Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم به تاریخ سازی اش در لوس بلانکوس ادامه خواهد داد.

اختصاصی طرفداری- با وجود تمام اعتراضاتی که در این سال ها هواداران به بنزما داشتند او به استقبال دهمین فصل حضورش در رئال مادرید می رود. پرز در این سال ها هیچ گاه حاضر به فروش او نشده است و با فروش بازیکنانی نظیر هیگواین، موراتا، چیچاریتو و در نهایت ماریانو او را تبدیل به مهره‌ی فیکس رئال مادرید کرد و باشگاه در این فصل با عدم خرید مهاجم در نقل و انتقالات، بازهم نشان داد که تا چه اندازه ای به  مهاجم فرانسوی خود اعتماد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در حال حاضر در کنار مایورال تنها شماره 9 های تخصصی مادریدی ها هستند.

با نگاهی به وضعیت مایورال به این نکته پی خواهیم برد که او هیچ وقت نمی تواند تهدیدی برای جایگاه فعلی بنزما باشد. مایورال در فصل گذشته تنها در ۷ بازی برای لوس بلانکوس به میدان رفت و تنها ۳ گل به ثمر رساند و جالب است که بدانیم که در وولفسبورگ تیمی که قبل از رئال مادرید در آن بازی می کرد. آمار به مراتب بدتری از خود به جای گذاشته است او در وولفسبورگ در ۱۹ بازی تنها ۲ بار موفق به گلزنی برای تیمش شد.

بنزما طی دو سه فصل اخیر در حد و اندازه های یک گلزن بسیار ضعیف در باشگاه بزرگ رئال مادرید حاضر شده است و به هیچ وجه نتوانسته است به عنوان یک مهاجم فرصت طلب توانایی هایی خود را نشان دهد. با این حالی خیلی از کارشناسان دلیل قرا گرفتن او در ترکیب رئال مادرید را تسهیل‌کننده فرآیند گل‌زنی برای سایر مهاجمین تیم می دانند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که میزان قابل توجهی از درخشش رونالدو به از خود گذشتگی بنزما و ساختن فضا برای گلزنی او خلاصه می شود. در همین دو فصل گذشته زیدان زمانی که موراتا را در اختیار داشت با توجه به آمار گلزنی بهتر آلواریتو کریم را به عنوان زوج رونالدو در بازی های بزرگ به میدان می فرستاد. با نگاهی به روند حضور این دو مهاجم در کنار رونالدو، می توان حق را به آنها داد. رونالدو هیچ وقت نتوانسته است در کنار موراتا زوج خوبی را تشکیل دهد ولی او در کنار کریم به خصوص در فصل دئودسیما، توانست تمامی تیم های بزرگ اروپا را از دم تیغ بگذراند. ولی سوال اینجاست. حال که رونالدو  نیست بنزما چه نقشی را در ترکیب این تیم ایفا خواهد کرد؟او در اوایل فصل گذشته که رونالدو به علت محرومیت 4 بازی ابتدایی لالیگا را از دست داده بود، به هیچ وجه نتوانست عملکرد مناسبی را در خط حمله از خود نشان دهد. و مورد شدید ترین انتقادها از سوی رسانه ها و هوادارن قرار گرفت. او در لالیگای فصل قبل تنها 5 گل  به ثمر رساند و 11 پاس گل داد. در حالی که رقیب او لوییز سوارز در بارسلونا 25 گل در لالیگا زد و 12 پاس گل به هم تیمی هایش داد. اگر به آمار گلزنی او در فصول قبل نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که کریم در گلزنی به شدت با افت روبه رو شده است  نکته ای  ثابت خواهد کرد که او دیگر یک مهاجم درجه یک و قاتل نیست.

فصل 10-2009: 8گل در 27 حضور در لالیگا، و 9 گل در 33 حضور در تمامی رقابت ها

فصل11-2010: 15 گل در 33 حضور در لالیگا، و 26 گل در 48 بازی در تمامی رقابت ها

فصل12-2011: 21 گل در 34 بازی در لالیگا، و 32 گل در 52 بازی د تمامی رقابت ها

فصل 13-2012: 12 گل در 30 حضور در لالیگا، و 21 گل در 50 حضور در تمامی رقابت ها

فصل 14-2013: 17 گل در 35 حضور در لالیگا، و 24 گل در 52 حضور در تمامی رقابت ها

فصل 15-2014: 15 گل در 29 حضور در لالیگا، و 22 گل در 46 حضور در تمامی رقابت ها

فصل 16-2015: 24 گل در 27 حضور در لالیگا، و 28 گل در 36 حضور در تمامی رقابت ها

فصل 17-2016: 11 گل در 29 حضور در لالیگا، و 19 گل در 48 حضور در تمامی رقابت ها

فصل 18-2017: 5 گل در 32 حضور در لالیگا، و 12 گل در 47 حضور در تمامی رقابت ها

اینکه دیگر کریم بنزما یک تمام کننده شش دانگ نیست تقریبا واضح است. ولی او هنوز قابلیت هایی دارد که هنوز هم برای مربی های سطح اول فوتبال مورد پسند است. همه از مهاجم توقع گلزنی دارند ولی در فوتبال امروزی وظیفه یک مهاجم تنها در گلزنی خلاصه نمی شود. او شاید دیگر قدرت تمام کنندگی سابق را نداشته باشد، ولی در پرس به دفاع حریف و دروازه بان مهارت خاصی دارد. گل او در دیدار فینال لیگ قهرمانان در برابر لیورپول و فشاری که او به خط دفاعی این تیم آورد کاریوس را به اشتباه انداخت و باعث گل برتری رئال مادرید شد یا در بازی نیمه نهایی در برابر بایرن مونیخ فشار او بود که باعث اشتباه عجیب اولرایش و گل صعود بنزما رئال مادرید به دور بعد شد. در کنار همه این ها حرکات بدون توپ و فضا سازی را هم اضافه کنید. این ویژگی شاید در نگاه اول نکته ای بیهوده به نظر برسد ولی 3 کفش طلای رونالدو در زمانی به دست آمد که بنزما زوج او در خط حمله بوده است. بنزما در پاس کاری و حمل توپ هم از بهترین ها در پست خود به شمار می رود و از تکنیک خوبی هم در جا گذاشتن مدافعان حریف برخوردار است.

او در فصل آینده باید زیر نظر لوپتگی به میدان برود. مربی ای که نشان داده است تیمش ستاره محور نیست و از خصوصیات بازیکنانش به خوبی بهره می گیرد. با رفتن رونالدو، قطعا فضاهایی که در اختیار بنزما قرار خواهد گرفت گسترده تر خواهد بود و او خواهد توانست نقش پر رنگ تری در بازی تیمی رئال مادرید داشته باشد و با خلاقیت خود راه را برای گلزنی دیگر بازیکنان تیم باز کند. نکته ای که در بازی های لوس بلانکوس در پیش فصل شاهدش بودیم جایی که کریم تنها گل رئال مادرید در برابر منچستر یونایتد را به ثمر رساند و علاوه بر آن به خوبی در جریان بازی قرار داشت و هماهنگی خوبی با دیگر بازیکنان تیم در خط حمله داشت. شاید بهترین وصف را زیدان در موردبنزما در شرایط فعلی اش داشته است او گفته:

بنزما به اندازه‌‎ای که از او انتظار می‏ رود گل نمی‎زند. در این موضوع با منتقدان موافق هستم. اما او بهتر از برخی بازیکنانی است که اتفاقا گل‎های زیادی هم می ‏زنند. نه فقط به خاطر سبک بازی، بلکه به خاطر پیدا کردن فضاها و باز کردن آن‌ها در بازی با تیم‎هایی که دفاعی فشرده دارند. اگر با این توانایی‌ها گل هم می‎زد آنوقت دیگر هیچ مشکلی نداشت.

0000دسته‌بندی: اختصاصیاخبار خارجیاسپانیالالیگارئال مادریدستون نويسندگانبرچسب‌ها: کریم بنزمازین الدین زیدانکریستیانو رونالدوجولین لوپتگیلوییز سوارز دیدگاه‌ها Mohammad Rad 40 08/08/2018 - 10:06

فیلمبرداری + فضاسازی

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل های برتر رئال مادرید در بازی های خارج از خانه مقابل رئال سوسیداد / فیلم

صفحه رسمی رئال مادرید ویدیویی از گل های برتر این باشگاه در تقابل های خارج از خانه با رئال سوسیداد را منتشر کرده است.

دانلود (7.2MB)

دیگر خبرها

  • زلزله آنچلوتی در ترکیب رئال مقابل سوسیداد با ایجاد ۹ تغییر
  • گل های برتر رئال مادرید در بازی های خارج از خانه مقابل رئال سوسیداد / فیلم
  • بلینگام را با زیدان مقایسه نکنید!
  • بنزما و طلسم بزرگان: کریم را چه می‌شود!‏
  • خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت
  • ماریو گومز: به خاطر بازی در فیورنتینا، پیشنهاد رئال مادرید را رد کردم!
  • شوک به رئال: بلینگام و رودریگو مریض شدند!
  • رییس لالیگا: به عنوان طرفدار رئال مادرید، از انتقال کیلیان ام باپه بسیار خوشحالم
  • خشم ستاره رئال: نمی‌خواهم اینجا بمانم!
  • هنگامی که هواداران منچستر یونایتد رونالدو را پس از هت تریک مقابل این تیم تشویق کردند / فیلم