Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@19:02:41 GMT

طرح بیابانزدایی در منطقه شیراحمد سبزوار اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۵۳۶۵۵

طرح بیابانزدایی در منطقه شیراحمد سبزوار اجرا شد

حمید رضا صادقی روز چهارشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در سبزوار به مناسبت روز خبرنگار افزود: 24 هزار اصله نهال آتریپلکس با مشارکت منابع طبیعی و محیط زیست در مناطق کانون فرسایش بادی شیر احمد کاشته شد.
وی اظهار داشت: هدف از کاشت گونه بیابانی آتریپلکس جلوگیری از حرکت ریزگردها در کانون های فرسایش بادی و حفظ پوشش گیاهی در عرصه های بیابانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صادقی گفت: درخت آتریپلکس پس از 2 سال آبیاری، رشد و نمو می یابد که علاوه بر زیبایی محیط با شاخ و برگ ها خود در جلوگیری از حرکت گرد و غبار موثر است.
سبزوار دارای 2 منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هکتار و 2 منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت 108 هزار هکتار است.
این شهرستان در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت شیر گرد و غبار محیط زیست مشهد منابع طبیعی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در مراسم سالروز شهادت سپهبد قرنی که با حضور فرماندهان و مسئولان در سینما قدس منطقه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سر افراز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بررسی شخصیت فردی شهید قرنی، موضوع مهم برای الگوپردازی در جامعه به حساب می‌آید، گفت: ویژگی‌های ممتاز آن شهید گرانقدر، امروز برای گره گشایی بسیاری از مشکلات کارگشا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عدیده با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید سپهبد محمد ولی قرنی مهمترین ویژگی این شهید را  علاوه بر مقاومت، داشتن بصیرت انقلابی بود دانست و افزود: شهید سپهبد محمد ولی قرنی انسان توانمند، آینده نگر بود که ارتش را بعد انقلاب اسلامی سر و سامان داده و از انحلال ارتش جلوگیری کرد و حضرت امام (ره) نیز از ایشان حمایت کردند.

وی با اشاره به نقش ارزشمند شهید قرنی در ارتش گفت: شهید قرنی از به تاراج رفتن تجهیزات پیشرفته ارتش جلوگیری کرد که آثار همین اقدام مهم وی در دوران دفاع مقدس متبلور شد و ارتش توانست با اتکا به نیروی انسانی مومن و توانمند و تجهیزات پیشرفته جلوی دشمنان بعثی و ایادی استکبار ایستادگی کند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور، داشتن صداقت، مبارزه با تجزیه طلبی، پاکسازی ارتش از مستشاران خارجی را از دیگر اقدامات و خصوصیات مهم شهید قرنی برشمرد و خاطرنشان کرد: امثال قرنی‌ها باید شهید می‌شدند تا با شهادت به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

دیگر خبرها

  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • رژیم صهیونیستی اطراف خیابان وسط نوار غزه را موانع بتنی چیده است
  • اسرائیل اینگونه از سربازان خود در غزه محافظت می کند
  • تأکید بن زاید و گوترش بر مهار تنش‌ها در منطقه
  • کاهش نواقص جایگاه‌های سوخت شهرستان سبزوار
  • نواقص جایگاه‌های سوخت‌ غرب خراسان به زیر یک درصد رسیده است
  • مدنی: الفتی حرکت ابداعی اجرا نکرد/ فدراسیون جهانی ژیمناستیک کسب سهمیه را اعلام می‌کند
  • افتتاح سه پارک در سطح منطقه پنج شهرداری