؛ زیرا داشتن تابعیت تنها یک کشور عضو این اتحادیه همچون مالت یا قبرس، ورود به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا را امکان‌پذیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورا یورووا، کمیسیونر امور قضایی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی ولت نسبت به فروش گذرنامه‌های موسوم به پاسپورت طلایی هشدار داد.

او گفت: برخی کشورهای عضو باید دقت و تلاش بیشتری کنند تا به تبهکارانی که امنیت اروپا را به خطر می‌اندازند یا قصد پولشویی دارند، تابعیت اعطا نشود.

این مقام مسئول اتحادیه اروپا گفت که بروکسل قصد دارد به تحقیق درباره این معاملات و روابط شکل‌ گرفته میان خریداران این پاسپورت‌ها با کشورهای مربوطه اتحادیه اروپا بپردازد.

یورووا افزود، گرچه اعطای تابعیت از اختیارات دولت‌های هر کشور عضو است اما به‌ رغم این، اتحادیه اروپا می‌خواهد بر سر دستورالعمل‌های سختگیرانه‌تری با کشورهای اروپایی به توافق برسد.

به گفته کمیسیونر امور قضایی اتحادیه اروپا، کشورهای اروپایی باید تضمین دهند که گیرندگان تابعیت آسیبی به اروپا نخواهند رساند.

یورووا خود اعتقادی به اعطای پاسپورت‌های طلایی به خارجی‌ها در برابر پول ندارد. او اما در عین حال تأکید می‌کند که برای برخی اعضای اتحادیه اروپا چنین تجارتی یک فاکتور اقتصادی مهم محسوب می‌شود. در این میان دولت قبرس تنها در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۴۰۰ پاسپورت فروخته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا

وزارت داخلی طالبان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت ‎پکتیا در سال گذشته خورشیدی ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در این ولایت توزیع کرده است.

به گفته این وزارت، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۴۵ میلیون و ۵۸۲ هزار افغانی عواید جمع‌آوری شده است.

گفتنی چند گذشته هم ریاست پاسپورت از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات خبر داده بود.

این در حالی است که اخیرا ریاست پاسپورت‌‌ روند گزارش دهی از توزیع تعداد پاسپورت های توزیع شده طی یک سال گذشته را روی دست گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است