Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:20:59 GMT

رسانه ها نقش موثری در مطالبه گری و نشاط جامعه دارند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۱۳۸۸

رسانه ها نقش موثری در مطالبه گری و نشاط جامعه دارند

کرمان - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت : رسانه ها با انعکاس فعالیت های دستگاههای اجرایی و خدمات به مردم و انتقال مطالبات مردمی به مسئولان نقش موثری در نشاط بخشی جامعه دارند.

علی حسینی روز چهارشنبه در جریان بازید از خبرگزاری ایرنا بمناسبت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد خاطره شهدای خبرنگار از رویکرد اعتدالی و امید آفرینی خبرگزاری جمهوری اسلامی قدردانی کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی نیز هم با نگاه خدمت رسانی بهینه به جامعه هدف که اغلب کارفرمایی و کارگری هستند تلاش دارد تا نیروی کار و تولید نسبت به آینده امیدوار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته حسینی اجتماع نیاز به آینده دارد که دلگرم کار باشد و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه ای و اجتماعی کشور بیش از نیمی از جمعیت ایران را تحت پوشش دارد.
**تامین اجتماعی نقش بی بدلیلی در توسعه دارد
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با تاکید براینکه این سازمان تعهدات سنگینی نسبت به ایجاد زیرساخت های توسعه جامعه هدف خود دارد،تصریح کرد: رسانه ها هم نقش مهمی را در انتقال اطلاعات و آرامش به جامعه ایفا می کنند.
حسینی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نقش بی بدلیلی در توسعه مسائل اقتصادی، اجتماعی،فرهنگی و سیاسی دارد افزود: سازمانی را که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد می تواند همواره مبنای مطالبه گری مردم برای نیازهایشان به این سازمان باشد.
وی ادامه داد: براساس اصل 29 قانون اساسی استفاده از بازنشستگی، فوت، بی سرپرستی، درمان حقی همگانی است و دولت با مشارکت مردم و منابع عمومی موظف است این موارد را برای همه افراد جامعه ایجاد کند.
** ارایه خدمت به یک میلیون و 400 هزار نفر در کرمان
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و 400 هزار جمعیت استان کرمان زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند ،گفت: 108 خانواده مستمر بگیر در سطح استان کرمان ماهیانه مستمری دریافت می کنند.
*450 هزار بیمه شده اصلی در کرمان وجود دارد
وی با بیان اینکه 43 هزار کارفرما در سطح استان ماهیانه لیست به تامین اجتماعی ارسال می کنند؛ گفت: در استان کرمان بالغ بر308 هزار بیمه شده اجباری وجود دارد که در این کارگاه ها مشغول به فعالیت هستند.
حسینی با اشاره به اینکه 450 هزار بیمه شده اصلی در کرمان وجود دارد ، گفت: 146 هزار بیمه خاص به صورت توافقی با سازمان تامین اجتماعی در زمینه های مختلف از جمله بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، قالی بافی، رانندگان و غیره قرارداد دارند.
** انجام 18 نوع خدمات مختلف در تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه علاوه بر درمان در سازمان 18 نوع خدمات دیگر انجام می شود ،خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر شرایط بیمه شدن در سازمان تامین اجتماعی آسان شده و بسیاری از موانع و مشکلات در این مسیر برداشته شده است.
**آمار بیمه بیکاری کرمان پایین تر از میانگین کشوری است
وی از وجود 3هزار و 400 بیمه بیکاری در استان کرمان خبرداد و گفت: خوشبختانه استان کرمان نسبت به میانگین کشوری در این زمینه پایین تر است و این نشان دهنده اشتغال پایدار در استان است.
حسینی با اشاره به اینکه تعداد مستمر بگیری سازمان تامین اجتماعی هفت درصد افزایش داشته است تاکید کرد: ماهیانه 6 هزار و 700 میلیارد تومان در سطح کشور بدون اتکا به پول نفت و مالیات از طریق مشارکت کارفرمایان و بیمه شدگان به تامین اجتماعی پرداخت می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه این سازمان تنها سازمان درآمد هزینه ای در کشور است ،تصریح کرد: بسیاری از خدمات به شکل الکترونیکی برای مردم و کارفرمایان در تامین اجتماعی انجام می شود.
وی افزود: بازرسی ها از کارگارههای مشمول بیمه به شکل الکترونیکی انجام می شود و این امر موجب تضییع نشدن حق حقوق بیمه شدگان می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه 43هزار کارفرما در سطح استان ماهیانه لیست به تامین اجتماعی ارسال می کنند ، گفت: حدود 650 میلیارد تومان معوقه کارفرمایان کرمان به تامین اجتماعی است.
حسینی با اشاره به اینکه برگشت این میزان معوقه در سرعت بخشی بهتر و بیشتر خدمات به جامعه هدف موثر است ، خاطرنشان کرد: ابلاغ ها به کارفرمایان به صورت الکترونیکی انجام می شود و این امر موجب می شود تا کارفرمایان از پرونده مطالباتی خود مطلع شوند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: اصحاب رسانه می توانند با اطلاع رسانی خدمات پرشمار تامین اجتماعی، مردم را از حق و حقوق خود در این سازمان مطلع کنند و از این طریق به آرامش جامعه و از رفت و آمدهای مردم در شعب تامین اجتماعی کمک کنند.
9895/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تامين اجتماعي خبرنگار 97 كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی یک سال اخیر با اقدامات به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات استان چندین تیم تروریستی در استان کرمان مورد ضربه قرار گرفته اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه خوشبختانه سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات اشراف اطلاعاتی خوبی در استان کرمان بر مسائل مختلف امنیتی دارند، گفت: دستگاه قضایی استان همواره حمایت و پشتیبانی از نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی را در دستور کار خود قرار دارد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جمع پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان اظهار کرد:خوشبختانه تعامل، همکاری، هماهنگی و هم افزایی خوبی بین جامعه اطلاعاتی کشور وجود دارد و بایستی این ارتباطات روز به روز تقویت شود.

وی با اعلام اینکه سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان جز رده‌های موفق در کشور است، عنوان کرد: بسیاری از مردم و مسئولان از اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بدلیل محرمانه بودن مطلع نمی‌شوند، اما همواره ما و مردم قدردان اقدامات شبانه روزی و مجاهدت‌های خاموش شما سربازان گمنام امام زمان (عج) در تامین امنیت جامعه هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:دشمن همواره بدنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و تلاش می‌کند در شرایطی که توان حمله نظامی مستقیم به کشور را ندارد از طریق تقویت و تجهیز گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی در کشور ایجاد ناامنی کند و این کار سیستم‌های اطلاعاتی وامنیتی را دوچندان می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی به جنایت دلخراش گلزار شهدای کرمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد:طی یک سال اخیر با اقدامات به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات استان چندین تیم تروریستی در استان کرمان مورد ضربه قرار گرفته اند و قبل از هرگونه عملیات تروریستی عوامل ناامنی شناسایی و دستگیر و تیم‌ها متلاشی شده اند. اما باید تلاش کنیم حتی یک مورد اقدام ناامنی نیز در استان و کشور صورت نپذیرد.

وی به سالروز فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از ماندگارترین تصمیمات امام راحل (ره) دستور ایشان مبنی برتشکیل سپاه پاسداران بود و امروز پس از چند دهه شاهد برکات این تاسیس ماندگار هستیم و مردم به خود می‌بالند که چنین سپاه مقتدری در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد:سپاه پاسداران امروز تنها در بخش نظامی در اوج اقتدار نیست بلکه شاهد اقدامات بسیار بزرگی از سوی سپاه در زمینه‌های مختلفی از جمله محرومیت زدایی و سازندگی در کشور هستیم.

وی گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با دشمن هیچ ابایی ندارد و عملیات غرور آفرین نیرو‌های مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی حاوی پیام مهمی به کشور‌های منطقه و جهان بود و آن اینکه ایران اسلامی در تامین امنیت شهروندانش باکسی مماشات و تعارف ندارد و دشمنان ما این پیام را دریافت کرده اند و قطعا محاسبات دنیا از این پس تغییر خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: اقدامات اخیر نیرو‌های مسلح موجب تقویت انسجام ملی در کشور شده است و باید از این فرصت در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم بهره برد.

وی با بیان اینکه همانگونه که نیرو‌های مسلح ما در عرصه عمل افتخار آفرین هستند، افزود:در عرصه اطلاعاتی نیز نیرو‌های امنیتی ما در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در حال مبارزه با سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های متخاصم هستند.

صدور آراء قاطع از سوی قضات موجب ایجاد امید در جامعه می‌شود

رئیس سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان نیز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه قضایی همواره به ما در انجام ماموریت‌ها کمک کرده است و نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت آمیز بودن کار‌ها داشته است.

وی اظهار کرد: در پرونده‌های امنیتی و بزرگ صدور آراء قاطع از سوی قضات شجاع و انقلابی استان کرمان موجب ایجاد امید در جامعه و انگیزه برای همکاران ما برای انجام سایر ماموریت‌ها در سازمان اطلاعات سپاه استان می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • اختتامیه بیست ویکمین المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • اختتامیه ۲۱ المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سی سخت