Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: یک درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی معادل ۲ هزار میلیارد ریال در اختیار این نهاد است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کرمعلی قندالی روز چهارشنبه در نشست شورای امور عشایری لرستان در سالن جلسات اتاق بازرگانی خرم آباد اظهار داشت: در حوزه های زیست محیطی در اختیار عشایر از جمله مراتع آسیب‌های کمتری مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عشایر نه تنها مخرب محیط‌ زیست نبوده بلکه محیط ‌بانان خوبی هستند و براساس آمار ۸۰ درصد آتش‌ سوزی سال گذشته در مناطق قرق رخ داده که نشان می دهد این قشر علت آسیب به‌ محیط زیست نیستند.

وی ادامه داد: طرح های سوادآموزی، دانش و مهارت، فرهنگی و مذهبی باید در جامعه عشایر نیاز سنجی شود.

رییس سازمان امور عشایر ایران افزود: این طرح سال ۹۵ تهیه، تصویب و به دستگاه ها ابلاغ شد اما اجرایی نشده است.

قندالی بیان کرد: ۴۵ درصد دانش‌آموزان عشایر در مقطع اول و دوم راهنمایی ریزش داشته اند که باید با بررسی و رفع مشکلات در این راستا، شرایط تحصیل را برای جامعه مورد نظر فراهم کرد.

وی با اشاره از عدم آگاهی دستگاه های مرتبط با آیین ‌نامه ساماندهی عشایر گفت: در حوزه زیرساخت‌های مورد نیاز تاحدودی موفق عمل کرده ایم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زیست محیطی محیط زیست جامعه ایران مشکلات صندوق توسعه ملی عشایر سازمان امور عشایر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند