Web Analytics Made Easy - Statcounter

به تازگی خیل عظیمی از جامعه روان‌شناسان و جامعه‌شناسان فعال در زمینه علم و فناوری از هجوم محتوای «خشونت علیه خود» در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تامبلر (Tumblr) انتقاد کرده و به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

ایران آنلاین /به گزارش وب سایت تلگراف، آن‌ها بر این باورند که بسیاری از این پست‌های به اشتراک گذاشته‌شده می‌تواند کارها و رفتارهای خشونت‌بار و آسیب‌رسانی به بدن را در افراد و مخاطبان شبکه‌های اجتماعی تقویت کند و این در نوجوانان و کودکان ناآگاه که خیلی زودتر از بزرگسالان و افراد بالغ و عاقل فریب می‌خورند، احتمال بیش‌تری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این شبکه‌های اجتماعی نیز در پاسخ به نگرانی این دسته از فعالان اجتماعی، تاکنون تلاش‌های بسیاری را درخصوص حذف محتوای خشونت‌آمیز نظیر آموزش خودکشی، آسیب رساندن به اعضای مختلف بدن، نحوه ایجاد زخم برروی بدن و... از پلت‌فرم خود کرده‌اند، به گونه‌ای که از فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی برای تشخیص هوشمندانه و سریع محتوا و پست‌های این‌چنینی استفاده کرده‌اند تا رضایت این دسته از کاربران و فعالان اجتماعی نگران را به خود جلب کنند و به عبارتی دیگر، وظیفه و مسئولیت سنگین اجتماعی و مدنی خود را نیز ادا کنند.

تصاویری که این روان شناسان در نامه درخواست خود آورده بودند، نشان‌دهنده یک فیلم و پست کوتاه درباره تیغ های مختلف برای آسیب رساندن به بدن بوده است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نگرانی دوحه نسبت به تحولات منطقه

وزارت خارجه قطر ضمن ابراز نگرانی نسبت به تحولات منطقه، خواستار توقف تنش شد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای نگرانی خود را نسبت به تحولات منطقه ابراز کرد.

براساس گزارش النشره، این وزارتخانه در بیانیه خود از جامعه جهانی خواست تا برای کاهش تنش در منطقه فورا اقدامی را اتخاذ کند.

وزارت خارجه قطر همچنین خواستار توقف تنش و خویشتنداری شد.

پیشتر روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه
  • جزئیاتی تازه درباره پرونده جنجالی غزاله و آرمان و ردپای آن در سینما
  • هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند
  • واکنش روسیه به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل
  • واکنش روسیه به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران
  • درخواست مسکو از طرف‌های درگیر در منطقه
  • برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
  • ابراز نگرانی دوحه نسبت به تحولات منطقه
  • مریم امیر جلالی علیه حمید لولایی/ خدشه به خاطرۀ خوش «خانه به دوش»
  • رسانه‌های اجتماعی در گسترش ترویج کتاب موفق عمل کردند