Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در حمايت‌ها نگاه به رسانه موافق و مخالف دولت نداريم و البته معتقديم رسانه‌هاي منتقد را بايد بيشتر حمايت کرد. به گزارش روابط عمومي معاونت مطبوعاتي و اطلاع‌رساني، محمد سلطاني‌فر در مراسم جشن روز خبرنگار در کرمان اظهار کرد: گراني و کمبود کاغذ عنصر اولي در اقتصاد رسانه نيست و نخستين مساله تامين‌کننده اقتصاد رسانه، آگهي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه شرايط کشور در ماه‌هاي اخير موجب شده حوزه تبليغ خود را نمايان تر نشان داده و بخشي از مشکل درآمد مربوط به اين است که آگهي‌ها کم شده است، تصريح کرد: آگهي‌هاي دولتي نيز خيلي کاهش يافته و شايد هدفمندتر شده اما ضريب آن به شدت کاهش يافته است.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اهميت فروش نشريات و روزنامه‌ها و با ابراز تاسف از کاهش خريد روزنامه به عنوان اولويت اول خريد خانواده‌ها گفت: موضوع کاغذ بحث جهاني دارد و ميزان توليد کاغذ روزنامه به لحاظ محيط زيستي به شدت کاهش پيدا کرده و همه اين مسايل موجب مشکل در توليد کاغذ شده و امروز تامين کاغذ از منابع خارجي مشکل است.
وي افزود: در کشور ما نياز کاغذ روزنامه حدود 70 تا 100 هزار تن در سال است و ظرفيت چوب و کاغذ مازندران 95 هزار تن است که چوب ندارد و وزارت جهاد کشاورزي متولي تامين چوب است که اکنون نزديک يک سال است به دلايل مختلف اجازه برداشت چوب را از جنگل نمي دهد، در حالي که برداشت چوب از جنگل کمک به بهينه سازي جنگل است.
سلطاني فر با بيان اينکه اگر اکنون وزارت جهاد کشاورزي اجازه برداشت چوب از جنگل هاي شکسته بدهد شاهد توليد 100 هزار تن کاغذ خواهيم بود، تصريح کرد: با تغيير نرخ ارز در ماه هاي اخير 270 ميليون يورو به واردات کاغذ اختصاص داده شده است.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت حاضر نيست تولي‌گري در موضوع واردات کاغذ را از دست بدهد و ما کمترين دخالت را در تخصيص ارز و ثبت سفارش داريم لذا تقاضاي رسانه ها از وزارت ارشاد بايد در حد اختيارات ما باشد.
وي افزود: نظام نامه پرداخت يارانه اي با نگاه حمايتي ويژه به رسانه هاي استاني دارد تعريف مي شود و چهار ماه کار شده و به عنوان پايلوت دو مورد را پرداخت مي‌کنيم که طي روزهاي آينده توزيع مي شود.
سلطاني فر درباره بيمه خبرنگاري نيز اظهار کرد: مديران مسوول کارفرماياني هستند که وظيفه بيمه کردن همه کارکنان و خبرنگارانشان را بر عهده دارند. اما با رايزني با صندوق هنر، براي 3هزار خبرنگار بيمه پايه و براي 3هزار خبرنگار بيمه تکميلي مصوب کرديم.
وي با بيان اينکه براي صدور کارت حرفه‌اي خبرنگاري هر خبرنگار که30 امتياز از 100 امتياز را بگيرد، مي‌تواند اين کارت دريافت کند، تصريح کرد: آمادگي واگذاري صدور کارت خبرنگاري را به خانه‌هاي مطبوعات داريم به شرط اينکه خانه ها اختلافات دروني خود را حل کنند.
معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در حمايت‌ها نگاه به رسانه موافق و مخالف دولت نداريم و البته معتقدم رسانه‌هاي منتقد را بايد بيشتر حمايت کرد.
وي با اشاره به سخت گيري ارائه مجوز به رسانه‌هاي کودک افزود: 75 رسانه کودک داريم و هرکس بخواهد رسانه کودک کار کند بايد از فيلتر بسيار سنگين عبور کند و نبايد آينده فرزندانمان را به راحتي دست هر کسي بدهيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه سال انتظار برای ارشاد مدیران

اگر گشت ارشاد مدیران شکل گرفته و موفق بوده است وضعیت فساد چگونه است که این حجم از فسادها به گوش مردم رسیده و نتیجه برخورد با مفسدان به چشم نمی‎آید؟ و همچنین چرا پاسخگویی به مردم به درستی صورت نمی‌گیرد که مردم هم احساس کنند مسئولان مدافع منافع آنان هستند و با مفسدان مقابله می‌کنند؟

به گزارش هم میهن، ابراهیم رئیسی، از ریاست قوه‌قضائیه به ریاست‌جمهوری (حوزه اجرایی کشور) آمد. از جمله مهمترین موضوعات در مناظرات انتخابات مبارزه با فساد بود که موجب بحث‎هایی بین عبدالناصر همتی و ابراهیم رئیسی شد. همان زمانی که تازه چندی از طرح و شروع بررسی پرونده اکبر طبری، از معاونان سابق رئیس قوه قضائیه گذشته بود و ابراهیم رئیسی در قامت رئیس قوه قضائیه آن را به‌عنوان برگ برنده‌ای در مقابله با فساد در اختیار داشت.

در همین اثنا او درباره گشت ارشاد به صراحت اعلام کرد: «ما معتقدیم فضای مجازی بهترین بستر است برای نظارت مردم بر دولتمردان. ما این کار را در دادگستری اجرا کردیم. نه که بعدها خواهیم کرد بلکه در حال حاضر به آن عمل می‌شود. چرا برخوردهایی می‌شود؟ ما گشت ارشاد خواهیم داشت برای مدیران؛ «الناس علی دین ملوکهم» اگر دولتمردان خوب عمل کنند مردم خوب هستند. »

البته رئیسی چندی بعد اعلام کرد که «گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست‌جمهوری تشکیل شد و به دستگاه‌های مختلف سرکشی می‌شود.» در این بین خبرگزاری فارس در گزارشی در حمایت از عملکرد دولت در این زمینه نوشته بود: «نگاهی به تصمیمات مدیران ارشد دولتی نشان می‌دهد در سه ماه گذشته، ۲۰ مدیر دولتی پس از ارزیابی عملکردشان از مجموعه دولت کنار گذاشته شدند. این تغییرات در سطح بالای مدیریتی دولت هم صورت گرفته است؛ که از آن میان می‌توان به پذیرش استعفای عبدالملکی وزیر سابق کار، یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش و برکناری سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲).»

در آذرماه سال گذشته هم رئیسی در یکی از جلسات هیئت‌دولت گفته بود: «دولت مردمی با عزمی که برای مقابله با هرگونه فساد دارد، در دوسال گذشته محور شناسایی، رسیدگی و برخورد با گلوگاه‌های فسادزا بوده و برخی از پرونده‌های فساد را نیز به دستگاه قضایی ارجاع داده و حال انتظار عمومی از قوه قضائیه رسیدگی به این پرونده‌هاست.»

حالا پس از ۳ سال از آن وعده و با وجود این اظهارنظرها هم محدودیت‌های فضای مجازی که رئیسی آن را بستری برای نظارت مردم بر دولتمردان عنوان کرده بود، به ستوه آورده و هم آن گشت ارشادی که از آن سخن گفته‌اند و آن تلاش برای مقابله با فساد که رئیسی ادعا کرده بود هم افکار عمومی را پاسخگو نبوده و «بوی بهبود ز اوضاع جهان (بخوانید مملکت در مسئله فساد)» شنیده نمی‎شود.

هرچند دولت سیزدهم برکناری چند مدیر رده میانی را به‌عنوان گشت ارشاد مسئولان به خورد رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی داد، اما فسادهای بزرگ مانند تخلف ۹۲ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه، فساد ۳/۷میلیارد دلاری چای دبش و در آخر نیز تخلف مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کاظم صدیقی و پسرانش که گویا در برخورد مومنانه با آن کسی دنبال شفاف‌سازی و اقناع افکار عمومی نرفت.

در چنین شرایطی و در سال آخر دولت موضوع عملکرد دولت در حوزه مقابله با فساد و گشت ارشاد مدیران که وعده‌ای از وعده‌های آن بود نیز گاهی در میانه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به‌عنوان یک مطالبه مطرح می‎شود.

چنانچه معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار روز سوم اردیبهشت در صحن علنی مجلس هم به این موضوع به عنوان یک مطالبه اشاره کرده است.

حالا این سوالات باقی است که اگر گشت ارشاد مدیران شکل گرفته و موفق بوده است وضعیت فساد چگونه است که این حجم از فسادها به گوش مردم رسیده و نتیجه برخورد با مفسدان به چشم نمی‎آید؟ و همچنین چرا پاسخگویی به مردم به درستی صورت نمی‌گیرد که مردم هم احساس کنند مسئولان مدافع منافع آنان هستند و با مفسدان مقابله می‌کنند؟

دیگر خبرها

  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد