Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@11:25:21 GMT

(ویدئو) الاغی که عاشق موسیقی است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۲۱۸۴

(ویدئو) الاغی که عاشق موسیقی است

الاغی که عاشق موسیقی است از گیتار نواختن یک موزیسین لذت می‌برد.  
به گزارش ایران آنلاین به نقل از دیلی میل، «کریستوفر آموئوسو» مدت یک سال است که در پناهگاه حیوانات در کالیفرنیا برای حیوانات گیتار می‌نوازد.  
گریستوفر در این باره گفت: «علاقه حیوانات بخصوص الاغ‌ها به موسیقی شگفت آور است. یکی از الاغ‌ها نسبت به دیگر هم نوعان خود علاقه بیشتری به گیتار دارد و حتی برای شنیدن گیتار سرش را روی شانه من می‌گذارد و به آهنگ گوش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»  

منبع: فرارو

کلیدواژه: حیوانات حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیوان تنبل درختی (Bradypus) بررسی انواع و میزان خواب این حیوانات (+عکس)

این نوع حیوان همان طور که نامش پیدا است حیوانی بسیار تنبل و کند می باشد، چنگال های بزرگی دارند به طوری که با آن ها از درخت ها آویزان می شوند. این حیوان بیشتر عمرش را روی درخت می گذارند، در همان حالت وارونه می خوابد، غذا می خورد، این حیوان عجیب در آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی یافت می شود همچنین به دو گروه، ۳ انگشتی و ۲ انگشتی نیز تقسیم می شوند.

به گزارش هپی پت، این نوع حیوان عضله های قوی دارند به گونه ای که  درختان و شاخه های زیادی بالا می روند. حیوان تنبل به خوابیدن های مکرر معروف هستند زیرا می توانند ۱۵ الی ۱۷ ساعت در روز بخوابند. همچنین به دلیل ظاهر بامزه مشهور شده اند به طوری که از این نوع حیوان کارتون هم نیز ساخته اند. در واقع تنبل ها کاری جز خوردن و خوابیدن ندارند، به قدری تنبل و بی حرکت هستند که خزه های بسیاری روی بدنشان رشد می کنند.

البته نا گفته نماند وجود و رشد این خزه ها روی بدن به استتار این نوع حیوان کمک می کند. تغذیه این حیوان نیز فرق دارد زیرا فقط یک بار در هفته غذا می خورد و طی این مدت غذا به سختی هضم می شود.

زیستگاه این حیوانات کجاست؟

بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست جهانی تمامی تنبل‌ ها در مناطق گرمسیری و استوایی پوشیده از جنگل ‌های حاره‌ ای پراکنده شده ‌اند. آن ها بیشتر در جنگل ‌های باران خیز آمریکای جنوبی و مرکزی زندگی می ‌کنند و زیستگاه اصلی آن ها در این مناطق می‌ باشد.

در واقع اجداد این حیوانات در گذشته در قسمت‌ هایی از آمریکای شمالی پراکنده بوده ‌اند، اما نسل فعلی این تنبل‌ ها بیشتر در آمریکای مرکزی و جنوبی پراکنده است.

همان طور که گفتیم تنبل‌ ها در تمام روز از درخت آویزان هستند و تمام فعالیت ‌های روزمره خود را نیز به همین حالت انجام می‌ دهند. متأسفانه تعداد زیادی از این تنبل‌ ها اغلب توسط مردم محلی این مناطق شکار شده و از گوشت آن ها تغذیه می‌ کنند و همچنین از پنجه این حیوان برای ساخت زیورآلات استفاده می شود. این عوامل سبب شده که جمعیت تنبل‌ ها متأسفانه در معرض خطر انقراض قرار گیرد و تعداد آن ها روز به روز رو به کاهش می ‌باشد.

انواع تنبل ها در جهان

تنبل ها حیواناتی ساکن در مناطق جنگلی آمریکای شمالی و مرکزی هستند، این حیوان همان طور که از اسمش پیدا است بسیار تنبل و کند می باشد. تنبل ها انواع مختلفی نیز دارند که شامل تنبل های دو انگشتی و تنبل های سه انگشتی می شود. این حیوانات اکنون در حال انقراض اند و تعداد کمی از آن ها باقی مانده است. شما می توانید تمامی عکس های حیوان تنبل را در گوگل تماشا کنید.

تنبل های گلو قهوه ای

این گونه شباهت بسیاری با تنبل های سه انگشتی دارد، تنبل های گلو قهوه ای مانند خانواده خود هر ۷،۸ روز یک بار به زمین می آیند و بودن روی درخت را ترجیح می دهند. دلیل نام گذاری به این اسم وجود موهای تیره در قسمت داخلی گردن، گلوی او می باشد. این گونه حیوان در  با قد ۸۰ سانتی متر و وزن ۵ تا ۶ کیلوگرم در جنگل ها زندگی می کند اما بیشتر عمرش را می خوابد.

تنبل یقه دار

این نوع حیوان نیز مانند خانواده خود بسیار کم تحرک است به طوری هضم غذا در او به سختی صورت می گیرد. آن ها می توانند با سه انگشت خود به تنه درختان بچسبند و وارونه شوند. تنبل های یقه دار در حال حاضر با ۱۰ کیلوگرم وزن و ۷۵ سانتی متر قد در جنگل های آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می کند. البته نا گفته نماند این نوع حیوان بسیار نادر و کم یاب شده است.

تنبل پیگمی

این نوع در مقایسه با خانواده اش بسیار کوچک است به طوری که لقب کوتوله را به خود گرفته است. کوتوله ها علاقه زیادی به خوابیدن و از درخت آویزان شدن دارند همچنین شباهت هایی نیز با تنبل های سه انگشتی در آن ها پیدا می شود. این حیوانات نادر در یک جزیره کوچک، با آرامش زندگی می کنند. در آن جا نیز ترسی از دریده شدن ندارند زیرا فقط خودشان هستند. قد این نوع حیوان ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر است و وزن آن ها به سه کیلوگرم می رسد.

غذا حیوان تنبل چیست؟

این حیوان از برگ درختان تغذیه می کند، به طوری که پس از خوردن حجم زیادی از برگ درختان و گیاهان تا مدت ها از درخت پایین نمی آیند. هضم برگ ها نیز در این حیوانات به سختی انجام می گیرد، به طوری که ممکن است یک ماه بیشتر نتوانند غذای خورده شده را هضم کنند، زیرا برگ درختان بسیار سخت می باشد.

یکی از دلایلی که این حیوانات بسیار کند و تنبل هستند ممکن است تغذیه نادرست آن ها باشد، برگ درختان هیچ گونه انرژی و مواد مغذی وارد بدن این نوع حیوان نمی کند، در واقع برگ درخت نمی تواند برای تنبل ها غذا باشد. تغذیه نیز یکی از عواملی است که در بی انرژی و کند بودن این حیوان تاثیر گذاشته است.

حیوان تنبل درختی چگونه از خود در برابر دشمن دفاع می کند؟

یکی از سوالات جالبی که در رابطه با این تنبل ‌ها مطرح است این که آن ها با وجود این که همیشه آویزان هستند چگونه از خود در برابر دشمنانی که در طبیعت در کمین آن ها هستند، محافظت می ‌کنند. در این رابطه بهتر است بدانید که آنها معمولاً مخفیگاه ‌هایی دارند که در بالای درختان قرار دارد و معمولاً در بیشتر مواقع آنها در مخفیگاه‌ های خود می ‌مانند.

اولین روش آنها برای محافظت از خود در برابر خطر روش استتار می ‌باشد به این معنا که آنها به خوبی می ‌توانند خود را با محیط اطراف تطابق داده و در پوشش مشابه محیط قرار گیرند.

در این شرایط تشخیص و شناسایی آنها کار بسیار سختی به نظر می ‌رسد. به خصوص اینکه معمولاً بر روی پوشش این تنبل‌ها خزه‌ های زیادی تشکیل شده است که آنها را همرنگ محیط سبز جنگلی می ‌کند.

بهتر است بدانید که این جلبک ‌ها بر روی تمامی خزه‌ های تنبل‌ ها پوشیده شده و انواع مختلفی از سوسک‌ ها، کنه ‌ها، پروانه‌ ها و دیگر خزندگان کوچک در آن زندگی می ‌کنند. به گونه ‌ای که می ‌توان گفت این تنبل‌ ها خودشان یک محیط زیست کوچک برای این حشرات محسوب می ‌شوند.

بنابراین اگر یک تنبل را در آغوش بگیرید باید آمادگی مواجهه با انواع حشرات را داشته باشید. تنبل ‌ها با وجود این که بسیار کند حرکت می ‌کنند اما از پنجه، دندان و قدرت بدنی بسیار بالایی برخوردارند. بنابراین آنها زمانی که در مواجهه با یک مهاجم قرار گیرند با پنجه خود به او ضربه زده و با استفاده از دندان‌ های تیز و بلندی که دارند مهاجم را گاز می‌ گیرند.

جدول اطلاعات

ما در این جا به بررسی اطلاعات در مورد حیوان تنبل می پردازیم

موضوع حیوان تنبل
انواع تنبل ها تنبل گلو قهوه ای، تنبل یقه دار، تنبل پیگمی
غذا حیوان تنبل چیست این حیوان از برگ درختان تغذیه می کند
میزان خواب تنبل ها تنبل ها می توانند ساعات بسیاری را در روز خواب باشند به طوری که ۱۵ الی ۲۰ را به صورت مداوم بخوابند
نام علمی حیوان تنبل Bradypus
حیوان تنبل چند ساعت در روز می خوابد؟

تنبل ها می توانند ساعات بسیاری را در روز خواب باشند به طوری که ۱۵ الی ۲۰ را به صورت مداوم بخوابند. بر اساس تحقیقات این نوع حیوان هم نیز مانند انسان ها به ساعات خوابی متعادل بین ۷ تا ۹ ساعت نیاز دارد، اما تنبل ها خواب را به هر گونه فعالیت دیگری ترجیح می دهند.

خواب زیاد آن ها باعث شده است نتوانند به فعالیت های دیگری مانند جفت گیری بپردازند، به همین دلیل فقط برای شنا کردن و هضم غذا به زمین می آیند. بر اساس اطلاعات به دست آمده و مشاهدات تنبل ها هنگامی که می میرند به صورت وارونه از درخت باقی می ماند و تغییری در حالتشان ایجاد نمی شود. در واقع حالت طبیعی این حیوان آویزان شدن از درخت است و در همان موقعیت نیز به خواب می روند.

این حیوان به خواب زمستانی هم می رود؟

حیوان تنبل به خواب زمستانی نمی رود اما روزی ۱۵ الی ۲۰ ساعت می خوابد. با این که ساعت خواب او با یک انسان بالغ یکسان است خود به خوابیدن بیشتر اصرار می ورزد، زیرا جز خوابیدن هیچ کار دیگری ندارد. این خستگی مفرط به دلیل تغذیه از برگ های درختان است زیرا در برگ درختان مواد مغذی وجود ندارد، تنبل اغلب از درخت آویزان است به طوری که به صورت وارونه می خوابد، هنگامی که نیز به خواب می رود ضربان قلبش کند می شود و آرام تر نفس می کشد.

مدت زمان بارداری و تعداد توله های این حیوان چگونه است؟

جالب است بدانید که تنبل‌ ها عمل جفت‌ گیری و تولید مثل خود را دقیقاً در همان وضعیت وارونه‌ ای که هستند انجام می‌ دهند. این حیوانات آن قدر تنبل هستند که اگر جنس مخالفی در اطراف خود ببینند برای جفت ‌گیری اقدام می‌ کنند. در غیر این صورت و در صورت دور بودن مسافت آنها از انجام این عمل منصرف می‌ شوند. یک ماده تنبل در هر سال یک بار باردار شده و مدت بارداری او حدود شش ماه می‌ باشد. آنها در هر دوره از بارداری خود یک نوزاد به دنیا می‌ آورند.

جالب‌ تر اینکه تنبل‌ ها برای زایمان نیز در همان حالت وارونه اند و نوزاد متولد شده آنقدر پنجه‌ های قوی دارد که محکم به بدن مادرش می ‌چسبد‌. نوزاد تازه متولد شده حدود شش ماه به همراه مادر در حالی که به مادرش چسبیده زندگی می‌ کند در این دوره که به آن دوره پیوند می‌ گویند فرزندان روش صحیح زندگی کردن را از مادر یاد گرفته و رشد می‌ کنند تا زمانی که به طور کامل مستقل شوند و پنجه‌ های او آنقدر قوی شده باشند که او قادر باشد از پنجه ‌های خود آویزان شود. البته بچه ‌هایی که مستقل شده و از مادر جدا می ‌شوند معمولاً در همان محدوده قلمرو مادر باقی می‌ ماند و همچنان با والدین خود در ارتباط می‌ باشند.

آیا حیوان تنبل درختی در ایران هم وجود دارد؟

همانطور که گفتیم تمام گونه‌ های تنبل درختی که در جهان شناسایی و ثبت شده‌ اند در قسمت ‌های آمریکای مرکزی و جنوبی پراکنده شده‌ اند. در واقع آنها برای زیست و بقا به جنگل ‌های گرمسیر و باران زا مانند جنگل‌ های استوایی احتیاج دارند.

در حالی که چنین زیستگاهی برای آنها در ایران فراهم نیست .طبق گزارش سازمان محیط زیست ایران هیچ یک از گونه ‌های تنبل درختی در ایران زندگی نمی ‌کنند و طبیعت کشور ایران زیستگاه این حیوان نمی ‌باشد

حیوان تنبل در زوتوپیا از چه نژادی بود؟

انیمیشن زوتوپیا (زوتوپیا در وکیپدیا) داستان حیوانات شهری را بیان می کرد که جریانات بسیاری داشتند، تنبل ها نیز همان کارمند های اداری شهر بودن که با کند ترین حالت ممکن به کار ها رسیدگی می کردند. حیوان تنبل خنده دارترین موجود در آن شهر بود، در واقع آن شخصیت کارتونی همان حیوان تنبل واقع در جنگل های  آفریقا است که از درخت ها آویزان می شود. این نوع حیوان را که در کارتون تماشا کردید، در جنگل های آمریکای جنوبی و مرکزی نیز زندگی می کند. این تنبل ها به ندرت از درخت پایین می آیند و خوابیدن را بیشتر از هر چیزی ترجیح می دهند.

حیوان تنبل خانگی هم داریم؟

حیوان تنبل معمولا نمی تواند خانگی باشد زیرا این نوع حیوان به طبیعت نیاز دارد، او از درخت ها به صورت وارونه آویزان می شود و در همان حالت نیز از برگ درختان تغذیه می کند. ویژگی که این حیوان را خاص و متمایز کرده است کندی و آهستگی او است، به طوری که فقط برای مواقع ضروری از درختان پایین می آیند.

همچنین ظاهر بامزه او را به یک حیوان دوست داشتنی و پر طرفدار تبدیل کرده است، این حیوانات در باغ وحش ها هم نگهداری می شوند، همچنین می توانند به خوبی با بازدید کنندگان ارتباط بگیرند. این حیوانات بامزه و خنده دار با انسان ها رابطه خوبی دارند، در بعضی گونه های تنبل سازگارترین آن ها به حیوانات خانگی نیز تبدیل شده اند. این حیوانات به قلقلک واکنش های خوبی نشان می دهند همچنین به شنا کردن در آب علاقه بسیاری دارند.

افراد بسیاری به نگهداری از این حیوان علاقه دارند زیرا این حیوان می تواند با مردم نیز زندگی خوبی داشته باشند، برای نگهداری و مراقبت از حیوان تنبل باید شرایط به خوبی فراهم شود تا با محیط جدید زندگی خود سازگار بشوند. شما نیز می توانید عکس های حیوان تنبل را از گوگل تماشا کنید.

بهترین اسم برای تنبل

نام تنبل برای این حیوان به دلیل کندی و آرامی او انتخاب شده است. این حیوان بسیار آهسته حرکت می کند به طوری که جز در مواقع ضروری از درخت پایین نمی آید. در واقع تنبل بهترین اسم برای این حیوان است، زیرا به قدری کند است که خزه های بسیاری روی بدن او رشد می کند، در واقع این خزه ها به استتار بهتر این حیوان کمک می کند حتی حشراتی نیز از این خزه ها تغذیه می کنند.

با توجه به ویژگی های گفته شده تنبل بهترین و مناسب ترین اسم برای این حیوان است. شما  می توانید فیلم این نوع حیوان را از گوگل نیز تماشا کنید و از دیدن این حیوان بامزه لذت ببرید.

بچه حیوان تنبل

جفت گیری این حیوان نیز به سختی انجام می گیرد زیرا اگر هم نوعش در نزدیکی او نباشد از این کار صرف نظر می کند. تنبل ها روی درختان به همان صورت وارونه جفت گیری می کنند، به طوری که حتی برای به دنیا آوردن بچه محل زندگی خود را ترک نمی کند. این حیوان اغلب یک بچه به دنیا می آورد. 

بچه تنبل نیز پس از به دنیا آمدن با چنگال های محکم و قوی به مادر خود می چسبد. بچه تنبل ها ۹ ماه روی بدن مادرشان زندگی می کنند، این وابستگی تا زمانی که بتوانند روی پای خود بایستند قطع نمی شود. بچه تنبل ها پس از ۹ ماه می توانند از مادر خود جدا بشوند و به صورت مستقل زندگی کنند. این بچه تنبل ها از زمان تولد بزرگ هستند و در ۲ سالگی اندازه بزرگسالان می شوند.

جنگ حیوان تنبل

حیوان تنبل زمینی نیست به همین دلیل بیشتر وقت خود را روی درختان می گذراند، همچنین شرایط جنگل ها نیز آن ها را از روی زمین بودن می ترسانند، در جنگل ها حیوانات درنده بسیاری وجود دارد که می توانند برای این حیوان خطر ساز باشد. البته نا گفته نماند تنبل ها هنگامی که احساس خطر بکنند می توانند سرعت خود را زیاد کنند و از درختی به درخت دیگر جا به جا شوند.

عقاب، مار و پلنگ شکارچیان اصلی تنبل ها هستند، این حیوان اگر در آب سقوط کند می تواند طعمه تمساح ها بشود. تنبل ها اغلب صلح طلب هستند و به خوبی می توانند با دیگر حیوانات سازگار بشوند.

خرید حیوان تنبل

کوالا حیوان تنبل یک حیوان خانگی نیز است، بسیاری از افراد این حیوان را به صورت خانگی نگهداری می کنند اما خرید حیوان تنبل بسیار سخت است، زیرا این نوع حیوان هم اکنون در حال انقراض است‌. به طوری که به سختی در ایران یافت می شود.

این حیوان در  جنگل های آمریکای جنوبی و مرکزی زندگی می کند و تعدادی از آن ها نیز در باغ وحش ها نگهداری می شوند. شما می توانید عکس حیوان تنبل درختی را در گوگل تماشا کنید و از دیدن این حیوان تنبل خان لذت ببرید.

اسم علمی حیوان تنبل

تنبل ها حیوانات پستانداری هستند که انواعی مانند تنبل های سه انگشتی و تنبل های دو انگشتی دارند. این نوع حیوانات در دسته کرک دارسانان قرار می گیرند‌. حیوان تنبل به انگلیسی  Bradypus نام دارد،  این نام یک واژه یونانی است که نام علمی این حیوان نیز به شمار می رود. Bradypus به معنی ( حیوانی که آهسته قدم برمیدارد ) است. این حیوان به دلیل  تنبلی بسیار این نام را به خود گرفت، زیرا به قدری آرام و کند است که خزه هایی روی بدن او رشد می کند. گونه های حیوان تنبل زندگی درختی دارند و به ندرت از درختان پایین می آیند.

فرار حیوان تنبل چگونه است؟

حیوان تنبل تمام عمر خود را بر روی درختان زندگی می کند او نیز به صورت وارونه از شاخه ها آویزان می شود. یکی از دلایلی که این نوع حیوان از درختان پایین نمی آیند این است که ممکن است طعمه حیوانات درنده قرار بگیرند، اما اگر در شرایطی باشند که خطری آن ها را تهدید کنند سرعتشان را بالا می برند، به طوری که از درختی به درخت دیگر می روند. این کار را با کمک چنگال های بزرگ و قوی خود انجام می دهند تا بتوانند از خطری که آن ها را تهدید می کند دور بشوند.

سوالات متداول غذای حیوان تنبل چیست؟

حیوان تنبل از برگ های سخت درختان تغذیه می کند.

حیوان تنبل چند ساعت در روز می خوابد؟

این حیوان ۱۵ الی ۲۰ ساعت در روز می خوابد.

انواع حیوان تنبل چیست؟

تنبل شامل دو نوع سه انگشتی و دو انگشتی می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نهنگ یا اژدها؟‌
  • ماجرای کشف ۵۰ کیلو گوشت الاغ در پیتزا فروشی مشهور مشهد + ویدئو
  • بازرسی از عملکرد صنف فروش پرندگان و ماهیان زینتی در گرمسار
  • نام بردن از هایده و معین به عنوان خواننده مورد علاقه علی پروین و حسن روشن در صداوسیما + ویدئو
  • عجایبِ «اختاپوس‌ها»؛ حیوانات احمق ارسطو که با دست‌هایشان فکر می‌کنند!
  • (تصاویر) از ساختمان شهرداری تا الاغ‌های حمل زباله در عصر قاجار
  • حیوان تنبل درختی (Bradypus) بررسی انواع و میزان خواب این حیوانات (+عکس)
  • (ویدئو) اقدام عجیب گروه راک انگلیسی با استفاده از صدای «بنان»!
  • زن مسلمان برزیلی در برنامه محفل؛ کامیلا سلستینو (نرگس) آتئیست سابق کیست؟ + ویدئو
  • (ویدئو) برخورد پلیس سوئد با مسافر ایرانی به خاطر حمل «عنبرنسارا»!