Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@09:57:40 GMT

جهانگیری در این روزهای سخت معیشتی مردم چه می کند؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۳۱۱۸

جهانگیری در این روزهای سخت معیشتی مردم چه می کند؟

گروه سیاسی جهان نيوز: جهانگیری در جایگاه معاول اول رئیس جمهور و مسئول مستقیم در حوزه های اقتصادی و معیشتی مردم، ظاهرا این روزهای دغدغه های غیراقتصادی زیادی دارد.

به گزارش جهان نيوز، جهانگیری در حالی کارنامه ناموفقی در اقتصاد و معیشت مردم به جای گذاشته که چندی قبل یکی از رسانه های اصلاح طلب از نقش ویژه وی در جابجایی های اقتصادی دولت نیز پرده برداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این وجود در رزوهای که مردم از دولتمردان انتظار دارند که معیشت و اقتصاد کشور در اولویت تمام وقت آنها باشد، جهانگیری نیز همانند دیگر اصلاح طلبان دغدغه های سیاسی را ظاهرا بیشتر توجه دارند.

چند روز قبل بود که الیاس حضرتی، قائم مقام حزب اعتماد ملی از تلاش‌های اسحاق جهانگیری برای رفع ممنوعیت از رهبر اصلاحات خبر داد. او افزود: در این بخش تلاش آقای‌جهانگیری رفع محدودیت‌های  رئیس دولت اصلاحات است تا در جلسه‌ای با حضور بزرگان نظام ایشان نیز حضور داشته باشند و بتوانیم تجلی‌ای از وحدت و انسجام را به نمایش بگذاریم.

ابعاد جدیدی از فعالیت های غیراقتصادی جهانگیری
در همین حال روزنامه اصلاح طلب آرمان در گزارشی درباره فعالیت های این روزهای جهانگیری و علت سکوتش نوشته است: "سکوت او بی‌حکمت نیست، شاید گفته شود مسئولیت‌های او در این روزها که کشور با مشکلات اقتصادی و موضوعات بین‌المللی درگیر است باعث شده که کمتر سخن بگوید، اما در عالم واقعیت چنین نیست و او مشغول اجرای بهترین راهکار برای بازگشت آرامش به کشور است. اسحاق جهانگیری اکنون برای خود پروژه وحدت بخشی را تعریف کرده که چند فاز دارد."

فاز اول: دیدار با علما و مراجع
19 تیرماه بود که اسحاق جهانگیری به اصفهان سفر کرد و به دیدار آیت‌ا... مظاهری و آیت‌ا... ناصری از علمای برجسته این استان رفت. معاون اول رئیس‌جمهور در این دیدار با تشریح شرایط کشور و تحریم‌های جدید آمریکا گفت: «درشرایط کنونی تنها راه عبور از موانع و مشکلات موجود انسجام قوای سه‌گانه، جریان‌های سیاسی و نخبگان و مردم در داخل کشور است» و به این موضوع هم تاکید کرد که: «ایجاد اختلاف موجب می‌شود تا مسئولان در پیشبرد کارها و خدمت مردم نتوانند همه قوت خود را به کار گیرند. مردم امروز در مضیقه هستند و حل مشکلات نیازمند اتحاد، هماهنگی و همسویی است.» جهانگیری با بیان اینکه «امروز بیش از هر زمان دیگری به حمایت و دعای خیر علما و روحانیان کشور نیازمند هستیم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم» باید حمایت این قشر مهم در وحدت بخشی به جامعه را جلب کرد.

فاز دوم: مقدمه‌سازی برای هم‌نشینی
معاون اول رئیس‌جمهور در روزهای اول مرداد تاکید کرد: «اتحاد سیاسی جدی ضرورت امروز ماست. همه مسئولان عالی رتبه کشور باید نمایش بزرگی از اتحاد داخلی را به صحنه بیاورند. در همین راستا به فضل‌الهی در هفته‌های آینده شاهد بخشی از این نمایش خواهیم بود و جریانات و شخصیت‌های نمادین کشور در کنار هم قرار خواهند گرفت.»

همراهان دولتی جهانگیری
دولتی‌ها با پروژه جهانگیری موافق هستند و آن را تحسین می‌کنند چنانکه عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: قطعا بسیاری از گشایش‌ها فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بر وضعیت اقتصادی، سرمایه‌گذاری خارجی و سیاست‌های دولت تأثیر می‌گذارد. شهیندخت مولاوردی درباره تفسیر این صحبت اسحاق جهانگیری که در آینده نزدیک جریانات و چهره‌های نمادین کشور کنار هم قرار می‌گیرند، گفت: ما هم منتظر عملیاتی شدنش هستیم تا در عمل تفسیر شود. یک عضو دیگر کابینه دولت تدبیر و امید هم با اشاره به صحبت‌های اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری مبنی بر کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌های برجسته نمادین طی روزهای آتی، اظهار کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بشارتی که آقای جهانگیری داده‌اند، تحقق یابد. محمد شریعتمداری گفت: مردم ایران همواره آرزویی در ذهن‌داشته‌اند و آن انسجام ملی و اتحاد و همچنین وفاق میان همه گروه‌های سیاسی حول محور نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. در این زمینه امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بشارتی که آقای جهانگیری داده‌اند، تحقق یابد. شریعتمداری همچنین درباره راهکارهای ارائه شده از سوی رئیس دولت اصلاحات برای برون‌رفت از وضعیت کنونی کشور اظهار کرد: ایشان مباحث خوبی تحت عنوان راهکارهایی برای انسجام بیشتر برای اتحاد مردم ارائه کردند. من هم امیدوارم در این مسیر بتوانیم گام‌های خوبی برداریم.

چرا مشکلات مردم حل نمی شود؟
اما درز چنین اخباری درحالی که مردم به دنبال خبری هستند که مسائل مشکلات کشور را رفع کنند، نشان می‌دهد دولتمردان به کار‌ها و جلسات حاشیه‌ای مشغول هستند. امروز شرایط کشور ایجاب می‌کند که به طور ستادی و جهادی کاری برای بحران اقتصادی انجام شود و همه نیرو‌ها خصوصا نیرو‌های درجه یک دولت از جمله معاون اول به طور شبانه روزی برای حل و فصل بحران اقتصادی تلاش کنند، اما خبر‌ها مشخص می‌کند که این افراد وقت خود در جلساتی برای امور صرفا سیاسی تلف می‌کنند.

با این اوصاف مردم باید بدانند که چرا مشکلات آن‌ها حل نمی‌شود؛ چراکه ذهن مسئولان دولتی در پی حل این مسئله نیست و بیشتر تب و تاب کار‌های سیاسی و تبلیغاتی در این حوزه را دارند و بیشتر از اینکه درگیر مشکلات مردم باشند درگیر فتنه گران سال ۸۸ شده‌اند. تا وقتی که دغدغه مسئولان دولتی این مسائل است و برای چنین اموری وقت و انرژی خود را می‌گذارند مردم نیز نباید انتظار داشته باشند که اوضاع اقتصادی و معیشتی آنان بهبود یابد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟

جهانگیری گفت: رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم. الان قاعدتاً اصلاح‌طلب‌ها باید برای نحوه ارتباط فکر دیگری بکنند. الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم

به گزارش اعتماد، بخش‌هایی از گفتگو با اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی، را بخوانید؛

بعد از سال ۸۸ بانی شدم و به اتفاق آقایان موسوی لاری و مجید انصاری خدمت رهبری رسیدیم.

بعد از فوت مرحوم هاشمی، در جلسه با حضور آقای خاتمی و آقای خوئینی‌ها و حسن آقای خمینی و آقای نوری، مطرح شد که من راجع به ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری، با ایشان صحبت کنم.

 

سال ۹۵ به صورت اختصاصی خدمت رهبری رفتم و در مورد مسائل اصلاح‌طلبان صحبت کردم. رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم.

بعضی نامه‌ها را ایشان (رهبری) پاسخ داده که پاسخ‌هایشان را هم دارم.

پاسخ‌ها برای انتشار نبوده و منتشرنشده و خصوصی است.

برداشت من این است که ایشان (رهبری) الان مسلط‌ترین فرد نسبت به اوضاع کشور هستند.

الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم.

هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها و انتخابات از من خواسته نشد ارتباط بگیرم.

درباره برخی اشخاصی که در جریان رد صلاحیت‌ها پیگیری کردم، دیدم که تایید شدند.

دیگر خبرها

  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد