Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@23:01:15 GMT

روز خبرنگار مبارک! بر خبرنگاران یا مسئولان؟!

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۸۱۷۰

عصر ایران؛ رضا کدخدازاده- دوباره «روز خبرنگار» شد و احتمالاً گفتن و شنیدن صحبت‌های کلیشه‌ای، که علی‌الظاهر نه دیگر خود خبرنگاران باید حال گفتنش را داشته باشند و نه خوانندگان حوصله‌ی شندینش را! به هر حال کاریش هم نمی‌شود کرد و همکاران خبرنگارمان -که در کل سال، همه کس و همه چیز را سوژه می‌کنند- تنها همین یک روز است که خود آنها نیز، سوژه می‌شوند!

در «روز خبرنگار» همیشه از سختی کار بر و بچه‌های این عرصه در ایران صحبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دستمزد پایین و استرس بالا؛ مزایای کم و ساعت کاری زیاد گرفته تا نداشتن امنیت شغلی و روانی و حتی در برخی مواقع، نداشتن امنیت جانی! با این حال در همین شرایط نیز همکاران زیادی را دیده‌ام که با وجود تمام این مشکلات در کارشان به‌غایت موفق بوده‌اند. اما در عین حال، این دوستانم هیچ‌گاه قدردان تلاش و زحمت مسئولانی که زمینه‌ساز موفقیت آنها می‌شوند نبوده‌اند! یکی از اساتیدم سال‌ها پیش برایم تعریف می‌کرد زمانی با چند همکارش برای تهیه یک گزارش خبری، سفری چند روزه به سوئیس داشتند. می‌گفت در آنجا دلم به حال خبرنگارانش بد جوری می‌سوخت! چون اساساً سوژه‌ی چندانی برای تهیه اخبار جذاب نداشتند!

حالا این را مقایسه کنید با وضعیت همکاران خبرنگار ما در ایران و ببینید تا چه میزان باید قدردان و ممنون مسئولان کشور باشند! تا حدی که حتی تمام تبریک‌ها و هدایایی که احتمالاً قرار است در «روز خبرنگار» امسال دریافت کنند، به مسئولانی اهدا کنند که بیشترین اخبار و گزارش‌ها را از قِبَل همت آنها تهیه کرده‌اند!

به‌عنوان مثال و بر پایه‌ی این بیت شعر سعدی علی‌الرحمه، می‌گویم که چرا همکاران خبرنگارم باید هدیه خود را تقدیم آنها کنند. «ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند/ تا تو نانی به کف آریّ و به غفلت نخوری»؛

ابرش اینکه: باران ببارد، سیل می‌آید، نبارد، خشکسالی می‌شود! برف ببارد، گاز قطع می‌شود و شهر تعطیل؛ برف نبارد، ذخیره‌ی آب پشت سدها تمام و آب آشامیدنی در تابستان تعطیل!

بادش اینکه: بوزد، توفان می‌آید و کلی آدم را با خود می‌برد؛ نوزد، آلودگی هوا می‌آید و کلی آدم را بر خود می‌بَرَد!

مِه‌اش (برگرفته از مَه [ماه] در شعر سعدی) اینکه: جاده مه‌آلود شود، تصادف رخ می‌دهد، مه‌آلود نشود، تصادفی رخ نمی‌دهد؟! نه! باز هم رخ می‌دهد؛ منتها ‌علتش می‌شود خواب‌آلودگی راننده! جاده و ماشین و ...، جملگی بی‌مشکلند و به گیرنده‌های خود نیز دست نزنید!

خلاصه اینکه همین چند سوژه‌ی برگرفته شده از عناصر طبیعی در این بیت شعر شیخ اجل، کافیست تا همکاران خبرنگارم قدردان تلاش بی‌وقفه مسئولانی باشند که بهشتی از سوژه را برای آنها فراهم کرده‌اند! پس؛ تبریک‌ها و هدایای «روز خبرنگار» را تقدیم همه آنهایی کنید که اینگونه برای شما زمینه کار و اشتغال را فراهم کرده‌اند! روزتان مبارک؛ روزشان مبارک...!

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روز خبرنگار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی گفت: ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمد بخشی ظهر امروز دوشنبه _هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال شعار دهه کرامت «یا امام رضا (ع) با شما سربلندیم» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن‌های خیابانی در دهه کرامت با حضور حداکثری مردم است، افزود: یکی از برنامه‌های محوری در این دهه، حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان‌ها است که این برنامه در سطح استان مرکزی برگزار می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی تصریح کرد: ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در این استان برگزار می‌شود.

بخشی دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها، دیدار با زندانیان، حضور در نهادهای صنعتی، برگزاری نمایشگاه سری خاتون و پیگیری آزادی ۱۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیه را از جمله برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی در استان مرکزی در دهه کرامت برشمرد و تصریح کرد: ۲۶۴ کانون خدمت در عرصه‌های تخصصی و محلی در استان مرکزی در حال خدمت‌رسانی است.

وی ادامه داد: ۱۹۸۱ خادم‌یار و ۵۳۰ یاور رضوی در استان مرکزی در سامانه جامع خادم یاری ثبت کرده و در این استان فعالیت می‌کنند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی اضافه کرد: خادم‌یاران در ۱۹ عرصه تخصصی شامل کانون‌های ایثار و شهادت، بانوان و خانواده، تعلیم و تربیت، خبر و فضای مجازی، وقف نذر، درمان و سلامت، شعر و ادب، محصولات فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی، کتاب و کتابخوانی و … فعالیت دارند.

بخشی خاطرنشان کرد: فضای خدمت در دو عرصه، توسعه فرهنگ رضوی و کمک به محرومیت‌زدایی در استان‌ها تعریف شده است و داوطلبان می‌توانند به‌عنوان یاوران رضوی پس از ۶ ماه فعالیت به‌عنوان خادم یار رضوی در سامانه تبدیل عضویت شوند.

وی اظهار کرد: برنامه‌ها در کانون‌های تخصصی و محلی با حال و هوای امام رضایی اجرا می‌شود.

کد خبر 751193

دیگر خبرها

  • روز جهانی پسر ۱۴۰۳ + پیام، متن و عکس تبریک
  • نکیسا: این برد مبارک تیم استقلال
  • نکیسا: بازیکنان ذوب آهن تلاش کردند/ این برد مبارک استقلالی‌ها
  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • تاریخ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۱۴۰۳ + پیام و متن تبریک
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد