Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@09:05:56 GMT

ترفند‌های شیک‎پوشی برای خانم‌ها

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۱۷۶۴

ترفند‌های شیک‎پوشی برای خانم‌ها

هر فردی استایل مخصوص به خود را دارد اما چه تفاوتی در نحوه لباس پوشیدن آنهاست که یکی از نظر ما خوش تیپ و دیگری شلخته به نظر می آید؟ داشتن ظاهری آراسته، ما را در نظر دیگران جذاب تر و محبوب تر خواهد کرد، از این رو باید در نحوه لباس پوشیدن مان نهایت دقت را به کار گیریم. آیا می دانید برای شیک بودن چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا ترفندهای شیک تر شدن ظاهر خانم ها را به شما بیاموزیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیفی با کیفیت به دست بگیرید

کیف یکی از اکسسوری هایی ست که بسیار به چشم می آید و می تواند روی ظاهرتان تاثیر مثبت یا منفی بگذارد. از این رو بهتر است که در انتخاب آن نهایت دقت را به کار برید. از آنجا که یک کیف را سالیان سال هم می توانید به دست بگیرید، بهتر است به دنبال کیف هایی باکیفیت بالا باشید. معمولا کیف های دستی را برای محیط های کاری و کیف های دوشی را برای گشت و گذارهای بیرون از خانه استفاده می کنند.

اگر می خواهید شیک تر از همیشه توی چشم باشید، کیفی به رنگ خنثی مانند کرم، طوسی یا مشکی را انتخاب کنید.

اگر جنس کیف تان چرم است، هر از چند گاهی آن را با جلادهنده های چرم براق کنید. در زمان هایی هم که کیف تان را استفاده نمی کنید، آن را در جعبه یا نایلونی قرار دهید تا از گرد و غبار دور بوده و به مرور زمان فرم خود را از دست ندهد.

مدل به دست گرفتن کیف تان هم اهمیت زیادی دارد. اگر به دست های ستاره های هالیوود دقت کرده باشید، خواهید دید که آنها کیف را روی آرنج شان نگه می دارند. با این حالت شیک تر از همیشه به نظر خواهید آمد.

 

عطر بزنید

حتی اگر جذاب ترین تیپ را هم داشته باشید، بدون زدن عطر، ظاهر شما تکمیل نخواهد شد. قبل از بیرون رفتن از خانه، مقداری از عطر را روی پوست تان(نه روی لباس یا مو) بزنید. مچ دست، آرنج و گردن از نقاطی هستند که بوی عطرتان را به خوبی پراکنده می کنند.

مراقب باشید که عطر را در نواحی از بدن که به کرم های معطر آغشته است، نزنید، زیرا اسانس های آن با هم مخلوط شده و بوی ناخوشایندی را تولید می کنند. پس بهتر است که قبل از عطر زدن، از مرطوب کننده های بدون بو یا روغن بادام استفاده کنید.

 

زیورآلات تان تیره و سنگین باشد

اکسسوری می تواند ظاهر شما را تکمیل کند، به شرط آنکه به درستی انتخاب شوند. سعی کنید که از آویزان کردن اکسسوری هایی از جنس پلاستیک خودداری کنید و به جای آن زیورآلات کریستالی به کار برید.

رنگ زیورلات نیز تاثیر زیادی بر ظاهرتان خواهد داشت. به جای زیورآلات روشن براق، بهتر است که از رنگ های تیره تر استفاده کنید. این را هم اضافه کنیم که زیورآلات سنگین بیشتر از زیورآلات سبک توش چشم خواهند بود.

جدا از آن، کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از زیورآلات در لاغر نشان دادن افراد بسیار موثر است. بنابراین اگر اندام چاقی دارید، می توانید به کمک این اکسسوری با یک تیر، دو نشان بزنید.

 

کت چرم بپوشید

مهم نیست که چه به تن دارید، پوشیدن یک کت چرم روی لباس تان می تواند ظاهر شما را شیک تر از همیشه نشان دهد. فقط باید به دنبال کتی باشید که کیفیت بالایی داشته باشد و سالیان سال روی تن تان دوام آورد. کت های مشکی، سرمه ای و کرم هیچگاه از مد نمی افتند و به راحتی با دیگر رنگ های لباس ست می شوند، بنابراین انتخاب خوبی برایتان خواهند بود.

 

جزییات را فراموش نکنید

شاید فکر کنید که جزییات در ظاهر شما اهمیت چندانی ندارد، اما کاملا برعکس است. حتی اگر شما تیپ کاملی داشته باشید اما گوشه ای از لباس تان لک باشد، به بیانی تمام زحمت هایتان را هدر داده اید. بنابراین از پوشیدن لباس های لک، سوراخ، پرز دار، دکمه های افتاده و... خودداری کنید زیرا هر چقدر هم که کوچک باشند، باز به چشم می آیند.

 

دور رنگ های خاکی را خط بکشید

از پوشیدن لباس هایی به رنگ خاکی خودداری کنید. اگر چه پوشیدن لباس های قهوه ای یا کرم رنگ، به این دلیل که به سادگی با دیگر رنگ ها ست می شوند، ساده است، اما اگر می خواهید شیک تر به نظر آیید، لباس هایی با رنگ های پاستلی و بولد به تن کنید.

 

لباسی با طرح های محو و بی رنگ نپوشید

در مورد لباس های طرحدار نیز باید با دقت بیشتری عمل کنید. برخی از طرح ها مانند طرح پلنگی، سبکی کلاسیک دارند و هیچگاه از مد نمی افتند اما برخی دیگر ممکن است از جذابیت تان بکاهد. به عنوان مثال اگر طرح گل را انتخاب می کنید، از گل های رنگ پریده و محو با رنگ های خنثی دوری کنید، به جای آن طرح های هندسی و راه راه با رنگ های پررنگ و روشن را انتخاب کنید تا بر طراوت و زیبایی ظاهر شما بیافزاید.

 

سر تا پا سفید به تن کنید

هر کسی جرات این که لباس هایی سر تا پا سفید به تن کند را ندارد، از این رو که این رنگ لباس به سادگی کثیف یا لک می شود. اما اگر می خواهید شیک بودن تان را ثابت کنید، این تیپ را امتحان کنید. البته مراقب باشید که هنگام خوردن غذا تمام زحمات تان نقش بر آب نشود.

 

لباس های پلی استری را کنار بگذارید

جنس لباس نیز از گزینه هایی ست که می تواند بر کیفیت ظاهر شما تاثیرگذار باشد. بنابراین هنگام انتخاب لباس، به جنس آن توجه کنید. لباس های پلی استری انتخاب خوبی برای شما نیستند، بنابراین دور آنها را خط بکشید و به جایش به دنبال لباس های پشمی، نخی یا کتانی باشید.

 

به سبک مینیمال آرایش کنید

اگر اهل آرایش نیستید که هیچ، اما اگر عادت دارید که هر روز آرایش کنید، بهتر است که از آرایش زیاد خودداری کنید. هر چه آرایش تان کمتر و طبیعی تر باشد، زیباتر است. البته ناخن ها را فراموش نکنید. ناخن های بدون لاک بسیار زیباتر از دست هایی با لاک های نصفه نیمه و کنده شده است.

منبع: برترین ها

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این نقاشی چگونه تاریخ پارچۀ «جین آبی» را تغییر می‌دهد؟ (+عکس)

منشا یکی از محبوب‌ترین انواع پارچه جهان به تازگی موضوع بحث شده است، چون بر اساس جزییات موجود در یک نقاشی قدیمی، منشاأ جین به ایتالیای قرن هفدهم بازمی‌گردد، یعنی ۲۰۰ سال قبل از «اختراع» آن در آمریکا! 

به گزارش فرادید، جین آبی که تقریبا به نمادی از زندگی سنتی آمریکایی تبدیل شده، در حال حاضر از جهت منشاء و سرآغازهای شکل‌گیری‌اش محل بحث واقع شده است؛ خیلی‌ها هنوز هم معتقدند یک مهاجر آلمانی به نام لِوی اشتراوس، نخستین بار ایده درست کردن لباس کار از این پنبه محکم را در سانفرانسیسکو ئ در حدود ۱۵۰ سال پیش مطرح کرده است. اما نظرات دیگری هم وجود دارند.

اکنون یک گالری به مدیریت مائوریتزیو کانسو، دلال بین‌المللی آثار هنری، برای کمک به شناسایی نقاش ناشناسی که متخصص صحنه‌های خیابانی بوده و افراد فقیر شمال ایتالیا را با لباس‌های جین آبی به تصویر می‌کشیده، تحقیقات بیشتری انجام داده است.

یکی از ده تابلوی این استاد ناشناس که لقبش را «استاد جین آبی» گذاشته‌اند، «زن گدا با دو بچه» نام دارد. شخصیت مرکزی این تابلو، چیزی به تن دارد که به نظر یک دامن جین فرسوده است.

این تابلو نیز که «خیاطی مادر با دو فرزند» نام دارد، اثر دیگری از همان نقاش ناشناسی است که نقاشی «زن گدا» را کشیده است. در این نقاشی هم حضور جین آبی به وضوح دیده می‌شود.

وِرونیک دامیان از گالری کانسو در پاریس گفته است: «متأسفانه، ما هیچ نظریه جدیدی در مورد اینکه استاد شلوار جین آبی چه کسی بوده، نداریم. سرنخ‌ها هنوز نشان می‌دهند این هنرمند بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در اواخر قرن هفدهم در لمباردی گذرانده، هرچند دلایلی وجود دارد که فکر کنیم او جای دیگری آموزش دیده است». 

شش ماه پیش، شهر ساحلی جنوا که ادعا می‌کند مهد شلوار جین است، ادعای خود را با نمایشگاه بزرگی به نام «جنوا جین» به نمایش گذاشت. مارکو بوچی، شهردار این شهر گفت: «ما در جنوا آماده‌ی میزبانی رویدادی هستیم که منجر به کشف مجدد یکی از معروف‌ترین پارچه‌ها و لباس‌های جهان خواهد شد که ریشه‌های آن به طور جدایی‌ناپذیری با شهر ما مرتبط است.»

اما داستان آمریکایی شلوار جین به ساخت راه‌آهن در آمریکای شمالی و رشد معدن‌کاری و کار دامداری برمی‌گردد. طبق برخی روایت‌ها، شلوار جین آبی روز ۲۰ می‌۱۸۷۳ متولد شد؛ زمانی که لِوی استراوس و جیکوب دیویس، خیاط نوادایی، حق ثبت اختراع ایالات متحده را برای به کار بردن پرچ برای شلوار کار مردان به دست آوردند.

این محصول اکنون صنعتی به ارزش ۹۱ میلیارد دلار در سال است. شلوارهای جین بعداً به رنگ آبی معروف تولید شدند و شرکت لیوایز تا سال ۱۹۶۰ آن‌ها را شلوار کار کمری می‌نامید نه جین. 

برد پیت در فیلم «روزی روزگاری هالیوود»؛ لباس جین بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ غیررسمی آمریکایی به حساب می‌آید

اما از طرف دیگر فرانسوی‌ها هم ادعاهای خودشان را دارند؛ آن‌ها استدلال می‌کنند جین از شهر Nîmes می‌آید، جایی که یک پارچه پنبه‌ای ترکیب شده با پشم و ابریشم به‌عنوان «serge de Nîmes» شناخته می‌شد. طبق این داستان، این پارچه برای بادبان کشتی‌ها و لباس ملوانان به اندازه کافی محکم بود. 

این کشمکش فرهنگی در حالی رخ می‌دهد که جین آبی هنوز و همراه در تمام صفحات مد دیده می‌شود. این علاقه هرگز از بین نمی‌رود، حتی برخی از استایلیست‌ها یا طراحان مد در حال حاضر برای نشان دادن اعتقاد واقعی‌شان به جین آبی، نه تنها از پوشیدن جین دوتکه (بالاتنه و پایین تنه از جنس جین آبی)، بلکه از جین سه تکه هم حمایت می‌کنند. 

فقط در کره شمالی شلوار جین برای همیشه از مد افتاده است. در این کشور کمونیستی، زمان پخش یک قسمت از یک برنامه بی‌بی‌سی با موضوع باغبانی که آلن تیچمارش مجری آن بود، شلوار جین او به دلیل ارتباطی که با فرهنگ آمریکا و غرب داشت، تار نشان داده شد. 

یک بار یک طراح فرانسوی به نام ایو سن لوران گفته بود: «کاش شلوار جین آبی را من اختراع کرده بودم، چون دارای روح، تواضع، جذابیت، سادگی و همه چیزهاییست که من دوست دارم در تمام لباس‌هایم ببینم.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چند ترفند تشخیص فلفل تند از شیرین (فیلم)
  • رنگ لباس تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان
  • این نقاشی چگونه تاریخ پارچۀ «جین آبی» را تغییر می‌دهد؟ (+عکس)
  • عکس | تصویری متفاوت از گلاره عباسی با شتر و لباس جنوبی
  • این نقاشی تاریخ پارچه «جین آبی» را تغییر داد؟
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفند‌هایی برای پایان دادن به اختلافات زناشویی
  • طرز تهیه نان خامه‌ای به سبک قنادی با تمامی ترفند‌ها (فیلم)
  • شش ترفند برای پخت یه جوجه کباب اعلاء
  • ترفند از بین بردن کف روی آب گوشت در حال پخت | گوشت را با آب سرد بپزیم یا گرم ؟
  • (ویدئو) روش عجیب کوتاه کردن مو با احتمال مرگ ۵۰- ۵۰!