Web Analytics Made Easy - Statcounter

"بیان اظهارات تکراری"، "پخش کلیپ عکس‌های یادگاری" و "عدم شفاف‌سازی درباره ۴۰۸ مصوبه" از جمله مواردی بود که در جلسه بررسی عملکرد یک‌ساله شورای شهر سنندج مطرح شد. ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جلسه علنی شورای شهر با دستور کار ارائه گزارش عملکرد یک ساله شورا و شهردار در حالی با حضور اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه در این شهر برگزار شد که با عرض پوزش جز بیان اظهارات تکراری دوران انتخابات همچون «منشور 9 نفر 9 محور» «ان‌ شاء الله فلان کار را پیگیری می‌کنیم؛ جزو برنامه‌هایمان است؛ فعلاً اعتبار نداشته‌ایم؛ ان شاء الله به نتیجه می‌رسد؛ کارهای خوبی صورت گرفته است؛ شهرداری به تنهایی قادر به توانایی فلان مشکل را ندارد؛ مشکل شهر را برطرف می‌کنیم» خروجی قابل ملموسی برای شهروندان نداشت، البته در ابتدا کلیپی از عکس‌های یادگاری اعضای شورا پخش شد که رئیس شورای شهر سنندج نیز دلیل این کار را "یادآوری خاطرات کمیسیون‌ها" اعلام کرد و اضافه کردند که تاکنون 3051 نامه صادر و 408 مصوبه خروجی 57 جلسه شورای شهر بوده اما اینکه چند مصوبه از این تعداد مصوبات، اجرایی شده و برای مردم خروجی داشته، موضوعی بود که اصلاً به آن اشاره‌ای نشد!

آقای رئیس شورای شهر سنندج که از عملکرد خود و دیگر همکارانش دفاع و سخن به زبان می‌آورد از تشکیل جلسات و مصوبات زیادی خبر داد اما یک‌بار هم در مورد خروجی مصوباتی که به قول خود "اکثر جلسات شورا مصوبات سنگینی داشته و برای شهرداری بسیار مهم و مؤثر بوده است"، شفاف‌سازی و هیچ اشاره‌ای به این توفیقات حاصل شده نکرد!

البته باید گفت اجرای "مسابقات گاولکی و برگزاری شب‌های فرهنگی در برج میلاد تهران" از جمله مصوبات سنگین این مدعیان خدمتگزاری به مردم بوده و قضاوت و داوری درباره اینکه این آقایان چطور از پس وزن این مصوبات برآمده‌اند و چقدر مصوباتشان در توسعه شهر سنندج نقش داشته را به خود مردم واگذار می‌کنیم؛ آنچه که در ادامه می‌خوانید حاصل این جلسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثراً جلسات شورای شهر سنندج مصوبات سنگینی داشته است!

رئیس شورای شهر سنندج در ابتدا با تبریک روز خبرنگار به اصحاب‌رسانه اظهار داشت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و امیدوارم همچنان در رسالت خود موفق باشند.

جلال شریعتی با یادآوری اظهارات تکراری و منشور 9 نفر 9 محور افزود: تاکنون 4220 نامه وارده، 3051 نامه صادر و 408 مصوبه خروجی 57 جلسه شورای شهر سنندج بوده است.

وی از فعالیت کمیسیون حقوقی، نظارت، سرمایه‌گذاری، تلفیق، بودجه، فرهنگی و اجتماعی، عمران، ورزش و سلامت در شورای شهر خبر داد و گفت: هرکدام از این کمیسیون‌ها جلسات و مصوباتی داشته‌اند.

رئیس شورای شهر سنندج با اشاره به مصوبات اشاره تصریح کرد: به اذعان فرماندار و متولیان امور شهری، مصوبات از صورت‌جلسات پرمحتوایی برخوردار است و اکثراً جلسات شورا مصوبات سنگینی داشته که برای شهرداری بسیار مهم و مؤثر بوده است.

وی از تصویب 22 مورد تملک و افراز توافقات در شورا خبر داد و اضافه کرد: تملک 15 هکتار از اراضی منابع طبیعی که هم‌اکنون در اختیار بخش خصوصی، تملک املاکی در محل مجتمع مسکونی آفتاب که احتمالاً شهرداری در آن محل سایت اداری راه‌اندازی کند، تصویب اراضی مورد نیاز توسعه آرامستان‌ها و برنامه‌ریزی برای اجرای چندین پروژه سرمایه‌گذاری باهدف ایجاد درآمد برای شهرداری و رفاه برای شهروندان، توسعه فضای سبز و تصویب شهرداری الکترونیک و انتخاب سرمایه‌گذار طی روزهای آینده از جمله کارهای انجام شده است.

شریعتی افزود: ایجاد سرای محلات در چندین نقطه شهر، تشکیل ساختار مرکز مطالعات و پژوهش شورای شهر، تعیین تکلیف اراضی قولنامه‌ای، تدوین چشم‌انداز، تبدیل حسابداری نقدی به تعهدی، اصلاح و تصویب لایحه عوارض محلی و بودجه شهرداری، احداث خانه امید برای بازنشستگان که مدتهاست نتواسته‌ایم زمین آن را نتخاب کنیم، از دیگر مصوبات است.

وی اظهار کرد: برگزاری مراسم تجلیل از جایگاه هنری ماموستا هورامی، اجرای مسابقات گاولکی، برگزاری شب‌های فرهنگی در برج میلاد یکی از کارهای کم‌نظیر و برگزاری مسابقه نقاشی در پارک سپیدار از دیگر کارهای انجام شده است.

"بازدید از سایت زباله" از جمله توفیقات حاصل شده نایب‌رئیس شورای شهر سنندج

عضو و نایب رئیس شورای شهر سنندج در ادامه اظهار داشت: در کمیسیون عمران 5 کمیته و کارگروه «آب و محیط‌زیست، ترافیک، حمل‌ونقل، املاک، شهرسازی و معماری، آموزش و ترویج» وجود دارد.

مجید شاه‌اویسی افزود: گرچه 89 جلسه تشکیل شده اما بنده از آن می‌گذرم و کارهای شاخص را بیان می‌کنم، انجام کار بر ضوابط پارکینگ و اینکه قرار است به کمیسیون ماده 5 برود، انتخاب شورایاری، دسته‌بندی لیست دکه‌ها، ایجاد ضوابط و مقررات مناسب‌سازی در حسن‌آباد و اینکه برای نخستین بار می‌خواهیم در سنندج بلواری داشته باشیم که پیاده‌روهای آن هیچ پله نداشته باشد و با ویلچر راحت بتوان عبور کرد.

وی گفت: کارهای خوبی نیز برای حفاری‌های سطح شهر انجام شده و به دنبال تهیه کردن نقشه برای کوچه و خیابان‌های شهر سنندج هستیم و بازدید از سایت زباله، تعامل سازنده با نظام مهندسی و برگزاری سه دوره کلاس در مورد مبحث 22 مقررات ملی ساختمان از دیگر کارهای انجام شده است.

عضو و نایب‌رئیس شورای شهر سنندج از شناسایی 55 کانی و قنات در سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: قرار بر این است شهرداری هرسال 4 کانی را احیا کند، هر ثانیه 20 لتر از آب شهر سنندج برای فضای سبز استفاده می‌شود اما از این به بعد از ظرفیت این قنات‌ها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه سنندج به شهر هزار تپه مشهور است، اضافه کرد: به‌دنبال این هستیم که اجازه ندهیم در "کوچکه رش" سنندج ساخت و سازی انجام شود.

فرزاد زارعی یکی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت: در کمیسیون حقوقی 23 جلسه تشکیل شده و 55 مصوبه داشته‌ایم و خوشبختانه اعضای شورا تعامل خوبی با یکدیگر دارند.

وی گفت: از سال گذشته کل جلسات تشکیل شده و سعی کرده‌ایم به سمتی پیش برویم که شهر سنندج ضرر نکند و بنده معتقدم بزرگ‌ترین سرمایه شورا این است.

عضو شورای شهر سنندج با بیان اینکه امسال چندین جلسه کمیسیون را به معضل ساخت‌وسازهای غیرمجاز اختصاص دادیم و خوشبختانه مسیر خاصی را طی می‌کند، تصریح کرد: از دیگر کارهای انجام شده پیگیری مطالبات پرسنل شهرداری بوده و 65 نفر از نیروهای شرکتی تعدیل شده مجداداً به سرکار رفتند.

وی اذعان کرد: وضعیت مالی شهرداری سنندج مطلوب نیست و این شرایط کنونی سبب شده که نتوانیم با ساخت‌وسازهای غیرمجاز مقابله کنیم؛ کمیسیون ماده 100 چندین حکم تخریب صادر کرده اما آیا با توجه فضای جامعه، شهرداری می‌تواند آن را اجرا کند.

سعی کرده‌ایم جایگاه نظارتی شورا را حفظ کنیم

سید غریب سجادی یکی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج نیز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های شورا مربوط به جایگاه نظارتی است که می‌تواند در حوزه شهری نفوذ کند، بنابراین در این راستا سعی کرده‌ایم جایگاه نظارتی شورا را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان رئیس کمیسیون نظارت تمام تلاشمان این بوده که بتوانیم جایگاه نظارتی شورا را ارتقاء بدهیم، گفت: بارها برای حل مشکلات مردم با شهرداری مکاتبه و سعی کرده‌ایم جوابیه‌ای از شهرداری بگیریم اما متأسفانه بعضی وقت‌ها هیچ پاسخی به نامه‌های کمیسیون داده نشده یا پس از 7 ماه جواب داده شده است.

انتقال "تاناکورا و صنوف آلاینده" به خارج از شهر سنندج

ارسطو گویلی عضو شورای شهر سنندج نیز اظهار داشت: کمیسیون سرمایه‌گذاری از 6 عضو تشکیل شده و در هر جلسه از ظرفیت اساتید دانشگاهی استفاده کرده‌ایم.

وی گفت: در کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر سنندج 136 مصوبه داشته‌ایم که از این تعداد 12 مصوبه در صحن شورا به تصویب رسید و می‌توان به واگذاری سوله سوم خردادماه در قالب فروشگاه ذنجیزه‌ای اشاره کرد.

عضو شورای شهر سنندج در ادامه خبرهای قبلی مجداداً از کلنگ‌زنی شهربازی مدرن و استاندارد روباز در پارک ملت این شهر خبر داد و تصریح کرد: کلنگ این پروژه با سرمایه‌گذاری 13 میلیارد ریال هفته آینده به زمین زده می‌شود.

گویلی افزود: همچنین 13 پروژه سرمایه‌گذاری جدید نیز در حال تدوین بوده و به‌زودی انجام می‌شود و ده‌ها جلسه برای اجرای شهرداری الکترونیک جلسه تشکیل داده‌ایم.

عضو شورای شهر سنندج گفت: انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر نیز در حال بررسی و تدوین نهایی طرح است و کارهای خوبی نیز برای انتقال تاناکورا سنندج صورت گرفته است.

برنامه‌ریزی برای ایجاد چندین زمین ورزشی روزباز در محلات سنندج

علی پژگول عضو شورای شهر سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت: برای نخستین بار کمیسیون ورزش از کمیسیون فرهنگی خارج شد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که چندین زمین ورزشی روزباز برای محلات ایجاد کنیم.

وی گفت: 7 نقطه زمین روباز برای ایجاد زمین ورزشی پیشنهاد شد که یا اوقافی و یا امکلاک و حقوقی شهرداری با هم هماهنگی ندارند که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

وی با ابراز گله‌مندی گفت: سال گذشته حدود 19 هزار درخت در آبیدر سنندج کاشته شد اما به‌دلیل جابه‌جایی مدیران، مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

پس از گذشت 3 سال هیچ اقدامی برای احداث "خیابان دکل نایسر" سنندج انجام نشده است

سیدانور رشیدی یکی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج که در ابتدا از همکاران خود تعریف و تمجید بی‌ربطی کرد و خطاب به فرماندار اظهار داشت: چون تمام رئیس کمیسیون‌های شورا فعال، پرانرژی و تخصصی عمل می‌کردند، کار ما را در کمیسیون تلفیق راحت کرده بودند.

وی گفت: در کمیسیون تلفیق شورا 9 مصوبه داشته‌ایم که مهم‌ترین آن ساماندهی میدان بار، مسائل بازار روز، مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، جمع‌آوری صنوف مزاحم همچون نمایشگاه‌ها بوده که در دست اقدام است.

عضو شورای شهر سنندج تصریح کرد: در بودجه 96 اعتبارات برای مطالعه «کوچکه‌رش» اختصاص یافته تا بلکه بتوانیم در راستای احداث پارک جنگلی و ارتقای سرانه فضای عمومی، مطالعه عمومی صورت بگیرد.

وی گفت: متأسفانه سه سال است که 500 میلیون تومان برای احداث خیابان دکل نایسر در نظر گرفته شده امت هیچ اقدامی برای آن نشده و این نشان می‌دهد که اهمیت پروژه‌های عمرانی برای شهرداری کمرنگ است.

عضو شورایی که "افزایش نرخ کرایه تاکسی" در سنندج را عملکرد محسوب کرد

رشیدی افزود: در میدان بسیج و ورودی بهاران گره ترافیکی سنگینی داریم که امیدواریم این معضل حل و بلوار 36 متری اسلام‌آباد نیز تکمیل شود.

ماشالله رضایی یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز اظهار داشت: در گام نخست در کمیسیون بودجه، تیم مشاوره‌ای فعال و 62 جلسه با حضور کارشناسان حقوقی و املاک تشکیل دادیم

وی گفت: تشکیل جلسات مختلف در خصوص تعدیل ارزش منطقه‌ای املاک سطح شهر، تصویب لایجه عوارض سال 97، بازدید و نظارت از سازمان‌های وابسته به شهرداری، تشکیل چندین جلسه برای افزایش درآمد، انتشار عملکرد عملکرد شش ماه اول و دوم سال در روزنامه، پیگیری حسابرسی تعهدی، تصویب بودجه 150 میلیارد تومانی و افزایش 11 درصد که تحقق پیدا می‌کند، قیمت‌گذاری نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس و سایر وسایل حمل‌ونقل شهری از جمله کارهای انجام شده در کمیسیون بودجه بوده است.

شهردار سنندج کارنامه قبولی به خود داد

شهردار سنندج نیز در پایان اظهار داشت: تاکنون 20 دروه کمیسیون توافقات برگزاری کرده‌ایم که خروجی آن سبب حل تمام مشکلات شهرداری و شورای شهر شده است!

حشمت‌الله صیدی افزود: گرچه کم‌وکاستی‌هایی زیادی در شهرداری وجود دارد اما تمام تلاش ما این است که برای شهروندان رضایت‌مندی ایجاد کنیم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

وی خطاب به فرماندار، اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه گفت: اگر به ما اعتماد کنید، با تحلیل خود کارنامه قبولی به خودمان می‌دهیم، شاید ایده‌آل نباشد اما قابل دفاع است.

شهردار سنندج تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع، ایجاد اعتماد در بین مردم، خودداری از کارهای عوام‌فریبانه و هزینه‌های اضافی، شناسایی افراد توانمند، شایسته‌سالاری و جوان‌گرایی در شهرداری، جلوگیری از جذب نیروهای غیرمجاز، از جمله کارهای انجام شده است.

وی اضافه کرد: در سال 95 شهرداری سنندج از محل درآمدهای ارزش افزوده 26 میلیارد تومان دریافت کرده اما در سال 96 به 20 میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد و در سال 97 نیز از عوارض گمرکی 800 هزارتومانی سازمان شهرداری‌های وزارت کشور بی‌بهره شدیم.

صیدی افزود: در تیرماه امسال یک‌دفعه درآمد شهرداری نسبت به سال گذشته 3.3 دهم میلیارد کاهش پیدا کرد و جمعاً 4 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط اوقاف و مالک شخصی از حساب شهرداری برداشت شد.

شهردار سنندج گفت: انجام پروژه تکمیل تقاطع غیرهم سطح سنجرخان با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، احداث بلوار ورودی ننله، بلوار 36 متری دگایران و تقاطع غیرهم سطح بلوار کردستان-بلوار توحید از جمله کارهای انجام شده در حوزه عمرانی است.

مصوبه اجرای "مسابقات گاولکی و برگزاری شب‌های فرهنگی در برج میلاد" چقدر در توسعه سنندج تاثیرگذار بود!

در پایان از رئیس و اعضای شورای شهر سنندج سؤال این است، با توجه به این همه معضلاتی که در سطح شهر وجود دارد آیا اجرای "مسابقات گاولکی و برگزاری شب‌های فرهنگی در برج میلاد" که به قول «شریعتی» از جمله مصوبات و یکی از کارهای کم‌نظیر بوده است، چه خروجی برای شهروندان و توسعه شهر سنندج داشته است؟!؛ لطفاً اعلام کنید تا خدایی ناخواسته شهروندان از آن بی‌خبر نمانند و توفیقات حاصل شده برای انتخابات دوره بعد فراموش نشود.

به نایب‌رئیس شورای شهر سنندج نیز که در بخشی از سخنان خود از احداث بلواری در سنندج خبر داد که پیاده‌روهای آن هیچ پله نداشته باشد، پیشنهاد می‌شود که اگر توانایی دارد قبل از این رویاپردازی‌ها به طرح ساماندهی دیگر پیاده‌راه‌هایی که سال‌هاست بلاتکلیف مانده بپردازد، پله پیشکش.

به سجادی رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر سنندج نیز پیشنهاد می‌شود نظارت خود را بر حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز بیشتر کنند!

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فردا هزارمین روز از آغاز به کار شورای ششم است،گفت: ۴۶۰ روز به پایان دوره کاری مدیریت ششم شهری باقی مانده و این زمان کوتاهی نیست و می‌توان به وظایف خود در قالب خدمت‌رسانی به مردم عمل کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران در ساختمان تالار اجلاس شورای شهر تهران آغاز شد.

جلسه امروز پس از حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران در فضایی آرام و بدون حاشیه آغاز شد و در ادامه برخی از اعضای شورای شهر تهران موضوعات مختلفی را در مواردی مطرح کردند.

علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران به عنوان اولین تذکردهنده با اشاره به دیدار مجازی مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس و تاکید بر دقت در اعلام نظرات اظهار کرد: در این بیانات آمده است: «یکی از آسیب‌ها بی‌احتیاطی در استفاده‌ از تریبون و بلندگویی است که در اختیار شما است. فرمایشات شما به طور مستقیم پخش می شود در کشور، یا بعداً به وسیله رسانه‌ها منتشر می‌شود؛ این امکان در اختیار همه نیست، در اختیار نماینده است؛ مراقب باشید که در استفاده‌ از این امکان بی‌احتیاطی نشود و در [ارائه‌ی] نقدهای خود، نظرات خود [دقّت کنید]. گاهی انسان نظرات تندی هم دارد که این نظرات را می شود در یک جلسه‌ی دونفره، سه‌نفره، پنج‌نفره گفت امّا اگر این را در سطح عموم مردم گفتید، ممکن است به جای فایده ضرر داشته باشد. بعضی خیال می کنند که هر نظر انتقادی‌ نسبت به هر جایی دارند باید این را اعلان کنند و به اطّلاع عموم برسانند، در حالی که به اطّلاع عموم رساندن، گاهی فایده ندارد و گاهی علاوه‌ بر نداشتن فایده ضررهای فراوانی دارد. بنابراین در استفاده‌ی از این رسانه‌ها بایستی مراقبت بشود و بی‌احتیاطی نشود.»

وی با بیان اینکه ما وقتی انقلابی هستیم که انقلابی عمل کنیم، افزود: امیدواریم انقلابی عمل کنیم. کارمندان محکم بایستند و کارهای خود را با انسجام و استحکام انجام دهند و ما به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم.

نادعلی با اشاره به سالروز درگذشت کیومرث صابری «گل آقا» گفت: این هنرمند فقید انتقادات طنز و گزنده‌ای داشت و هیچ مسئولی از این انتقادات در امان نبود؛ امیدواریم این مسیر همچنان ادامه پیدا کند.

در ادامه جلسه احمد صادقی دیگر عضو شورای شهر تهران در تذکری در خصوص عدم بارگذاری برخی از املاک شهرداری تهران در سامانه شفافیت گفت‌: برای چندمین بار است که بنده این تذکر را می‌دهم و امیدوارم شهرداری تهران نسبت به بارگذاری املاکی که در اختیار افراد حقوقی و حقیقی است در سامانه شفافیت عمل کند.

وی تصریح کرد: هیچ محرمانگی در این باره وجود ندارد و شهرداری ملزم به بارگذاری اطلاعات افراد حقوقی و حقیقی در قالب این املاک است.

مهدی عباسی؛ رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا به بخشی از بیانات آیت‌الله مطهری اشاره کرد.

محمد آخوندی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز با اشاره به اینکه فردا هزارمین روز از آغاز به کار شورای ششم است، گفت: به سهم خودم از همکارانم در شورای شهر، کارشناسان در مجموعه شورا و همچنین پرسنل شهرداری تهران که در این مدت تلاش کردند تا به وظیفه خود عمل کنند قدردانی می‌کنم.

وی افزود: همچنین به سهم از کوتاهی‌هایی که در انجام وظیفه‌ام داشته‌ام در محضر خداوند طلب مغفرت و همچنین از مردم عذرخواهی می‌کنم.

آخوندی با بیان اینکه تا پایان این دوره از مدیریت شهری 460 روز باقیمانده است، تصریح کرد: این زمان کوتاهی نیست و امیدواریم در عمر باقیمانده از شورا به وظایف خود در قالب خدمت‌رسانی به مردم عمل کنیم.

به گزارش تسنیم، زهرا شمس‌احسان؛ عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تبریک روز کارگر و هفته معلم؛ اظهار کرد: در بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع جامعه کارگری، ایشان بر نقش محوری و تاثیرگذار این قشر زحمتکش در بهبود اوضاع کلی جامعه تاکید فرمودند. توجه به این رهنمود رهبر فرزانه انقلاب، از ضروریات غیرقابل انکار در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران به عنوان بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات شهری، بخش عمده‌ای از نیروی انسانی خود را از میان جامعه کارگری تامین می‌کند، افزود: گزارشات موجود حاکی از آن است که بسیاری از این عزیزان زحمتکش به دلیل پایین بودن دریافتی، با مشکلات معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند. این مسئله علاوه بر تضعیف روحیه و انگیزه کاری کارگران، موجب کاهش بهره‌وری و در نتیجه افت کیفیت ارائه خدمات خواهد شد.

شمس‌احسان ادامه داد: حضور برخی شرکت‌های پیمانکاری مابین کارگران و مجموعه شهرداری نیز نباید تاثیری در میزان توجه و حمایت از نیروی کار داشته باشد. شهرداری تهران باید با حفظ مسئولیت اجتماعی و انسانی خویش، تمامی امکانات و منابع در دسترس را برای تامین رفاه و ارتقای معیشت کارگران صرف کند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، انتظار می‌رود شهرداری تهران در اسرع وقت، اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت معیشت کارگران به انجام رساند. این اقدامات می‌تواند شامل افزایش مستمرهای کارگری، بازنگری مزایا و پاداش‌ها و ارائه تسهیلات رفاهی باشد.

بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران

وی ادامه داد: مدیریت شهری تهران باید اهتمام ویژه‌ای در جهت حفظ کرامت و منزلت کارگران داشته و با برقراری ارتباط مستقیم و شفاف، زمینه را برای رفع مشکلات و دغدغه‌های این قشر فراهم آورد.

شمس‌احسان در پایان با تاکید بر اینکه رهنمودهای گهربار رهبر معظم انقلاب در این زمینه، نقشه راهی برای بهبود معیشت و رفاه کارگران است که مدیریت شهری موظف است تمامی تلاش و همت خود را صرف تحقق آن کند، افزود: انتظار می‌رود گزارشی از اقدامات صورت گرفته و نتایج حاصله در این خصوص ارائه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است