Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@05:37:28 GMT

همدان| هیچ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی تعطیل نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۱۲۴۷

همدان| هیچ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی تعطیل نیست

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، با بیان‌اینکه هیچ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان تعطیل نشده است، اظهار داشت: تنها یک واحد تولیدی به دلیل نبودن مواد اولیه به طور موقت تعیل شده که به محض رسیدن مواد مورد نیاز شروع به کار می‌کنند. ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزای تسنیم از همدان، کیوان گردان بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، ابراز کرد: در حال حاضر 27 شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان‌اینکه تعداد واحدهای تولیدی در شهرک های مختلف، متفاوت است، گفت: مثلا در شهرک‌های تازه تاسیس تعداد کمتری از واحدهای تولیدی مستقر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه 2900 هکتار اراضی صنعتی در اختیار شهرک‌های صنعتی است، گفت: 938 واحد تولیدی در شهرک‌ها در حال بهره‌برداری هستند.

گردان تصریح کرد: 938 واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی از سه دستگاه اجرایی استان یعنی سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنیگی دارای مجوز هستند.

وی با بیان‌اینکه 9 تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی به بهره برداری رسیده است، ابراز کرد: دو تصفیه خانه نیز در حال آماده سازی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از واحد های تولیدی به سیستم تصفیه خانه متصل شده اند، تصریح کرد: تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی را نیز از دو ایسستگاه به هشت ایستگاه آتش‌نشانی افزایش داده ایم.

گردان به حساسیت دو پروژه در شهرک صنعتی بوعلی و ویان اشاره کرد و گفت: پسابی که از تصفیه خانه این مناطق عبور می کند برای صنایع شیمیایی، کانی و فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان‌اینکه بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری صادره، 14هزار و 800 نفر در شهرک‌های صنعتی اشتغال دارند، افزود: یک هزار و 985 قرار داد نیز با سرمایه گذاران در سطح استان منعقد شده است.

42 خوشه صنعتی در استان همدان شناسایی شده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان‌اینکه 42 خوشه صنعتی در استان شناسایی شده است، گفت: بر روی 18 مورد از آن مطالعاتی از قبیل اینکه چه میزان کارگاه در آن فعال است، انجام شده و 11 مورد نیز امکان سنجی شده است.

گردان تصریح کرد: در چهار خوشه صنعتی فرایند توسعه را انجام دادیم که خوشه روستای کردآباد و خوشه سفالف لالجین جزو آن است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون نیز فرایند توسعه خوشه مبل و منبت ملایر را آغازکردیم، افزد: خوشه تویسرکان و نهاوند با بیش از سه هزار واحد خرد در چند روستای هدف گردشگری در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان گفت: خوشه کشمش ملایر هم با توجه به پتانسیل های موجود از ابتدای امسال شرع شده است.

گردان با بیان‌اینکه در رزن خوشه قاب سازی کاج و در همدان خوشه چرم همدان مورد توجه قرار گرفته اند، ابراز کرد:این پتانسیل‌ها قالبا در روستاها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه امسال 10 برنامه مهم در توسعه خوشه‌ای داریم، گفت: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است، بنابراین اگر بخواهد از کالای ایرانی شود باید بدانیم که چه کالاهایی در استان ما تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از برگزاری نمایشگاه صنایع کوچک یاد کرد و افزود: امسال نمایشگاه صنایع کوچک اجرا می شود تا مردم در صنایع کوچک با کالاها آشنا شوند و آن را حمایت کنند.

گردان تصریح کرد: در راستای حمایت از کالای داخلی با چند بانک صحبت کردیم تا وام‌هایی را با بهره های مناسب به مردم بدهند تا مردم با خرید کالاهای داخلی حامی تولیدکنندگان قرار بگیرند.

وی از آزاد شدن نرخ ارز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح وضعیت تولید کشور به سامان تر می‌شود چراکه دیگر واردات کالا به راحتی گذشته انجام نمی‌گیرد و با توجه به نیاز سنجی اجازه ورود کالاها به داخل کشور را می‌دهند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه درحال حاضراز938 واحد تولیدی، 6 واحد بزرگ، 35 واحد متوسط و مابقی واحدهای صنایع کوچک هستند، اظهار داشت: موتور محرکه اقتصادی کشورهای پیشرفته صنایع کوچک و متوسط هستند.

گردان با بیان‌اینکه در استان ما 30 مورد از واحدهای تولیدی در تملک بانک‌های است، ابراز کرد: بانک‌ها تمایلی به تملک واحدها ندارند.

وی ازتلاش شهرک‌های صنعتی برای برند سازی یاد کرد و افزود: تا کنون هیچ سازمان دولتی به طور عملی اقدام به برند سازی نکرده است اما ما در شرکت شهرک ها برندسازی کردیم به طوریکه چندین کارگاه با آن برند کار می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه کار خوشه ای یک کار مضاعف بر کار سازمان ما است، گفت: فرایند توسعه خوشه کشمش ملایر به تازگی آغاز شده است و فرایند های توسعه آن به زودی رسما اغاز می‌شود.

گردان با بیان‌اینکه تولید کنندگان ما در نمایشگاه غذایی روسیه شرکت می کنند، تصریح کرد: کشمش مورد استقبال نمایشگاه روسیه است و ما به دنبال برند سازی آن هستیم.

وی از خوشه چرم همدان یاد کرد و گفت: در حال حاضر تا امروز نزدیک به 1000 واحد فعال چرم در همدان وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم صنعت چرم همدان را در سطح کشوری و خارجی گسترش دهیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، افزود: تولیدکنندگان چرم ما در دو نمایشگاه در چین و ترکیه حضور یافتند و ماشین‌آلات جدیدی را هم برای توسعه این صنعت وارد کشور کرده اند.

گردان از برگزاری نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک در تهران خبر داد و گفت: بیش از 100 واحد تولیدی از 21 تا 23 مرداد در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: شرکت گاز استان کردستان ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری اظهار کرد: اهمیت اصلی و واقعی گاز طبیعی با توجه به ارزش افزوده فراوان و قابلیت تبدیل به هزاران نوع کالای با ارزش اقتصادی در بخش صنعت به عنوان ماده اولیه یا منبع انرژی ظاهر می‌شود که می‌توان نیاز روزافزون به گاز برای تأمین انرژی و سوخت و همین‌طور ارز حاصل از فروش و صادرات برای سرمایه گذاری و راه‌اندازی صنایع مادر و زیربنایی در کشور و اندیشه تمرکز بخشیدن فعالیت‌های مرتبط با صنعت گاز را تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۹۲ واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده ۵۶ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی بودند که با برنامه‌ریزی مدون، تمام صنایع پرمصرف تا پایان سال جاری به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به تعداد صنایع گازدار شده مصوبه شورای اقتصاد تا پایان فروردین، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده‌اند که با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع، سالانه در مصرف ۵۲ میلیون لیتر سوخت‌های مایع صرفه‌جویی می‌شود.

فعله‌گری ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۰ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شد که برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی و تولیدی ۳۸ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی که با حجم شبکه‌گذاری ۶۳۰ کیلومتر انجام گرفته است و با گازرسانی به این واحدهای تولیدی و صنعتی ۹۳ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق شده که در سال جاری با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، بهره‌مندی واحدهای صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید و اشتغال‌زایی پایدار دانست و گفت: با پروژه‌هایی که در بخش گازرسانی به واحدهای صنعتی فعال است تا پایان سال جاری تعداد دیگری از واحدهای صنعتی به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می‌پیوندند.

فعله‌گری افزود: در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی صورت گرفته است که تا پایان فروردین، سه واحد صنعتی به صف مصرف‌کنندگان گاز طبیعی افزوده شد.

کد خبر 747814

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال