Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@02:08:53 GMT

نمایش افرا در اصفهان به روی صحنه می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۴۹۵۰۵

نمایش افرا در اصفهان به روی صحنه می‌رود

کارگردان تئاتر اصفهانی گفت: نمایش"افرا" نوشته بهرام بیضایی نمایشنامه نویس پیشکسوت در سالن فرشچیان اصفهان اجرا می‌شود. ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ استانها اصفهان نظرات

احسان جانمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به اجرای نمایش"افرا"  اظهار داشت: این نمایش صد و یکمین کارگروه تئاتر کاوش است که به روی صحنه می‌رود و نویسنده این کار بهرام بیضایی نمایشنامه نویس پیشکسوت ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: داستان در مورد معلمی است که شازده خانم چلمن میرزا دارد، شازده خانم از او توقعاتی دارد که معلم تن در نمی‌دهد؛ داستان این نمایش به گونه‌ای است که با دیدن آن احساس می‌کنید در همین زمان و مکان همین چیزها می‌تواند رخ دهد.

کارگردان تئاتر اصفهانی گفت: در این نمایش رابطه‌های افراد و احترام گذاشتن را در نظر می‌گیرد و پر از سرگرمی و تضاد است، نمایش با ضمیر ناخودآگاه مخاطب ارتباط برقرار می‌کند تا حرف خودش را بزند.

وی بیان  کرد: اجرای این نمایش  شکل و شیوه جدید دارد و از سخت‌ترین نمایش نامه‌های ایرانی است، این نمایش پر بازیگر است و نزدیک به 25 نفر بازیگر در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

جانمی با اشاره به وضعیت اقتصاد و استقال مردم از تئاتر خاطرنشان کرد: مردم نیاز به حال خوب دارند و دیدن تئاتر خوب می‌تواند حال آن‌ها را خوب کند، شرایط اقتصادی اکنون در استقبال مردم از تئاتر بی‌تاثیر نبوده، اما هنرمندان تلاش خود را با امید انجام می‌دهند و سالن‌های نمایش از مخاطب پر بوده است.

وی تصریح کرد: اینکه بگوییم تئاتر ارتباطی به اقتصاد کشور ندارد دروغ گفته‌ام ولی اینکه همه چیز را به اقتصاد موکول کنم به معنای این است که از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنم، مردم همیشه نیاز به سرگرمی و حال خوب دارند، تئاتر و کالای فرهنگی نیاز روحشان است که این نیاز بعضی وقت‌ها از سوی مسئولان درک می‌شود.

به گزارش تسنیم، نمایش "افرا" از 17 مردا تا 3 شهریور ماه ساعت 19:45 در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهرام افشاری به اصفهان رفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» به کارگردان بهرام افشاری در سالن اصلی پردیس مهستان، شهر اصفهان روی صحنه می‌رود.


نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» به کارگردان بهرام افشاری و تهیه‌کنندگی محمد قدس، اثری است که از ۱۵ فروردین در تهران روی صحنه رفته است.

این اثر نمایشی که بهرام افشاری و تینو صالحی در آن به ایفای نقش می‌پردازند، از ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن اصلی پردیس مهستان، شهر اصفهان روی صحنه می‌رود.

«چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» تاکنون در تهران ۱۵۰ اجرا روی صحنه رفته است و در تور خارجی به دوبی، آلمان، استرالیا و… سفر کرده است.

مدیر تولید: علی اکباتانی، مجری طرح اصفهان: مجید کاشی‌فروشان، مدیران اجرایی اصفهان: امیرحسین مزروعی، آرام یوسفی‌نیا، دستیار کارگردان: حسن خان‌محمدپور، مدیر تبلیغات: آریان امیرخان، گرافیست: پیمان امدادی، عکاس: شهریار اکبریه، عکاس پوستر و متریال تبلیغات: کیارش مسیبی و مشاور رسانه‌ای علی کیهانی دیگر عوامل این اثر هستند.

در خلاصه داستان نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آمده است: «پایان همه چیز خوب است. اگر پایان چیزی بد شد؛ نگران نباش! این پایانش نیست.»

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند از طریق سایت اصفهان تیکت Www.Esfahanticket.com و یا با شماره تماس‌های ۰۹۳۸۶۰۸۸۵۵۸، ۰۹۳۷۴۴۴۴۹۱۰ اقدام کنند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898693

دیگر خبرها

  • بهرام افشاری به اصفهان رفت
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد
  • اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش متفاوت
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • «سه‌خواهر» و «مجلس توبه نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» روی صحنه مولوی رفتند
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت