Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن چاوشی گفته اگر مجوز انتشار «ابراهیم» تا ۲۰ مرداد صادرنشود، این آلبوم را که کپی رایت بین المللی دارد، منتشرمی کند. از سوی دیگر شورای نظارت و ارزشیابی بر شعر و ترانه وزارت ارشاد از اصلاحیه بر۵ قطعه شعر این آلبوم خبر می دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، محسن چاوشی، خواننده محبوب پاپ کشورمان امروز چهارشنبه 17 مرداد با انتشار پستی در اعتراض به تاخیر صدور مجوز آلبوم جدیدش با نام «ابراهیم» در صفحه اینستاگرام اش نوشت: «با سلام؛ در ابتدای فعالیتم بعد از شش سال تلاش برای دریافت مجوز و فعالیت به صورت رسمی در چهارچوب معیّن همیشه تلاش کرده ام در اصول و قوانین حالا یا موافق یا بعضا مخالف سلایق شخصی ام‌ جهت احترام قدم بردارم اما حالا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

من از مفصل این نکته مجملی گفتم

تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل

نظر به پیگیری های مکرر تهیه کننده و مدیر اجرایی آلبوم «ابراهیم» تا این لحظه موفق به دریافت مجوزات از وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نشدیم.با توجه به وقفه طولانی مدت و احترام به مخاطبینم و جهت دل گرمی این روزهای سخت به اتفاق تهیه کننده تصمیم به انتشار آلبوم در مرداد ماه گرفتیم. بدیهی است که تا تاریخ ۲۰ مرداد ماه مثل ۹ ماه پیش منتظر میمانیم در غیر اینصورت با احترام تقدیم خواهد شد. شایان ذکر است آلبوم دارای کپی رایت بین المللی است و قوانین حق و حقوق مولفین و مصنفین رعایت خواهد شد.من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است»

 

پس از انتشار این پست ابوالفضل صادقی نژاد، مدیر شورای ارزشیابی و نظارت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگفتگویی با خبرگزاری مهر درباره اعتراض محسن چاووشیبه تاخیر در انتشار این آلبوم گفت: در تاریخ ششم مرداد ماه سال ۹۶ با شماره ثبت ۹۶.۱۴۹۵ هفت قطعه در قالب آلبومی با عنوان «ابراهیم» از سوی موسسه طرف قرارداد با آقای چاوشی در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شد. پس از ثبت این آلبوم ما طبق روال اداری و قانونی روز ۱۸ مرداد ماه این آثار را به شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی ارسال کردیم که پس از بررسی ۲ قطعه تایید و پنج قطعه نیز اصلاحیه خورد. پس از اعلام این موضوع به موسسه ارسال کننده آلبوم، تاکنون هیچ اقدامی برای اصلاحیه موارد یاد شده انجام نگرفته بنابراین اگر ۹۰ ماه هم این موضوع از سوی موسسه تولیدکننده آلبوم راکد بماند، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی به این آلبوم نمی دهد زیرا پرونده هنوز به طور کامل تایید نشده است. وقتی شما برای دریافت گواهینامه رانندگی به مراجع مربوط مراجعه می کنید و آن مرجع به شما اعلام می کند که شما با عینک می توانید گواهینامه بگیرید و در غیر این صورت به شما گواهینامه اعطا نمی شود آیا در آنجا هم می توان گفت چرا بدون عینک به من گواهینامه ندادند؟ گر آقای چاوشی و موسسه تولیدکننده آلبوم نسبت به روند صدور مجوز شکایت یا انتقادی دارند قطعا شرایط برای تجدیدنظر وجود دارد کما اینکه پروسه صدور مجوز در دوره قبلی دفتر موسیقی انجام گرفته بود بنابراین ایشان به طور کامل حق قانونی داشت با ارسال نامه به مدیریت دفتر موسیقی فرصتی برای دفاع و تجدیدنظر روی رای شورای شعر و ترانه داشته باشد. اصلا شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی یک روز را به چنین مواردی اختصاص داده که دوستان در مسالمت آمیزترین شکل ممکن نسبت به تجدیدنظر در آرای شورا پیگیری های لازم را انجام دهند.

 

با پاسخ ابوالفضل صادقی نژاد، مدیر شورای ارزشیابی و نظارت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این اعتراض محسن چاووشی باید تا 20 مرداد منتظربود و دید که آیا این خواننده مشهور پاپ آلبوم «ابراهیم» را بدون مجوز پخش می کند یا همچنان منتظر می ماند تا با اصلاحیه این آلبوم را منتشر کند .

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس روز خبرنگار خبرگزاری شبستان تحریم ایران رسانه علی لاریجانی حسن روحانی سبک زندگی منتظرانه آمریکا آلبوم ابراهیم اصلاحیه محسن چاووشی انتشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

ایسنا/یزد معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در استان و معافیت این آموزشگاه‌ها از پرداخت مالیات، اعلام کرد: افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه این آموزشگاه‌ها به وزارت ارشاد پیشنهاد شده است.

  «سیدعباس دهقان» در نشست با مدیران مسئولان آموزشگاههای آزاد هنری استان افزود: مطابق بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی در عین حال تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معافیت از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاههای آزاد هنری استان اظهار کرد: در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز کردن آموزشگاه‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه‌ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاههای آزاد هنری انجام می شود.

معاون هنری و سینمایی استان، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاهها تاکید کرد و گفت: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه http://sso.farhang.gov.irرا انجام دهند.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارایه گزارشهای سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنرهای سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند