Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
ضوابط پذیرش دانشجو در ۲۲ پردیس خودگردان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد.

به گزارش مهر، بر اساس شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در پذیرش دانشجوی شهریه‌پرداز که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اعلام شده است، در ۲۲ پردیس علوم پزشکی دانشجو پذیرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوه پذیرش دانشجو به صورت متمرکز است و داوطلبان باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شماره (۱) آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ باشند.

دارا بودن سلامت جسمانی و روانی برای تحصیل در رشته مورد علاقه بر مبنای جدول نقص عضو غیرمؤثر مندرج در بخش پیوست‌های دفترچه راهنمای انتخاب رشته از جمله شرایط عمومی پذیرش است.

بر اساس شرایط اختصاصی اعلام شده برای پذیرش دانشجو در پردیس دانشگاه‌های علوم پزشکی، داوطلبان باید قادر به پرداخت شهریه باشند.

میزان شهریه هر ساله توسط وزارت بهداشت، تعیین و طبق مصوبه هیأت امنای دانشگاه محل تحصیل اخذ خواهد شد.

پذیرفته‌شدگان موظف به پرداخت هزینه‌های تسهیلاتی و رفاهی به طور جداگانه هستند.

محل تشکیل کلاس‌های دروس تئوری و علوم پایه در پردیس‌ها و یا هر مکانی است که دانشگاه صلاح بداند.

پذیرفته‌شدگان تابع تمامی مقررات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله شرکت در آزمون‌های جامع کشوری و کسب حدنصاب قبولی از آزمون‌های مذکور مانند سایر دانشجویان گروه پزشکی هستند.

هر گونه انتقال و میهمان شدن از پردیس‌های خودگردان به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی داخل کشور، ممنوع است.

نقل و انتقال و میهمان شدن از یک پردیس به پردیس دیگر در صورت موافقت پردیس مبدأ و مقصد، با رعایت سایر ضوابط مندرج در آیین‌نامه انتقال مربوط به پردیس‌های خودگردان، بلامانع است.

دانش‌آموختگان پردیس دانشگاه‌های علوم پزشکی ملزم به گذراندن لایحه طرح نیروی انسانی، مشابه سایر دانش‌آموختگان هستند.

در پایان دوره به دانش‌آموختگان مدرک تحصیلی مشابه دیگر دانشجویان همان دانشگاه‌ها، اعطا خواهد شد.

پذیرش دانشجو در دوره‌های پردیس خودگردان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به صورت متمرکز انجام خواهد شد، لذا این رشته‌ها فاقد لیست افراد ذخیره (برای ثبت‌نام) هستند. در صورت عدم ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در موعد مقرر، قبولی آنان لغو می‌شود.

شهریه‌های مصوب هیأت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی برای دوره پردیس خودگردان در وبسایت دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه درج شده است.

در این دوره ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی شامل اردبیل، ارومیه، اصفهان، ایران، بابل، بندرعباس، تبریز، تهران، جندی شاپور اهواز، زاهدان، زنجان، شهید بهشتی، شیراز، کاشان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، مشهد، همدان و یزد دارای پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی هستند.

در این پردیس‌ها دانشجو باید شهریه بپردازد.

در همین زمینه: اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به وام شهریه | ثبت‌نام وام شهریه آغاز شد ۸۵ درصد جمعیت دانشجویی با پول درس می‌خوانند افزایش ۱۵ درصدی شهریه دانشجویان دکتری؛ گران‌ترین شهریه؛ ۸۰ میلیون تومان واحدهای بین الملل پزشکی به پردیس خودگردان تبدیل می‌شوند عنوان پردیس در مدارک دانشجویان پولی درج می‌شود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۵۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، داریوش جاوید در مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه اندیشه‌های شهید مطهری باید الگوی اساتید دانشگاه باشد، اظهار کرد: اگر اندیشه‌های این شهید بزرگوار در جوانان ما رسوخ کند، علم با عمل همراه می‌شود.

وی با اشاره به مطلبی از استاد الهی قمشه‌ای عنوان کرد: استاد باید محبوب باشد تا درس محبوب باشد، و استاد زمانی محبوب می‌شود که عاشق باشد و جذبه عشق استاد همان هیبت استاد را نشان میدهد. دانشجو و دانش آموز درس را هرچقدر هم که سخت باشد، اگر به استاد علاقه‌مند باشند فرامی‌گیرند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر به ۸۳۰ هزار دانشجو به تبعیت از کاهش هرم جمعیتی و افزایش مراکز علمی افزود: اگر همین میزان به ۶۸۰ هزار دانشجو می‌رسید، امکان کنترل دانشگاه آزاد اسلامی مشکل می‌شد، اما با عنایت خداوند و ایده‌پردازی‌های دکتر طهرانچی، اعتماد مردم به این دانشگاه مجدداً جلب و در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی از انتخاب اول جوانان برای تحصیل است و یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

جاوید، هدف از صدور بخشنامه‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت را تحول عنوان کرد و گفت: تحول در دانشگاه تنها با همدلی و همکاری تمام اعضای هیئت علمی و کارکنان اتفاق می‌افتد و ذکر این نکته ضروری است که برای پیشبرد اهداف دانشگاه، تحول یک نیاز اساسی است.

وی، دلیل محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان را ارتباط موثر بین علم و عرصه دانست و گفت: متأسفانه در رشته‌های غیرپزشکی به‌دلیل وجود فاصله بین عرصه و علم دچار مشکل هستیم و تأسیس دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی و سایر دانشکده‌ها برای رفع همین چالش است که دانشجویان رشته‌هایی مانند روانشناسی، علوم تربیتی و سایر رشته‌ها همزمان با تحصیل، در عرصه عمل نیز حضور داشته باشند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه سرانه هر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون است، افزود: این دانشگاه به دنبال برقراری عدالت آموزشی است تا همه جوانان این کشور امکان استفاده از تحصیلات دانشگاهی را داشته باشند.

جاوید، رفع دغدغه و چالش همکاران و مسائل معیشتی و رفاهی آنان را از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه برشمرد و افزود: در تحول اداری، کارکنان نیز مانند اعضای هیات علمی، ارتقا پیدا می‌‌کنند.

وی با ارائه یک خبر خوب نیز تصریح کرد: از این پس حق‌التحقیق به جای حق‌التدریس به صورت متمرکز از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می‌شود و خروجی پژوهشیار در این خصوص مبنای عمل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا
  • آغاز رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری