Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@21:57:30 GMT

تله‌ای که صهیونیست‌ها در آن گرفتار شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۲۰۶۱

تله‌ای که صهیونیست‌ها در آن گرفتار شدند

وقتی فرمانده تیم درِ آپارتمانی در ساختمان ۴ طبقه را شکست، عناصر حزب‌الله صهیونیست‌ها را با حملات سنگین خود غافلگیر کردند.

خبرگزاری تسنیم: مرور خاطرات جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی ضد حزب‌الله لبنان تنها به معنی تکرار خاطرات زیبای تاریخی نیست، بلکه زنده نگه داشتن یکی از نقاط عطف عملکرد و تاثیرگذاری مقاومت در لبنان است که همچنان پیامد‌های خود را در منطقه دارد و بخشی جدایی‌ناپذیر از موازنه قدرت بازدارنده در برابر دشمن صهیونیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این جنگ باعث شد اسرائیل محدودیت قدرت و توان خود برای استفاده از ابزار نظامی را بشناسد.

آنچه در این مجموعه مطالب مورد بررسی قرار می‌گیرد، یادداشت‌های علی شهاب تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه است که در پایگاه خبری شبکه ماهواره‌ای المیادین به مناسبت سالروز جنگ ۳۳ روزه منتشر شده است.

در روز چهارم آگوست ۲۰۰۶ نیرو‌های کماندوی دریایی رژیم صهیونیستی (شیطیت) عملیات نفوذ زمینی خود را در سواحل صور انجام دادند. این عملیات شبیه عملیاتی بود که در سال ۱۹۷۹ در نزدیکی منطقه انصاریه انجام شده بود. هدف از این عملیات ترور یا بازداشت یکی از فرماندهان حزب‌الله بود که مسئول پرتاب موشک به سمت شهر الخضیره بود.

برنامه‌ریزی برای این عملیات یک هفته قبل از اجرای آن به طول انجامید. گفته می‌شد این عملیات می‌تواند چهره جنگ را تغییر دهد. تیمی از شاباک مسئول انجام این ماموریت شدند و مسئولیت نظارت بر آن به «ژنرال دودو بن بعضت» فرمانده نیرو‌های هوایی رژیم اسرائیل سپرده شد.

عناصر یگان شیطیت وارد سواحل شمالی شهر صور شدند و چند ساعت در سکوت به سمت مناطقی که هدف مورد نظرشان در آنجا حضور داشت، حرکت کردند. در ساعت ۳ بامداد عناصر عملیات کننده از جمله فرمانده یگان در ۳ تیم یک منزل مسکونی متشکل از ۱۶ آپارتمان را محاصره کرده بودند. تیم عملیات کننده بار‌ها مأموریت یورش به این ساختمان را تمرین کرده بودند.

بلافاصله بعد از آنکه فرمانده تیم درِ آپارتمان مورد نظر در ساختمان ۴ طبقه را شکست، عناصر حزب الله لبنان آن‌ها را با حملات سنگین خود غافلگیر کردند. بلافاصله فرمانده یگان اسرائیلی از ناحیه سینه به شدت زخمی شد.

رزمندگان حزب‌الله لبنان و عناصر یگان مذکور در یک آپارتمان وارد جنگ مستقیم شدند و درگیری‌های شدید میان آن‌ها با استفاده از سلاح‌های انفرادی و نارنجک‌های دستی انجام شد. آپارتمان پر از دود شده بود و عناصر نظامی رژیم صهیونیستی نمی‌دانستند چه کسی داخل آپارتمان است. آن‌ها حتی نمی‌دانستند هدفی که به دنبال آن بودند، همچنان در داخل آپارتمان است یا از آن خارج شده است.

در محیط پیرامونی ساختمان مسکونی نیز درگیری‌های شدیدی بین عناصر مقاومت و گروه‌های تامین صهیونیست‌ها ایجاد شده بود. نظامیان رژیم صهیونیستی خود را در محاصره آتش نیرو‌های حزب‌الله دیدند و به این ترتیب عملیات ویژه‌ای که قرار بود چهره جنگ را تغییر دهد، به یک عملیات نجات پیچیده برای نظامیان اسرائیل تبدیل شد.

ارتش اسرائیل بلافاصله با استفاده از کشتی‌های جنگی و بالگرد‌های یسعور تلاش کردند نیرو‌های عملیات کننده را از منطقه خارج کند. در آن شب نظامیان صهیونیستی در خیابان‌های اطراف دیده می‌شدند که برانکارد‌هایی برای انتقال ۸ مجروح اسرائیلی را حمل می‌کردند. اما هیچ یک از رهبران حزب‌الله در این عملیات آسیبی ندیدند.

منبع: فردا

کلیدواژه: 33 روز جنگ اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷ نفر گرفتار در مناطق سیلابی و ارتفاعات دیزج دیز خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در پی دریافت گزارشى مبنی بر گرفتاری ۷ نفر از اهالی بومی در ارتفاعات دیزج دیز خوی شهرستان خوی، تیم امداد نجات هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود:  نجاتگران با حضور به موقع در اين عملیات و با توجه به صعب العبور بودن مسیر‌ و باتلاقی شدن معبرها به علت بارش زیاد باران در نهایت با استفاده از تراکتور توانستند همه نفرات حادثه دیده را که در میان آنها زنان و کودکان هم بودند را از ارتفاعات و مسیل های سیلابی نجات داده و به منطقه امن منتقل کنند.

وی در ادامه گفت: در این عملیات اقلام زیستی در میان حادثه دیدگانی که برای جمع آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات صعود کرده و گرفتار شده بودند، توزیع شد.

دیگر خبرها

  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی؛ امدادرسانی به ۵ هزار نفر
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۵ هزار نفر
  • امدادرسانی به ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی طی ۴ روز
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در ارتفاعات اکوزداغی هریس
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • نجات ۷ نفر گرفتار در مناطق سیلابی و ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم