Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پیگیری‌های خبرگزاری تسنیم مرمت و بازسازی پل تاریخی افرینه که در سیلاب سال ۹۵ تخریب شده بود آغاز شد. ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، پل تاریخی افرینه در کنار جاده ترانزیتی شمال - جنوب و در 30 کیلومتری پلدختر قرار دارد؛ پل دوم روستای افرینه در سال 1304 در زمان پهلوی اول ساخته شده و دارای چهار دهنه پنج متری است که در پی افزایش تردد ساخته شد و با آبشار زیبای افرینه حدود 100 متر فاصله دارد، حد فاصل بین دو پل 44 متر است که آب رودخانه چولهول از زیر این دو پل گذشته و به رودخانه کشکان می‌ریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از پل تاریخی افرینه در فروردین ماه سال 1395 بر اثر طغیان رودخانه چولهول و زیر آب رفتن پل قدیمی تخریب و به قسمت‌هایی از فضای سبز و پارک دهیاری افرینه خسارات وارد و علی رغم وعده‌های مسئولان هنوز ترمیم و مرمت نشده بود.

 با توجه به ظرفیت‌های گردشگری که روستای افرینه وجود دارد خبرگزاری تسنیم در گزارشی با عنوان "تخریب پل تاریخی" افرینه "پلدختر در بی توجهی مسئولان" در اسفند 96 سعی کرد تا این مشکل را به گوش مسئولان برساند.

 علی محمد عزیزی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پلد‌ختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: عملیات مرمت پل تاریخی روستای افرینه در بخش معمولان از توابع این شهرستان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این پل با چهار دهنه پنج متری در سال 1304 در دوره پهلوی اول ساخته شده و از جمله پل‌های تاریخی استان لرستان محسوب می‌شود افزود: مرمت پل افرینه که در مجاورت آبشاری به همین نام واقع شده با مبلغ 200 میلیون ریال آغاز شده  و برای انجام عملیات مرمت از سنگ‌های کوه‌های اطراف پل استفاده خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری پلدختر با اشاره به اینکه دیواره های پل که به مرور زمان از بین رفته‌ است و قسمت‌های تخریب شده از سیلاب 95 مرمت می‌شوند عنوان کرد: کارهای اولیه مرمت پل آغاز شده ولی برای تکمیل کامل پل حدود صد میلیون تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/ ز

R41450/P41362/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود

به گزارش همشهری آنلاین، سه‌شنبه هفته گذشته (١١ اردیبهشت ماه) بود که رئیس سازمان توسعه‌ تجارت از عرضه‌ خودروهای وارداتی و برقی از روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی خبر داد. به گفته‌ ضیغمی، طبق سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم بر این شده است که سامانه فروش خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت ماه فعال و خودروهای برقی و وارداتی نیز عرضه شوند.

به‌ دنبال این موضوع، ایسنا موضوع را از مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مورد پیگیری قرار داد؛ بر اساس این پیگیری مدیر سامانه یکپارچه خودروها اعلام کرد که هنوز اطلاعات به صورت دقیق در دست نیست و جلسات پیرامون این موضوع ادامه دارد.

اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این مقام مسئول در روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده است: ''عرضه خودروهای وارداتی در روز یکشنبه مختص ثبت‌نام کنندگان قبلی است و فعلا برنامه‌ای برای ثبت‌نام جدید وجود ندارد.''

ایسنا، چندین نوبت دیگر نیز این موضوع را مورد پیگیری قرار داد، اما هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نشده است؛ ضمن اینکه سایت سامانه عرضه‌ خودروهای وارداتی نیز در حال به‌روزرسانی است و اگر قرار باشد از فردا عرضه‌ای صورت بگیرد، هنوز اطلاعیه‌ای از این عرضه اطلاع‌رسانی نشده است.

کد خبر 849102 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم واردات خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود
  • برق شهر معمولان وصل شد
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد