Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@03:58:39 GMT

قیمت سهم‌ها در بورس تهران کاهشی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۲۴۱۱

قیمت سهم‌ها در بورس تهران کاهشی شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، امروز برخلاف روزهای گذشته بازار سهام شاهد کاهش قیمت در بسیاری از نهادها بود بطوری که شاخص کل ۲۰۶۲ واحد افت کرد و تا نیمه کانال ۱۳۱ هزار واحدی پایین آمد.

چند مدتی است که با افزایش قیمت دلار روند قیمت‌ها در بازار سرمایه به شدت افزایشی شده و در روزهای گذشته شاخص کل آنقدر کانال‌شکنی کرد تا به قله ۱۳۲ هزار واحدی رسید، در عین حال بسیاری از سهم‌ها در گروه پتروشیمی و فلزات اساسی با صف خرید همراه بودند، اما امروز در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای روند قیمت‌ها رو به افت گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل هم وزن بازار سرمایه امروز با افت ۳۶ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۸ هزار و ۹۱۳ رسید. شاخص آزاد شناور نیز ۱۶۲۴ واحد افت کرد و تا رقم ۱۴۰ هزار و ۳۴۰ پایین آمد، علاوه بر این شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۳۳۵ و ۴۹۸۵ واحد افت کردند.

علی رغم اینکه در روزهای گذشته نمادهایی در گروه فلزات اساسی و محصولات شیمیایی محرک شاخص کل برای افزایش و کانال‌شکنی بودند، امروز این نمادها بیشترین تاثیر کاهنده بر روی شاخص‌های بازار داشتند.

از جمله این نمادها می‌توان به صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پارس و معدنی و صنعتی گل‌گهر اشاره کرد به طوری که هر یک از این نمادها به ترتیب با ۴۳۹، ۲۲۱، ۲۰۸ و ۱۹۴ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند شاخص‌های بازار را به سمت پایین هدایت کنند، اما در طرف مقابل پتروشیمی پارس، ‌ بانک ملت و شرکت ارتباطات سیار ایران به ترتیب با ۹۰، ۵۹ و ۴۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص‌های بازار گذاشتند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی بسیاری از سهم‌ها افت قیمت را تجربه کردند و تعدادی نیز تا بیش از ۴ درصد کاهش قیمت داشتند، در گروه فلزات اساسی نیز نیمی از سهم‌ها با افت قیمت مواجه شدند، در عین حال در گروه خودرو و ساخت قطعات روند قیمت سهم‌ها برخلاف جریان بازار افزاینده بود. تعداد زیادی از سهم‌ها در این گروه توانستند بیش از ۲ درصد افزایش قیمت را تجربه کنند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۶۵۸ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۲۴ هزار و ۳۸۷ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز ۳۲.۵ افت کرد و به رقم ۱۴۹۹.۶۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۴۴۳ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات این بازار به رقم ۶۳۴ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت سهم ها بورس تهران بازار سهام شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟

احمد اشتیاقی کارشناس بورس و اوراق بهادار درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص رشد دو روز اخیر بازار سرمایه گفت: رشد بازار در اثر عملکرد توامان چند عامل بود. به هر جهت در هفته‌های گذشته کاهش شدیدی داشتیم و پس از فروکش کردن تنش‌ها در خاورمیانه و کاهش احتمال درگیری مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی بازار به نوعی در حال اصلاح خود است.

وی ادامه داد: در شرایطی که فضای غبار آلود سیاسی برطرف شده و به نظر می‌رسد که شرایط روبه آرامش می‌رود، بازار خودش را در معاملات چند روز گذشته نشان داد. علاوه بر این قیمت کامودیتی‌ها (کالا‌هایی که به صورت خام و اولیه تولید می‌شوند) روند رو به رو رشدی داشت.

اشتیاقی تاکید کرد: رقابت روز چهارشنبه هفته گذشته در بورس کالا بر سر محصولات فولاد مبارکه بر پایه دلار آزاد ۶۲ هزار استوار بود که این خود نشانه‌ای است که بازار نظر بر سود آوری از محل رشد قیمتی کامودیتی‌ها دارد. اخبار غیر رسمی نیز تصریح می‌کنند که بانک مرکزی از روند تثبیت قیمت ارزی در حال عقب نشینی است و به احتمال زیاد قیمت دلار نیمایی تا ۵۰ هزار تومان اصلاح می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار از مجموعه این عوامل استقبال کرده و طی دو روز گذشته روند مثبتی در رشد شاخص بازار سرمایه شکل گرفت. روند رشد در امروز به دلیل کمبود نقدینگی متوقف شد و از همین رو می‌توان به این نتیجه رسید که انتشار اخبار جدید بورس روز‌های آرامی را داشته باشد.

اشتیاقی گفت: تثبیت شرایط سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی در سامانه مبادله طلا و ارز می‌تواند بازار سرمایه را به تدریج در شرایط صعودی قرار دهد. شایان ذکر است که به تدریج گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها نیز منتشر می‌شود و اگر‌«ای پی اس» در عدد خوبی باشد، روند رشد ادامه خواهد داشت.

تا آخر هفته بازار چگونه خواهد بود

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت آخرین معاملات روز گذشته کمتر از قیمت پایه سهام‌ها بود امروز بازار سهام به سوی ثبات و یا اندکی کاهشی قدم بردارد. همچنین پیش بینی می‌شود که این روند تا پایان هفته ادامه خواهد یافت. شایان ذکر است که مسیر رشد بازار به تداوم آرامش در فضای سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی باز می‌گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟