Web Analytics Made Easy - Statcounter

نانوذرات مغناطیسی حامل داروی شیمی‌درمانی می‌تواند در سیمان جراحی قرار داده شود تا برای مقابله با سلول‌های سرطانی موجود در ستون فقرات استفاده شود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بیمارانی که با مشکل ستون فقرات روبرو هستند معمولا از روش درمانی موسوم به کیفوپلاستی استفاده می‌کنند که در آن بخش مشکل‌دار توسط سیمان جراحی پر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که این سیمان استخوان را پر کرده و پایدار می‌کند، اما توموری که در نواحی عمیق ستون فقرات است با روش‌های شیمی‌درمانی رایج قابل هدف‌گیری نیست.

اخیرا محققان دانشگاه ایلینویز مقاله‌ای در PLOS ONE به چاپ رساندند که در آن نشان دادند با افزودن نانوذرات مغناطیسی به سیمان جراحی می‌توان به التیام سریع‌تر محل آسیب‌دیده کمک کنند. این نانوذرات می‌توانند به محل مورد نظر رفته و در آنجا داروی مورد نظر را رهاسازی کنند. در واقع دارو به نانوذرات مغناطیسی متصل شده تا بتواند به محل سلول‌های سرطانی رفته و در آنجا دارو را رها کنند.

استیون دنیر از محققان این پروژه می‌گوید: «با اصلاح سیمان استخوانی، ما توانستیم ستون فقرات را پایدار کرده و همچنین سیستم رهایش هدفمندی را ارائه کنیم. این فناوری پتانسیل بالایی برای حل مشکلات جراحی دارد به‌طوری که در بیماران مبتلا به تومور ستون فقرات می‌توان از این روش استفاده نمود.»

این گروه تحقیقاتی از این نانوذرات مغناطیسی در خوک‌ها استفاده کردند و نشان دادند که هدایت نانوذرات به محل مورد نظر در مهره‌داران قابل انجام است. پژوهشگران قصد دارند تا کارایی این فناوری را افزایش داده و از آن برای درمان بیماران مبتلا به تومور ستون فقرات استفاده کنند. در این روش مقدار بسیار کمی از داروی شیمی‌درمانی به همراه نانوذرات به بیمار داده می‌شود.

ابهیراج بیمانی از محققان این پروژه می‌گوید: «تحقیق ما نشان می‌دهد که این روش دارورسانی جدید می‌تواند به بیماران مبتلا به تومور ستون فقرات کمک کند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نانوذرات مغناطیسی فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی

آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: پارسال یک‌ میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۷ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است و سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید

 سرمایه گذاری جدید ۱۵ هزار میلیاردی/ طلا، زغال سنگ، آهن، تایر و منیزیت روی ریل توسعه قرار گرفتند

آریافر بیان کرد: پارسال ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.

در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • استقبال اوسمار از زنی که قبل از شیمی درمانی به دیدن بازی پرسپولیس رفت+ ویدئو | صحبت های احساسی در تمرین سرخ ها
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • شاگردان امام صادق (ع)؛ از پدر علم شیمی تا ائمه اهل سنت + فیلم
  • زن پرسپولیسی قبل از شیمی درمانی در ورزشگاه آزادی؛ به دخترم قول داده بودم!
  • معلم ستون فقرات دستگاه تعلیم و تربیت است
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود
  • (تصاویر) رولکس؛ نسخه «چه کسی اهمیت می‌دهد»