Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@22:25:41 GMT

برداشت 10 درصدی محصول شالیزارهای ماسال

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۰۳۵۴

فرماندار ماسال با بیان اینکه برداشت برنج این شهرستان از 10 روز گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون 10 درصد از محصول اراضی شالیزاری این شهرستان برداشت شده است.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمد جواد عامر در بازدیدی که به اتفاق مدیر جهاد کشاورزی و رئیس اداره آبیاری شهرستان از شالیزار های بخش شاندرمن صورت پذیرفت، با اشاره همه تلاش های صورت پذیرفته در راستای پیشگیری از بروز بحران خشکسالی در سطح شهرستان، گفت: خوشبختانه بسیاری از اراضی شهرستان به لحاظ محصول وضعیت خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شروع فصل دروی برنج در این شهرستان از 10 روز گذشته، افزود: تاکنون محصول 10 درصد از اراضی شالیزاری شهرستان برداشت شده است.   فرماندار ماسال ادامه داد: شهرستان ماسال با درابودن 7 هزار هکتار اراضی شالیزاری، سالانه 28 هزارتن شلتوک و 16 هزار تن برنج تولید می کند. انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت برنج جهاد کشاورزی خشکسالی شهرستان ماسال رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل علت این ممنوعیت را محدودیت منابع آبی و ضرورت رعایت الگوی کشت اعلام کرد.
بر اساس اطلاعیه صادر شده، کشت برنج در اراضی شامات در منطقه ملت آباد، زیر نهر تراب، بیوک خانلو، قره داغلو، آیاز کندی، سلمان کندی و عباد آباد شهرستان پارس‌آباد که آب آنها از کانال‌های زیر شبکه امور آب مغان تامین می‌شود، ممنوع است.
جهاد کشاورزی استان همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت الگوی کشت مصوب و همچنین رفع مشکلات اجتماعی حادث شده در منطقه بابت نفوذ و بالا آمدن آب‌های ناشی از آبیاری برنج و خسارت وارده به منازل مسکونی و زراعت سایر محصولات در اراضی همجوار، از مالکان زمین در این محدوده خواسته است تا از کشت برنج خودداری کنند.
هر سال حدود یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه مغان در سواحل رود ارس در محدوده شهرستان پارس‌آباد و اصلاندوز به کشت محصول برنج اختصاص می‌یابد و سالانه حدود پنج تا ۶ هزار تن شلتوک و ۲ تا سه هزار تن برنج خالص از نوع هاشمی و طارم از این اراضی برداشت می‌شود.
برنج منطقه مغان جزو پاک‌ترین، سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین برنج‌های کشور به شمار رفته و مشتریان زیادی دارد.

دیگر خبرها

  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار شالیزار آمل
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان
  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • نشاکاری ۱۰ درصد شالیزار‌های فریدونکنار
  • نشاکاری 10 درصد شالیزارهای فریدونکنار