Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@17:15:49 GMT

ایزدی‌های عراق همچنان آواره کوه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۲۹۸۶

ایزدی‌های عراق همچنان آواره کوه‌ها

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ گروه تروریستی داعش در سال 2015 به سنجار حمله کرد و هزاران زن، دختر و کودک را کشت و تعداد زیادی را نیز به اسارت گرفت. همچنین در این حمله بیشتر خانه‌های اهالی سنجار تخریب شد.

بعد از این حمله، هزاران نفر از مردم سنجار به کوه‌ها پناه بردند و آمارها نشان می‌دهد که حدود 2200 خانواده یعنی تقریبا 10 هزار نفر در چادرهای خود در کوه‌ها به سختی زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نازک خدر 27 ساله یکی از این آورگان است که به کوه‌ها پناه برده است و می‌گوید: ما از سال 2014 سنجار را ترک کردیم و به کوه پناه آوردیم، اما به دلایل مختلفی نتوانستیم به خانه خود بازگردیم. یکی از مهم‌ترین عوامل این است که خانه‌های ما به خاطر بمباران داعش توسط ائتلاف بین‌المللی ویران شده است، همچنین این ترس را داریم که داعش دوباره حمله کند و ما را مورد هدف قرار دهد.

وی افزود: همه خانه‌های ما خراب شد، اما هیچ کس به ما خسارتی پرداخت نکرد و کسی به ما در رسیدن به زندگی شرافتمندانه کمکی نکرد.

«عبدالقادر سنجاری» معاون استاندار نینوا می‌گوید: ویرانی در مرکز سنجار و ساختمان‌های دولتی به 85% می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایزدی ها داعش سنجار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات را پذیرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» ولایت هرات و شهادت شماری از نمازگزاران این مسجد را پذیرفت.

مهاجمان مسلح داعش دهم اردیبهشت نمازگزاران را پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن دستکم 7 نفر شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله تروریستی واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی را در پی داشت و مقامات محلی حکومت طالبان متعهد شدند هرچه زودتر عاملان این جنایات پیدا و به‌دست قانون سپرده خواهند شد.

روسیه: داعش افغانستان ساخته آمریکا و انگلیس استشورای امنیت سرکرده داعش افغانستان را در فهرست تحریم‌ها اضافه کردطالبان: هیچ خارجی در داعش افغانستان وجود ندارد/چین آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری است

گروه تروریستی داعش اوایل اردیبهشت ماه نیز در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفته بود.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم
  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند