Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@02:13:09 GMT

ضرورت نوگرایی در دانشگاه‌ها جهت مقابله با دشمنان

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۸۴۵۴

ضرورت نوگرایی در دانشگاه‌ها جهت مقابله با دشمنان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نشست علمی و تغییر نوآوری در ادبیات دینی و رویکردها با حضور معاون آموزش و پژوهش دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور و کلیه استادان گروه معارف اسلامی دانشگاه‌های استان اردبیل، 16 مردادماه در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمجید قریشی، معاون آموزش و پژوهشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در این نشست با بیان اینکه نوگرایی در دانشگاه‌ها و کسب مهارت‌های مختلف همزمان با گذشت زمان ضرورت دارد، افزود: اگر نتوانیم مخاطب خود را به‌درستی بشناسیم و متناسب با نیازهای مربوطه بحث کنیم، دچار مشکلات فکری و عقیدتی در دانشگاه‌ها خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نوآوری، تأکید کرد: تغییرات در محتوا و اولویت‌بندی‌ها باید با محوریت نیازهای فوری و حیاتی باشد.
قریشی مهجوریت قرآن، عنوان کردن مشکلات جامعه به پای کارآمدی ولی فقیه، عدم تبیین عبرت‌های عاشورا و عدم تبیین شخصیت‌های دوران حکومت امیرالمؤمنین علی(ع) را اولویت‌های امروز مطرح کرد و گفت: کتاب‌های آینده ما باید به‌صورت موسومی و فصلی به فرموده مقام معظم رهبری بازبینی شوند.
معاون آموزش و پژوهشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در بخش پایانی سخنان خود لزوم بومی‌سازی دروس را یادآور شد و تأکید کرد: حلقه‌های مطالعاتی و بررسی و رصد گرایش‌ها در استان‌ها تشکیل شود.
همچنین در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل اهمیت حضور اساتید گروه معارف اسلامی در دانشگاه‌ها را یادآور شد و گفت: ۱۶ واحد از دروس دوره کارشناسی دانشجویان در اختیار استادان گروه معارف اسلامی است.
وی با بیان اینکه در قرآن تزکیه قبل از علم مطرح شده است، گفت: فقط یک‌بار علم قبل از تزکیه مطرح شده است. همه اساتید وظیفه پرداختن به مسئله تزکیه را دارند ولی در این میان مسئولیت گروه معارف اسلامی سنگین‌تر است.
حسنی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت گروه معارف اسلامی در دانشگاه‌های استان اردبیل، عنوان کرد: در نیم‌سال 96-97، ۷۷۶ واحد برای گروه معارف اسلامی ارائه شد که ۱۰۱ نفر از اساتید برای این گروه به‌کار گرفته شد.
وی با بیان اینکه متوسط تدریس هر استاد هشت واحد درسی بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه با درایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صدور مجوز تدریس برای استادان، استانی شده است.
عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست با بیان اینکه بخشی از امورات سنگین رشد و توسعه دانشگاه‌ها برعهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و گروه معارف اسلامی در دانشگاه‌ها است، گفت: کارکنان دفاتر نهاد و گروه معارف اسلامی سربازان عرصه علمی و فرهنگی کشور هستند.
وی با تبیین تاریخچه دانشگاه محقق اردبیلی، به ارائه گزارشی از وضعیت فعلی آن پرداخت و اظهار کرد: مایه افتخار است ۵۹ رشته دکترای تخصصی در دانشگاه در حال تحصیل و تدریس است و ۴۰ درصد اساتید استادیار و دانشیار هستند.
حبیبی وجود ۱۱ نفر از اعضای هیئت علمی را جزو افتخارات دیگر دانشگاه عنوان کرد و گفت: دو نفر از دانشمندان یک درصد برتر جهان نیز عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی هستند‌.
وی در بخش پایانی سخنان خود به لزوم همکاری بیشتر گروه معارف اسلامی با دیگر گروه‌های علمی در جهت حل آسیب‌های اجتماعی، تأکید کرد.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست اساتید نقطه نظرات خود را مطرح کردند.


بهزاد زارع
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، متن پیام ابوطالب شفقت استاندار لرستان به مناسبت روز کارگر به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد. (مقام معظم رهبری)

روز جهانی کار و کارگر فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به قشر سازنده و خدومی است که مقام معظم رهبری آنها را ستون اصلی تولید و خدمات‌رسانی در کشور دانستند.

کارگران به عنوان رزمندگان خط مقدم اقتصادی و بازوی جهش تولید و نیروی مولد، پیشرفت‌های اقتصادی و جهش تولید در کشور هستند که با وجود تمام تنگنا‌ها و در شرایط حساس کنونی و توطئه‌های دشمنان از هیچ کوششی برای شکوفایی اقتصاد ملی و پیشرفت ایران دریغ نکرده و نمی‌کنند.

این جانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام کارگر، تلاش‌های شبانه روزی کارگران پر تلاش و زحمت‌کش استان را ارج نهاده و امیدوارم در سالی که با درایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، با بلندهمتی، همدلی و روحیه جهادی کارگران و کارفرمایان گرامی، شاهد دستاورد‌های ارزشمندی که حاکی از بالندگی غرورآفرین در کشور و به ویژه استان لرستان است، باشیم.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره