Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیف الله علی نیا روز چهارشنبه با حضور در جمع خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مازندران به مناسبت روز خبرنگار ، افزود: در حالی که بیشتر ساختمان هایی مسکونی شهرهای مازندران با عمر 10 تا 15 ساله قابلیت ادامه سکونت را دارند ، براحتی توسط صاحبان آن تخریب می شوند.
وی با بیان اینکه امروز نخاله های ساختمانی بلای جان شهرداری های استان شده است ، ادامه داد : تخریب واحد های مسکونی با عمر پائین در حالی انجام می شود که در کشورهای پیشرفته این سازه ها که سرمایه ملی تلقی می شود با انجام مرمت و نگهداری اصولی تا 150سال عمر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی نیا با بیان اینکه از یک دهه گذشته عمده سازه های مسکونی شهرهای مازندران تخریب و با استفاده از قانون ناکارآمد ماده 100 ضربه سنگینی به سرمایه ملی خورده است ، اظهار داشت : اکنون فاجعه ای در ساخت و سازهای مسکونی مازندران به وجود آمده است که با ادامه بی توجهی به سطح اشغال و ساخت تعداد طبقات قانونی ، تا20 سال آینده شهرهای استان علاوه بر وضعیت ظاهری نامطلوب ، به لحاظ حفظ انرژی و امنیت وضعیت خوشایندی نخواهند داشت .
به اعتقاد کارشناسان عمده متخلفان ساختمانی در استان مازندران حاشیه نشینان و سازندگانی هستند که با هدف سودبری بیشتر در سرمایه گذاری ، جریمه ناچیز ماده 100 را متقبل می شوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران آرامش و آسایش را هدف غایی ساختمان سازی دانست و گفت : سازنده های شخصی با هدف رسیدن به منافع شخصی علاوه بر اینکه از قوانین ناکارآمد سوء استفاده می کنند، سرمایه های ملی را به راحتی به هرز می دهند.
بر اساس آمار سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران پارسال از پنج هزار و 600 فقره پروانه ساختمانی صادر شده در این استان پنج هزار و 300 فقره به شکلی در ساخت و ساز تخلف داشتند.
همچنین بررسی ها نشان می دهد که سال گذشته در ساخت و ساز های صورت گرفته در استان مازندران 2 میلیون متر مربع به صورت خلاف ساخته شد.
تخلفات در ساخت ساز در حالی این وضعیت را دارد که 35 هزار مهندس ساختمان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران هستند.
6990/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان مازندران انرژی ساخت و ساز سرمایه گذاری شهرداری رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت منتهی به ساعت ۱۰:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر هندیجان ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم و شهر اهواز از جمله استانداری ۱۳۴، حفاری ۹۸، نیوساید ۱۱۳، پادادشهر ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

 

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • شهری عجیب با شهروندانی در یک ساختمان! (+عکس)
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • وضعیت شهرهای برزیل بعد از سیل شدید + ویدئو | ۷۰ نفر مفقود شده‌اند
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان