Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایکنا؛ علی اصغر دالوندی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نشست خبری صبح امروز خود با تبریک روز خبرنگار به تشریح مواضع جدید سازمان نظام پرستاری پرداخت و اظهار کرد: این سازمان بر اساس هشت هدف مشخص تشکیل شده و قرار بوده است که این اهداف محقق شود. علیرغم تلاش دوره‌های قبل مشکلاتی بر سر کار ما بوده که نتوانسته‌ایم این اهداف را محقق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در دوره جدید می‌خواهیم که به این اهداف دست پیدا کنیم.

وی افزود: ما باید مسئله پژوهش را در سازمان جدی گرفته و اهداف خود را پژوهش محور تعریف کنیم تا بتوانیم برای ادعای خود مبتنی بر شواهد حرف بزنیم همچنین آموزش را جهت داده و پرستاران را جامعه محور کنیم.

دالوندی با اشاره به تفاهم نامه سازمان نظام پرستاری با اورژانس و هلال احمر عنوان کرد: مردم نباید صرفا پرستار را به عنوان مراقب بیمار در بیمارستان بشناسند بر این اساس ما می‌خواهیم پرستار یک خیر و یک داوطلب باشد به همین دلیل ما سازمان‌های داوطلبان را در حوزه دانشجویی و جوانان تعریف می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت کار آفرینی عنوان کرد: ما این بخش را به سازمان نظام پرستاری اضافه کرده و برای نخستین بار مرکز توسعه و رشد را به این سازمان آورده‌ایم و بر همین اساس سه تیم نرم افزار نویس را برای آموزش 10هزار دانشجو در حوزه نرم افزار نویسی به کار گرفته‌ایم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به روابط جدید این سازمان با وزارت بهداشت عنوان کرد: ما در حال آب کردن یخ‌ها بین این دو نهاد حوزه سلامت هستیم و وزارت بهداشت هم در تلاش است تا براساس اصل 44 قانون اساسی بخشی از وظایف حاکمیتی را بر عهده این سازمان بگذارد ضمن اینکه ما در این دوره جدید در تلاشیم تا به قانون بازگردیم و براساس قانون عمل کنیم.

وی با اشاره به ماموریت تربیت بیمارستانی پرستار عنوان کرد: ما سعی کردیم این هدف را به جایی برسانیم اما شاهد بودیم که جاهایی مانند پرستاری بانک ملی و یا رشته محل‌های در جاهایی مانند سقز و میناب بدون اینکه احراز صلاحیت شده و یا شاخص‌ها را رعایت کنند به جذب دانشجوی پرستاری اقدام کرده، وزارت بهداشت باید پاسخگوی این موضوع باشد چرا که اگر چه ما ابراز آمادگی کرده بودیم که سالیانه 500 نفر به رشته‌های پرستاری اضافه شوند اما سنجش 900 نفر را به صورت اتوماتیک وار اضافه کرده که این موضوع می‌تواند چالش‌های را در تربیت پرستار ایجاد کند.

دالوندی در ادامه با بیان اینکه اخیرا موضوع رشته مراقبین سلامتی نیز چالش‌های را برای ما ایجاد کرده است گفت: ما این موضوع را قبول نداریم چرا که به لحاظ تعریف پرستاران خود مراقبین سلامت بوده و هویت آنها این موضوع را برجسته می‌کند این رشته از لحاظ هویت و سیلابس آموزش با پرستاری همپوشانی دارد پرستاری به معنی مراقبت از طیف‌های گوناگون جامعه بوده اگر قرار باشد رشته‌ای با نام مراقبین سلامت اضافه شود تنش بزرگی محسوب شده که تمامی طیف‌های پرستاری با آن مخالفت می‌کنند.

وی در ادامه به موضوع پرستاری در منزل پرداخت و گفت: قرار است در بخش‌هایی تخصصی کلینک‌های برای پرستاران ایجاد شود وزارت بهداشت این موضوع را قبول کرده و اگر آموزش‌های بهتری داده شود مطمئنا خدمات بهتری را در این حوزه خواهیم داشت.

وی افزود: اگر خدمات در منزل مورد حمایت قرار گیرد و زودتر بیمه‌ها هزینه‌ها را پوشش دهند بسیاری از هزینه‌های بیماری نیز کاهش پیدا می‌کند.

دالوندی عنوان کرد: حدود 1200 تا1700  مرکز پرستاری در منزل ثبت شده که عمد آنها فعال بود ضمن اینکه در حال حاضر چیزی به نام خدمات مراقبت در منزل تعریف و ابلاغ شده است و انتقاد ما این است که مراکز دیگر که نه مراکز مراقبت در منزل هستند و نه پرستاران آن را اداره می‌کنند این کار را انجام می‌دهند متاسفانه در حال حاضر حدود 80 درصد افراد غیر پرستار که عمدتا باجی و خان باجی هستند ارائه می‌شود.تنها 20 درصد این مراکز توسط پرستاران اداره می‌شود.

وی یاد آور شد: باید پرستاران از غیر پرستار جدا شوند تا مردم طمع پرستاری واقعی را ببینند.

ادامه دارد.....

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان نظام پرستاری: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است

محمدتقی جهان‌پور درباره تعرفه‌های خدمات پرستاری اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری جلسات مشترکی را با «معاون پرستاری وزارت بهداشت» و «شورای عالی بیمه سلامت» به منظور تعرفه‌های خدمات پرستاری برگزار کرد. البته اقدامات سازمان نظام پرستاری به منظور افزایش تعرفه‌های خدمات پرستاری به برگزاری جلسات مشترک محدود نمی‌شود بلکه کارگروه تخصصی تعرفه‌های خدمات پرستاری در سازمان نیز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود:  به این ترتیب مبلغ ۲۰هزار و ۱۰۰ تومان در سال گذشته به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین ارزش نسبی خدمات پرستاری  به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری در ارزیابی نرخ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: بررسی نرخ تعرفه‌های خدمات پرستاری ابلاغ شده بیانگر این است که ارزش این خدمات به میزان قابل توجهی رشد کرده است.

جهان‌پور با بیان اینکه تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای نخستین‌بار تصویب شد، اظهار کرد: برای امسال وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری موضوع تعرفه‌های ترجیحی در مناطق کمتر توسعه‌یافته را در کانون توجه قرار دادند؛ چرا که این مولفه را حائز اهمیت می‌دانند. تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای بیمارستان‌هایی است که ضریب K  کمتری دارند. هدف از تصویب و اجرای تعرفه‌های ترجیحی، ماندگاری پرستاران برای ارائه خدمات در مناطق محروم است.

رئیس‌کل سازمان نظام درباره اثرگذاری اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم گفت: به طور قطع، اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم می‌تواند بر ماندگاری پرستاران در این مناطق  و ارائه خدمات پرستاری اثرگذار باشد. بسیاری از کارشناسان مسائل پرستاری با در نظر گرفتن مسائل معیشتی بر اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم تاکید داشتند. پیش از تصویب اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم، میزان دریافتی پرستاران ناچیز بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • بسته «ماندگاری پرستاران» در مرحله تدوین نهایی
  • تدوین بسته ماندگاری پرستاران برای رفع مشکلات معیشتی
  • بسته ماندگاری پرستاران به مرحله تدوین نهایی رسید
  • بسته ماندگاری پرستاران در حال تدوین نهایی
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • افزایش قابل توجه تعرفه‌های خدمات پرستاری
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل
  • رئیس سازمان نظام پرستاری: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است